Renault Laguna Sport Tourer (2000–2008 m.) apžvalga

Renault Laguna Sport Tourer (2000–2008 m.) apžvalga

Renault Laguna universalas išsiskiria elegancija ir komfortu, tačiau jo dizainas labiau orientuotas į išvaizdą nei į maksimalią bagažo talpą. Vis dėlto automobilis pasižymi sumaniais sprendimais – pavyzdžiui, galima atskirai atidaryti galinį langą, todėl daiktus įkrauti itin patogu.

Vidus ir erdvumas

Salonas dailiai įrengtas, o dėl didelių langų čia jaučiamas erdvumas. Tačiau galinio vaizdo ribotumas šiek tiek apsunkina statymą atbulomis. Keleiviams vietos – pakankamai, tad ilgų kelionių metu galima jaustis patogiai.

Didžiausi pliusai ir minusai

  • Patraukli išvaizda, malonus važiavimas ir daug saugumo įrangos
  • Patogios sėdynės ir platus standartinės įrangos pasirinkimas
  • Vienas svarbiausių trūkumų – ribota bagažinė ir ne itin galingos mažesnės variklių versijos
  • Patikimumas prastesnis nei vidutinis – galima tikėtis dažnesnių remonto darbų

Inovacijos ir vairavimas

Laguna buvo viena iš pirmųjų masinės gamybos automobilių, kurio užvedimui vietoje tradicinio raktelio naudojama plastikinė kortelė. Idėja įdomi, tačiau dėl jos storio sudėtinga įsidėti į piniginę, o pradėti važiuoti galima tik įstačius ją į specialią angą – taigi, šis sprendimas labiau žaismingas nei praktiškas.

Važiavimas su Laguna komfortiškas, pakaba sugeria kelio nelygumus, o valdymas pakankamai tikslus, bet aktyvaus vairavimo entuziastams gali pritrūkti informatyvumo ir grįžtamojo ryšio – pavyzdžiui, lyginant su konkurentų universalais.

Eksploatacinės išlaidos

Kiek kainuoja Renault Laguna universalas?

Šis modelis gerokai nuvertėja, todėl dėvėtą automobilį galima įsigyti už palankią kainą. Saugumo lygis aukštas, tad draudimo įmokos taip pat išlieka prieinamos. Tiesa, Renault patikimumas nėra stiprioji pusė – įsigijus senesnį automobilį teks pasiruošti galimoms dažnesnėms ir brangesnėms remonto procedūroms. Dalys kainuoja vidutiniškai, tačiau kai kurie remonto darbai gali būti sudėtingesni ir užtrukti ilgiau.

Priežiūros kaštai svyruoja kaip įprastam šeimos automobiliui. Techninę apžiūrą lemia įmontuoti jutikliai, o nuvažiuotų kilometrų intervalą tarp aptarnavimų galima išplėsti net iki 24 000 km, jei vairuojama taupiai.

Degalų sąnaudos

  • 1,9 l 130 AG dyzelinis variklis sunaudoja apie 6 l / 100 km mišriu režimu ir iki 5 l / 100 km užmiestyje.
  • 2,0 l benzininis variklis suvartoja apie 8,3 l / 100 km mišriu režimu ir apie 6,4 l / 100 km trasoje, mieste – gali siekti 11,7 l / 100 km.
  • 3,0 l V6 benzininis variklis yra nenašus – mieste sunaudoja apie 14,8 l / 100 km, o bendrai – apie 10 l / 100 km.

Kokį Renault Laguna universalą rinktis?

Laguna universalas išsiskiria saugumu – tai buvo pirmasis šeimos automobilis, gavęs aukščiausią, penkių žvaigždučių Euro NCAP reitingą. Standartiškai montuojamos net keturios oro pagalvės ir stabdžių antiblokavimo sistema, tad saugumo įrangos kiekis lenkia daugumą konkurentų. Mažesnės įrangos versijų universalui nesiūloma, o 1,8 l benzininis variklis nenumatytas, todėl populiariausi variantai – 2,0 l benzinas ir 1,9 l dyzelis. Pastarasis – pats optimaliausias: dinamiškas, ekonomiškas ir patikimesnis už benzininius V6 modelius.

Sportinė Dynamique apdaila siūlo lengvo lydinio ratlankius, oro kondicionierių ir CD grotuvą – to daugeliui užteks. Ieškantys daugiau komforto gali rinktis Privilege ar Initiale paketus, kuriuose gausu papildomos įrangos.

Rekomenduojama rinktis po 2005 metų atnaujinimo pagamintus modelius – tuomet buvo atnaujintas prietaisų skydelis ir pristatytas GT modelis. Automobilį patariama įsigyti specializuotose salonuose ar patikimuose autoservisuose.

Mokesčiai pagal Lietuvos tvarką

Priklausomai nuo variklio, degalų rūšies bei automobilio pirmos registracijos metų, Laguna taikomas Lietuvos taršos mokestis. Jis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją ir gali skirtis priklausomai nuo pasirinkto variklio – dyzeliniai paprastai būna ekonomiškesni ir švaresni, o didesnis variklio tūris ar galingesni variantai dažniausiai lemia didesnę mokesčio sumą.

Kokius dar modelius verta apsvarstyti?

Rinkoje gausu alternatyvų tiems, kas ieško praktiško, patogaus ir ekonomiško universalo. Priklausomai nuo poreikių, verta pasidomėti kitais populiarių gamintojų šeimos universalo tipo automobiliais, kurie gali pasiūlyti daugiau erdvės, geresnį patikimumą ar pažangesnes technologijas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *