AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

„Škoda Yeti“ (2009–2017) apžvalga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 2 spalio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Skoda Yeti – tai vienas iš pirmųjų kompaktiškų visureigių, kuris iš karto išsiskyrė iš minios ne tik savo neįprasta, tarsi žaislinio automobilio išvaizda, bet ir praktiškumu. Ryškūs ratų gaubtai, masyvūs stogo bėgiai ir apatinės kėbulo dalies apsaugos iškart krito į akį. Tačiau net ir pavadinimas, sukurtas pagal legendinio sniego žmogaus vardą, neatspindi tikrosios automobilio esmės – tai patikimas ir labai universalus šeimyninis automobilis.

Apžvalga

Šis mažas visureigis greitai tapo daugelio šeimų mėgstamiausiu dėl savo originalaus silueto, labai erdvios salono ir išmanių sprendimų. Lankstus bei slankiojantis galinių sėdynių blokas, didelės šoninių langų plokštumos ir aukšta važiuoklė užtikrina puikų matomumą ir komfortą tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Tai taip pat viena universaliausių naudotų rinkoje galimų alternatyvų, pasižyminti geru patikimumu ir patrauklia kaina.

Kas patiko ir ko pritrūko?

  • Vairuoti smagu – net ir kaip visureigiui, Yeti pasižymi manevringumu.
  • Salonas itin erdvus, vietos gausu tiek keleiviams, tiek bagažui.
  • Ekonomiški dyzeliniai varikliai leidžia važinėti taupiai.
  • Spartesniuose greičiuose juntamas vėjo ir padangų triukšmas.
  • Kai kelias prastesnis, važiuoklė tampa ganėtinai kieta.
  • Nuimamos galinės sėdynės sumontuotos ne patogiausiai – reikalauja pastangų.

Varikliai ir komplektacijos

Po Yeti variklio dangčiu nieko „siaubingo“ nerasite – rinktis galima iš kelių variantų. Baziniai benzininiai 1,2 litro varikliai išvysto 77–81 kW, didesnis 1,8 litro – 116 kW, o vėlesnis 1,4 litro turbo benzininis pasižymi geru balansu tarp dinamikos ir ekonomijos. Tarp dyzelinių – 1,6 litro 77 kW variantas yra itin taupus, o 2.0 TDI galima rasti net su 80, 103 ar 125 kW versijomis.

Po atnaujinimo 2013 metais siūlytos dvi pagrindinės komplektacijos – SE Drive ir SE L Drive. Bazinėje jau rasite 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, parkavimo jutiklius, šildomas priekines sėdynes, šildomą priekinį stiklą ir informacinę sistemą su navigacija, DAB radijo imtuvu ir „Bluetooth“. SE L Drive papildomai siūlo išskirtinius ratlankius, stogo bėgius sidabro spalvos, tekstilinius kilimėlius bei odinį saloną.

Vidus ir praktiškumas

Yeti salonas yra neįprastai platus ir aukštas, todėl penkių asmenų šeima čia jausis itin patogiai. Galines sėdynes galima slankioti pirmyn-atgal, taip keičiant vietos kojoms ar bagažui santykį. Dėl dėžutės formos kėbulo sumažėja kompromisų – vaikų vežimėlis, kelioniniai lagaminai ar kiti stambesni daiktai tilps be vargo, o erdvus bagažas nesunkiai „pasiglemžia“ ir didesnių gabaritų krovinį. Dėl aukšto sėdėjimo vairuotojas puikiai mato kelią ir aplinką.

Važiavimas ir valdymas

Nepaisant masyvių formų, Yeti siūlo gana aktyvų vairavimo pojūtį. Visi varikliai šiam modeliui tinka ir nė vienas iš jų nėra ypač triukšmingas. Dyzeliniai 2.0 TDI yra stipriausi ir taupiausi, ypač su visų ratų pavaros sistema, kuri pravers kelionėse už miesto ribų ar slidžiame kelyje. Tačiau dėl aukšto kėbulo, važiuoklė tapo kiek standesnė, todėl dirbtiniams nelygumams ar greitkelyje gali būti jaučiamas vėjo garsas. Vairo mechanizmas – kiek sunkesnis nei kituose Škoda modeliuose, dėl to parkuotis gali būti kiek sudėtingiau.

Modelio naujovės

2013-aisiais Yeti sulaukė atnaujinimo: pasikeitė buferiai, buvo pasiūlytos dvi variacijos – įprastas miesto Yeti ir Yeti Outdoor su kitokia buferių forma ir didesniais pravažumo kampais aktyvesnėms kelionėms. Galiausiai, nuo 2017 metų Yeti perleido estafetę naujesniam, praktiškam Karoq modeliui.

Kiek kainuoja naudotas Skoda Yeti?

Pradinės Yeti kainos su didesne nei vidutine rida prasideda nuo maždaug 3 500 eurų. Jei norite ridos iki 96 000 km ribos, teks išleisti 5 800 – 8 200 eurų. Naujinto modelio, pagaminto 2014 metais, kainos prasideda nuo 9 400 eurų. Paskutiniais gamybos metais (2017) siūlomi lauko versijos Yeti kainuoja 9 400–15 200 eurų, kai rida – vidutinė.

Išlaikymo kaštai

Degalų sąnaudos ir eksploatacija

Benzininiai Yeti varikliai yra kiek mažiau ekonomiški – didžiausias 1.8 TSI vidutiniškai sunaudoja apie 8,0 l/100 km, kai taupesnis 1.2 TSI (77 kW) telpa į 6,4 l/100 km, o vėlesnis 1.2 TSI (81 kW) jau pasižymi 5,5 l/100 km sąnaudomis.

Dyzeliniai Yeti modeliai dažniausiai tokie patikimesni piniginei. Mažiausiai ekonomiškas tarp jų – 2.0 TDI DSG, kuris vidutiniškai „suvalgo“ 6,5 l/100 km. Populiariausias 2.0 TDI (80 kW) su priekine pavara vidutiniškai sunaudoja apie 5,4 l/100 km, o efektyviausias – 1.6 l Greenline modelis, kuris „sudegina“ vos apie 4,6 l/100 km.

Taršos mokestis

Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, pasirinkto kuro tipo ir pirmos registracijos datos. Yeti modeliai su ekonomiškais dyzeliniais varikliais paprastai patenka į mažesnes taršos mokesčio grupes, o galingesni benzininiai – į vidutines. Prieš perkant verta pasitikrinti konkretų mokesčio dydį pagal pasirinktą modelį.

Priežiūra ir draudimas

Skoda siūlo aiškius ir fiksuotus techninės priežiūros įkainius. Alyvos ir filtro keitimas kainuoja apie 115 eurų, o periodinė apžiūra kas metus arba kas 16 000 km – apie 200 eurų. Pilna techninė apžiūra kas 32 000 km arba kas dveji metai atsieis apie 327 eurus. Dėl žemų draudimo grupių, Yeti dažnai pigesnis drausti nei kiti kompaktiški visureigiai.

Patikimumas

Yeti vardas dažnai siejamas su ilgaamžiškumu ir retomis rimtomis problemomis – vartotojai išskiria nedideles smulkmenas, pavyzdžiui, retkarčiais stringantį automatinį pavarų dėžės darbą ar trumpalaikius variklio „užmigimus“. Visgi didelė dauguma vairuotojų jokių rimtų gedimų nefiksuoja, o retas poreikis apsilankyti servise byloja apie patikimą surinkimo kokybę.

Kurį Skoda Yeti rinktis?

Mieste ir trumpoms kelionėms pakaks kompaktiško 1.2 TSI. Dėl savo turbininio variklio jis ne tik taupus, bet ir smagus ilgose išvykose. Daug keleivių ar krovinių vežiojantiems daugiau pasiteisins galingesni 2.0 TDI dyzeliai – net silpniausias 80 kW variantas pasižymi maloniu veržlumu. Ramesniam ir tylesniam važiavimui verta rinktis naujesnius, 110 kW dyzelius.

Įprastos E versijos turi pagrindinius patogumus, tokius kaip oro kondicionierius ar elektrinius priekinius langus. Kiek brangesni S ir SE siūlo gerokai pilnesnę įrangą: lieti ratlankiai, rūko žibintai, elektriniai galiniai langai, dviejų zonų klimato valdymas, parkavimo jutikliai ar CD keitiklis. Papildomos elegancijos suteiks elektrinis juosmens prilaikymo reguliavimas, šildomos sėdynės ar odinė apdaila.

Optimalus pasirinkimas daugeliui – Skoda Yeti 2.0 TDI SE modifikacija.

Kokios alternatyvos?

Ieškantiems ekonomiško ir dinamiško mažojo visureigio verta atkreipti dėmesį į Suzuki Vitara – visi benzinai ir dyzeliai pasižymi mažomis sąnaudomis, tačiau vidus šiek tiek paprastesnis, daug kietų plastikų.

Patogumo ir kokybės ieškantiems patiks Nissan Qashqai – ypač atnaujinta versija atrodo solidžiai, turi pakeltą važiuoklę, tačiau vietos viduje ne daugiau nei paprastame hečbeke, o už patogumą tenka paaukoti paslankumą posūkiuose.

Volkswagen Tiguan – kiek didesnis nei Yeti, interjeras apdailintas prabangesnėmis medžiagomis, tačiau jo važiavimo kietumą žemesniu greičiu pajusite taip pat, o kaina – kiek aukštesnė.

Ankstesnis įrašas

„Škoda Superb hečbeko (2008–2015) apžvalga“

Kitas įrašas

BMW M5 (2014): naujausi sprendimai greičiui ir komfortui

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Tai patys futuristiškiausi šiandien parduodami automobiliai

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 Coupe (1997–2002) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025