Ieškantiems talpaus, patogaus ir gerai surinkto automobilio šeimai, naudotas „Skoda Superb“ hečbekas yra puikus pasirinkimas. Šiame automobilyje dera erdvė, komfortas bei patikimumas – visi šie privalumai pateikiami už prieinamą kainą.
Vidaus erdvė ir komfortas
Nors „Superb“ priskiriamas šeimos automobilių klasei, išskirtinis erdvumas jį daro net konkurentu didesniems modeliams. Priekyje vietos daugiau nei pakankamai, o galinė sėdynių eilė stebina limuzinui būdingu kojų ir pečių plotu. Net aukštesni keleiviai keliaus patogiai, turėdami daug vietos tiek galvai, tiek kojoms.
Bagažinė – dar vienas šio modelio privalumas. Standartinis bagažo tūris yra itin didelis, o nuleidus galines sėdynes jis pasiekia net 1670 litrų. Tai leis vežtis net ir labai didelius krovinius be kompromisų dėl keleivių patogumo.
Važiavimo savybės ir eksploatacija
Nors automobilis atrodo didelis ir tvirtas, važiavimo dinamika išlieka maloni: „Superb“ valdymas tikslus, posūkiuose korpusas ženkliai nesvyruoja, o pakaba užtikrina stabilumą net didesniu greičiu. Taip pat puikiai slopinamas kelio ir vėjo triukšmas, todėl važiavimas net ilgesnėse kelionėse yra malonus tiek vairuotojui, tiek keleiviams.
Techninės priežiūros išlaidos dažniausiai būna vidutinės, o servisuose „Skoda“ automobiliai vertinami kaip patikimi ir nesudėtingi remontuoti.
Variklių pasirinkimas ir kuro sąnaudos
„Superb“ siūlo įvairias variklių kombinacijas. Ieškantiems ekonomiškumo, 1.9 l „Greenline“ dyzelinis variklis gali vidutiniškai sunaudoti apie 5,1 l/100 km, o CO₂ emisija siekia vos 136 g/km. Kiti populiarūs dyzeliniai variantai: 1,9 l (vidutiniškai 5,7 l/100 km, emisija – iki 150 g/km), 2,0 l 138 AG (5,9 l/100 km), bei galingesnis 2,0 l 168 AG (5,8 l/100 km). Dyzeliniai varikliai išsiskiria ilgaamžiškumu, tačiau kai kurie senesni gali būti kiek triukšmingesni arba mažiau tolygūs akseleruojant.
Benzininių variklių mėgėjams siūlomi 1,4 l TSI (vidutiniškai 6,8 l/100 km), 1,8 l (7,2 l/100 km) bei 3,6 l V6 (8,4 l/100 km, tačiau šis variantas pasižymi didesne CO₂ emisija, net iki 235 g/km). 3,6 litro V6 – galingiausias, tačiau ir labiausiai reikalaujantis kuro.
Lietuvoje taršos mokestis skaičiuojamas pagal automobilio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Mažos emisijos, ypač „Greenline“ ar kitų ekonomiškų versijų, leis mokėti mažiau. Tuo metu galingesni, didesnį CO₂ kiekį išmetantys varikliai bus apmokestinami gerokai daugiau.
Įrangos lygiai ir komplektacijos
Pirminio lygio modeliuose rasite oro kondicionierių, lengvojo lydinio ratlankius, visus elektrinius langus bei garso sistemą, palaikančią MP3. SE komplektacijoje jau yra automatinė klimato kontrolė, parkavimo jutikliai bei lietimui jautrus ekranas su šešių CD keitikliu. Aukščiausio lygio Elegance siūlo odines sėdynes, palydovinę navigaciją, elektrines sėdynes, „Bluetooth“ ir automatinio lietaus jutiklius.
Kurį variklį rinktis?
Kiek senesnis 1,9 l dyzelinis variklis yra patikimas, bet gali būti girdimas garsiau. 2,0 l 168 AG dyzelis yra rafinuotas ir, jei biudžetas leidžia, puikus pasirinkimas. Ekonomiškiausia versija – 1,9 l „Greenline“ dyzelis. Mėgstantiems benzininius variklius tinka 1,4 l TSI – galingesnis nei tikitės, ar 1,8 l bei 3,6 l V6, kuris dažniausiai montuojamas su automatine pavarų dėže ir keturių varomų ratų sistema.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Išskirtinai daug vietos keleiviams ir bagažui
- Malonios važiavimo savybės – automobilis stabilus, komfortiškas, neperduoda triukšmo
- Daug skirtingų variklių ir komplektacijų pasirinkimų
- Ekonomiškos dyzelio ir benzino versijos
- Kai kurios modifikacijos – ne pačios taupiausios ar tyliausios
- Kėbulo išvaizda gana „masyvi“, dizainas – ne kiekvieno skoniui
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Kai kurie pirkėjai galėtų dairytis į tokius šeimos automobilius kaip „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“ ar „Toyota Avensis“ – visi šie modeliai siūlo panašų komfortą, erdvumą ir eksploatacijos kaštus.




