„Smart Fortwo Coupe“ tapo neatsiejama miesto kraštovaizdžio dalimi – dar iki oficialios prekybos Lietuvoje šie automobiliai dažnai pasirodydavo gatvėse. Tai liudija, kad šis automobilis patrauklus ne vien išskirtine išvaizda, bet ir kitomis savybėmis, nors akivaizdžių trūkumų jam taip pat netrūksta.
Stilius ir praktiškumas mieste
Nedideli matmenys, išskirtinis dizainas ir taupumas – trys kertiniai „Fortwo Coupe“ privalumai. Automobilis ypač patrauklus tiems, kuriems aktualu manevringumas ir paprastas parkavimas didmiesčiuose. Dėl trumpesnio nei 3 metrų kėbulo, vietą gatvėje surasti tampa žymiai lengviau.
Vietos salone pakanka dviems suaugusiems, net ir aukštesniems nei 1,83 m (6 pėdos), o bagažinėje susidės nedidelis kelioninis lagaminas ar kasdieniai pirkinių krepšiai. Nepaisant kompaktiškumo, saugumo įranga šiame automobilyje labai pažangi lyginant su kitais miesto klasės modeliais.
Vairavimo pojūčiai
Vis dėlto norintiems vairavimo malonumo, „Fortwo Coupe“ gali kiek nuvilti. Jis valdomas lėtai, o pavaros jungiasi šiurkščiai. Pakaba gana kieta, todėl važiuojant blogesniu keliu automobilį stipriai kratys. Triukšmo izoliacija taip pat vidutinė, todėl ilgesnė kelionė gali varginti.
Išlaidos ir eksploatacija
Kurą taupantis, bet ne pats pigiausias
Nors „Smart Fortwo Coupe“ išlaikymas nepasižymi didelėmis išlaidomis, pirkimo metu jis dažnai kainuoja panašiai kaip didesni arba praktiškesni miesto automobiliai. Trūksta papildomų sėdimų vietų, kurios būdingos konkurentams, o važiuoklės komfortas prastesnis.
Antrinėje rinkoje „Fortwo Coupe“ išsaugo vertę prasčiau nei daugelis miesto klasių atstovų, todėl galima rasti patrauklių naudotų variantų. Vis dėlto trejų metų senumo automobilio kaina dažniausiai sudaro daugiau nei pusę pradinės vertės. Draudimas šiam modeliui paprastai nėra brangus, tačiau, priklausant „Mercedes-Benz“ koncernui, techninė priežiūra gali kainuoti brangiau nei analogiškiems miesto automobiliams.
Degalų sąnaudos
Seni modeliai vidutiniškai sunaudoja apie 4,1–4,3 l/100 km, o vėlesnės laidos – net mažiau nei 4 l/100 km. Netgi sportinė Brabus versija neviršija 4,4 l/100 km, tad ekonomiškumo gerbėjai liks patenkinti.
Taršos mokestis
Lietuvoje lengvųjų automobilių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Dėl mažų emisijų, „Smart Fortwo Coupe“ daugeliu atvejų laikomas viena racionaliausių pasirinkimų tiems, kurie nori sumažinti kasmetines eksploatavimo išlaidas.
Modelių versijos ir įranga
Iš pradžių modelis buvo pristatytas kaip „CityCoupe“, turėjęs 599 cm³ turbininį variklį su 32 kW arba 40 kW, todėl miesto sąlygomis jis pakankamai vikrus. „Pure“ komplektacijoje standartinė įranga – centrinis užraktas, dvi priekinės oro pagalvės, stabilumo kontrolė ir elektriniai langai. „Pulse“ versija pasižymi ta pačia įranga kaip „Pure“, o „Passion“ papildomai siūlo kondicionierių ir lengvojo lydinio ratlankius.
Nuo 2003 metų „CityCoupe“ pakeitė „Fortwo“. Asortimentas papildytas 37 kW arba 45 kW versijomis bei galingu Brabus variantu. Vis dėlto pastarasis rekomenduotinas nebent entuziastams – jis ekonomiškumu neišsiskiria ir vairavimo kokybės nepagerina.
Optimaliausiai rekomenduojama rinktis „Pulse“ variantą – šioje versijoje suderinti tinkami varikliai ir pakankama standartinė komplektacija už palankią kainą.
Kokias alternatyvas verta svarstyti?
Renkantis naudotą „Smart Fortwo Coupe“, verta pasižvalgyti ir į kitus miesto klasės automobilius, kurie siūlo daugiau praktiškumo, sėdimų vietų ar įdomesnius vairavimo įspūdžius. Priklausomai nuo poreikių, konkurentai gali pasiūlyti už nedidelę kainą daugiau komplektacijos, erdvės ar vairavimo komforto.




