Renault Scenic – vienas iš tų kompaktiškų šeimyninių vienatūrių, kurie jau kelis dešimtmečius traukia praktiškumo ieškančius vairuotojus. Renkantis naudotą Scenic ar didesnįjį Grand Scenic modelį, galite tikėtis talpumo, patogumo ir gerai apgalvotų smulkmenų, kurios palengvina kasdienybę šeimai.
Erdvė ir praktiškumas
Tiek penkiavietis Renault Scenic, tiek septynvietis Grand Scenic modeliai – itin patogūs kelionėms su šeima ar didesne kompanija. Galite lanksčiai valdyti užpakalines sėdynes: jas nesunkiai sulankstysite ar visai išimsite, kad atsirastų daugiau vietos bagažui. O Grand Scenic modelyje dvi papildomos galinės sėdynės įsitraukia į grindis ir neužima papildomos vietos, kai nereikalingos. Įvairūs daiktadėžės ir talpos patogiai sudėliotos po visą saloną – kasdieniams smulkiems daiktams visada atsiras vieta.
Komfortas ir saugumas
Dauguma Scenic komplektacijų siūlo nemažai komforto sprendimų – elektriniai langai, automatiniai žibintai, lietaus jutikliai ar geras garso aparatūra. Visa modelių gama gavo aukščiausius Euro NCAP saugumo balus – tai užtikrina papildomą ramybę už vairo, ypač šeimos kelionėse.
Važiavimo savybės
Renault Scenic ir Grand Scenic pasižymi minkšta važiuokle – kelionės net ir prastesniais keliais maloniai švelnios. Posūkiuose automobilis išlieka stabilus, tačiau vairo pajautimas toli gražu ne sportinis, o posūkiuose galima justi nemažą kėbulo posvyrį. Panašus kompromisas ir pavarų dėžėje – jos darbas ne visada tikslus.
Tačiau didžiausi nepatogumai laukia bandant parkuotis ar važiuoti atbulomis: stori galiniai statramsčiai ir nedidelis galinis langas gali apriboti matomumą.
Ekonomija ir eksploatacija
Pagrindinis Renault Scenic modelių privalumas – gana nedidelės eksploatacinės išlaidos. Dėl ekonomiškų variklių, dauguma jų keliones paverčia draugiškom piniginei. Pajėgesnis 1.9 dCi dyzelinis variklis vidutiniškai vartoja 5,2 l/100 km degalų, o šiek tiek silpnesnis 1.9 dCi (105 AG) leis pasiekti ir 4,7 l/100 km. 1.5 dCi gali nustebinti vidutine 4,5 l/100 km sąskaita. Net ir benzininiai variantai – 1.4 l bei 1.6 l – leis priartėti prie 6,2 l/100 km, o 2.0 l ir 2.0 l turbo varikliai vidutiniškai sunaudos apie 7,8–8,1 l/100 km.
Prie automobilio išlaidų prisidės ir reguliarios techninės priežiūros kaštai. Jie šiek tiek didesni už vidutinius, bet iš esmės nedaug skiriasi nuo kitų to paties segmento modelių.
Perkant naudotą Renault Scenic Lietuvoje reikia įvertinti ir taikomą taršos mokestį. Jis skaičiuojamas atsižvelgiant į CO₂ emisijų lygį, variklio tipą bei gamybos ir pirmosios registracijos metus. Dyzeliniai varikliai dažnu atveju turi aukštesnį mokestį už benzinius, tačiau mažesnės emisijos versijos gali būti kiek draugiškesnės šiai skaičiuotei.
Kuris Scenic – geriausias pasirinkimas?
Optimalus variantas tiems, kurie nori suderinti dinamines savybes su ekonomiškumu, yra 1.9 dCi dyzeliniai varikliai su 118 AG arba 128 AG. Jų galingumo pakaks ir kelionei su visa šeima, o degalų sąnaudos išties nedidelės.
Jei svarbiausias prioritetas – degalų taupymas, 1.5 dCi dyzelinis variklis stebina ekonomiškumu, bet gali atrodyti vangus, ypač pilnai pakrautas. Pigesni 1.4 l ir 1.6 l benzininiai variantai – tinkamas pasirinkimas kasdienėms kelionėms, tačiau kalnuose ar su pilnu automobiliu jų galios gali pritrūkti. Dar skaudžiau tą pajusite, jei nuspręsite rinktis bazinę Authentique komplektaciją – ši neturi kondicionieriaus.
Dėl didesnio komforto ir geresnės įrangos patartina žvalgytis į Expression komplektaciją – čia rasite automatinį oro kondicionierių, keturis elektrinius langus ir automatinę šviesų bei lietaus jutiklių sistemą. Dynamic yra šiek tiek pilnesnis, tačiau skirtumas nėra ryškus. Prabangi Privilege versija, dažniausiai, savo kainos pernelyg nepateisina.
Penki ar septyni? Kėbulo pasirinkimo klausimas
Jei dažnai važinėjate su didesne šeima ar draugais, septynvietis Grand Scenic suteiks daugiau laisvės keliaujant bei prireikus pavėžėti daugiau keleivių. Be to, ilgesnė važiuoklė leidžia mėgautis dar minkštesniu važiavimu. Vis dėlto ir penkiavietis Scenic puikiai tiks kasdieniam naudojimui, ypač jei papildomos vietos jums nereikia.
Ką verta žinoti prieš renkantis?
- Geresnis ekonomiškumo ir galios balansas su didesniais dyzeliais
- Bazinės versijos dažniausiai ribotai aprūpintos komforto įranga
- Galima rinktis tarp penkių ir septynių vietų – pagal poreikį
- Žemesni eksploataciniai kaštai lyginant su daugybe konkurentų iš to paties segmento
- Lietuvoje aktualus CO₂ emisijų mokestis priklauso tiek nuo variklio tipo, tiek nuo automobilio amžiaus
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Jei norisi patikrinti ir kitų kompaktiškų vienatūrių galimybes, verta atkreipti dėmesį į kitus segmentą atstovaujančius modelius, tokius kaip Opel Zafira ar VW Touran. Jie taip pat stebina talpa, ekonomiškumu bei komfortu, tačiau dažniausiai būna šiek tiek brangesni arba siūlo kitokį įrangos derinį. Visi šie modeliai verti dėmesio renkantis praktišką ir šeimai pritaikytą automobilį.




