Subaru Justy hečbekas yra išskirtinis pasirinkimas tarp mažų miesto automobilių – retas atvejis, kai kompaktiška klasė susitinka su visais varomais ratais. Tačiau ar toks derinys tinka kasdieniam eismui Lietuvos miestuose ir užmiesčio keliuose?
Trūkumai išryškėja kasdienėse kelionėse
Nors keturių varomų ratų sistema gali būti didelis pliusas slidžiomis žiemomis ar važiuojant kaimo keliais, miesto sąlygomis Justy daugeliu atžvilgių nusileidžia konkurentams. Važiuoklė prasta sugeria nelygumus, o valdymas tikslumu nepasižymi – posūkiuose automobilis nėra itin stabilus, jaučiama vibracija.
Justy pagrindas – senos kartos Suzuki Swift platforma. Tai iš karto apriboja jo dinamiką: variklis pasižymi tik vidutiniu (67 AG) atsaku, o automobilio bendra dinamika dėl papildomos visų ratų pavaros įrangos tampa dar blankesnė ir triukšmingesnė. Greičio ruože nuo 0 iki 100 km/h Justy užtrunka apie 14 sekundžių – nėra greitas, o salone girdimas variklio ir važiavimo garsas sukelia diskomfortą ilgesnėse kelionėse.
Kompaktiškumas – su kompromisais
Automobilio dydis nestebina ir viduje. Salone dominuoja kietas plastikas, kurį papildo ribota bagažinė ir mažesnės galinės vietos. Dėl visų varomų ratų sistemos užimamos vietos bagažo skyriuje ir gale, erdvės dar mažiau. Durelės – trijų arba penkių – padeda rinktis patogumą, tačiau didelių skirtumų tarp variantų nėra. Penkių durų Justy šiek tiek patogiau įlipti galiniams keleiviams, tačiau bendrai lankstumo trūksta.
Pagrindinėje „GX“ komplektacijoje rasite bazinius patogumus: elektrinius veidrodėlius, vairo stiprintuvą, dvigubus priekinius oro pagalves, signalizaciją, reguliuojamas galines sėdynes ir paprastą radiją – daugiau niekuo neišsiskiria iš kitų naudotų miesto automobilių.
Išlaidos – didesnės nei konkurentų
Priežiūros kaina išlieka gana aukšta tarp tokio dydžio automobilių. Santykinai taupūs konkurentai, kaip Suzuki Swift, pasižymi ekonomiškesniais varikliais. Suderinus visų ratų pavarą ir nedidelį variklį, Justy degalų sąnaudos siekia apie 6,9 l/100 km, kai tuo tarpu panašaus amžiaus analogai sunaudos apie 5,9 l/100 km. Serviso intervalai siekia kas 19 300 km (Justy), kai daliai konkurentų reikia dažnesnių aptarnavimų, tačiau šio privalumo neužtenka kompensuoti kitiems trūkumams.
Renkantis naudotą Justy, verta įvertinti ne tik kuro sąnaudas, bet ir draudimo bei priežiūros kaštus. Keturių varomų ratų sistema, nors ir didina saugumą žiemą ar išvažiavus iš miesto, išaugina eksploatacines išlaidas. Taip pat Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų rūšies ir pirmosios registracijos metų – Justy dažnai priskiriamas prie didesnės taršos grupės.
Alternatyvos – daugiau pasirinkimo su mažiau kompromisų
Nors Subaru Justy išlieka vienas iš nedaugelio tokio tipo automobilių su keturiais varomais ratais, panašios kainos segmente yra ekonomiškesni, patogesni ir pigiau išlaikomi modeliai. Jei visų varomų ratų galia – privalumas tik retkarčiais, verta paieškoti kitų mažų miesto automobilių, kurių eksploatacija bus gerokai pigesnė, o komfortas bei įranga – modernesni.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.