Subaru BRZ kupė – modelis, sulaukęs daugybės entuziastų simpatijų dėl malonių vairavimo pojūčių ir prieinamos kainos. Nors automobilių rinka nuolat keičiasi, BRZ išsiskiria tuo, kad siūlo klasikines sportinio automobilio savybes, išlaikydamas paprastumą ir tikrą vairavimo džiaugsmą. Lietuvoje šis automobilis tapo populiariu pasirinkimu tarp sportiškų kupė ieškančių vairuotojų – ypač dėl santykinai nedidelės eksploatacijos kainos ir kuklaus taršos mokesčio, priklausančio nuo variklio emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų.
Bendra apžvalga
Subaru BRZ – tai lengvas, galiniais ratais varomas kupė, sukurtas drauge su Toyota. Pagrindinė jo stiprybė – nepriekaištingas valdymas, kuris suteikia daug malonumo kasdieniam vairuotojui. 2,0 litro darbinio tūrio keturių cilindrų benzininis variklis išvysto 197 AG, tačiau nepasižymi itin didele trauka žemame sūkių diapazone. Tad jei ieškote akimirksniu reaguojančio variklio, vertėtų žinoti, kad BRZ maksimalus pajėgumas pasiekiamas tik aukštesnėse apsukose. Didžioji dalis kitų sportiškų automobilių su turbokompresoriais šią užduotį įveikia lengviau, tačiau BRZ vis tiek sugeba dovanoti tikrą sportinio vairo pojūtį.
Valdymas ir važiavimo kokybė
Bene labiausiai BRZ išskiria jo valdymo savybės. Vairas – tikslus, reaguojantis ir informatyvus, o važiuoklė subalansuota taip, kad automobilis būtų smagus, tačiau saugus – tam padeda keli stabilumo kontrolės režimai. Tiesa, siauri galiniai ratai riboja sukibimą su danga – esant šlapioms arba slidžioms sąlygoms automobilis gali būti šiek tiek nenuspėjamas, o tai ypač tinka vairuotojams, mėgstantiems „žaisti su riba“.
Važiuoklė gana kieta, todėl važiuojant mažesniu greičiu galite pajusti kūno riedėjimo sulaikymą, tačiau didesni kelio nelygumai sugeriami pakankamai gerai. Priekinės sėdynės – patogios, leidžiančios ilgai keliauti be nuovargio. Tiesa, šiek tiek erzina garsesnis triukšmas važiuojant prastesnės kokybės asfalto danga – dėl mažesnio garso izoliacijos sluoksnio šį automobilį kai kurie konkurentai lenkia komfortu.
Salo ir bagažo erdvė
Saloje BRZ nestebina prabanga. Medžiagų kokybė – kukli, vyrauja kietas plastikas ir paprastos valdymo rankenėlės. Skaitmeninis laikrodis primena senus automobilių modelius, o interjero išdėstymas – griežtai funkcionalus.
Galinės sėdynės yra labai kuklios – jų vieta dažniau naudojama bagažui ar trumpoms kelionėms su keleiviu. Bagažinė talpina dviejų žmonių savaitgalio daiktus, tačiau dėl siauros atidarymo angos aukštesnius objektus įsidėti gali būti sudėtinga. Jei ieškote sportiško, bet praktiško automobilio kasdienai, pavyzdžiui, Volkswagen Golf R pasiūlys daugiau vietos ir didesnį universalumą.
Pirkimo galimybės ir kaina
Lietuvoje naudotų Subaru BRZ pasiūla priklauso nuo pardavėjų, nes Toyota GT86 „brolio“ modelis buvo gaminamas ribotais kiekiais. Dažniausiai randama automobilių kainų rėžyje nuo 14 000 iki 24 500 eurų, priklausomai nuo pagaminimo metų ir būklės. Šiuo laikotarpiu galima rasti tiek bazinės komplektacijos, tiek aukščiausios, su šildomomis sėdynėmis ar daline odine apdaila.
Automatinė pavarų dėžė tarp naudotų BRZ labai reta ir už ją tenka pakloti daugiau – vidutinė kaina siekia apie 17 600 eurų. Dauguma pirkėjų renkasi rankinę pavarų dėžę dėl didesnio vairavimo malonumo. SE ir SE Lux komplektacijos pasitaiko dažniausiai – pirmoji siūlo tokias funkcijas kaip 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, pastovaus greičio palaikymo sistema, dviejų zonų klimato kontrolė, beraktė užvedimo sistema ir odinė vairo apdaila, o SE Lux papildomai turi šildomas sėdynes bei odos elementų salone.
Eksploatacijos ir priežiūros sąnaudos
Vidutinės Subaru BRZ kuro sąnaudos oficialiai siekia apie 7,8 l/100 km su mechanine pavarų dėže, tačiau tikrovėje, mėgaujantis dinamika, šis skaičius gali būti didesnis. Automatinis modelis yra taupesnis – vidutinės gamintojo deklaruojamos sąnaudos siekia apie 7,1 l/100 km.
Kalbant apie eksploatacijos išlaidas, didžiausią įtaką Lietuvoje turi taršos mokestis. Jis skaičiuojamas pagal automobilio CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus – šis rodiklis BRZ modelyje nėra itin didelis, tad mokestis dažnai išlieka vidutinis.
Subaru servisų tarifai paprastai yra aukštesni nei daugelio kitų populiarių markių, todėl ruošiantis pirkimui verta pasidomėti, kiek kainuotų techninė priežiūra jūsų regione.
Modelio versijos: kaip išsirinkti?
Pasirinkimas paprastas – rankinė ar automatinė pavarų dėžė ir bazinė SE ar papildomai komfortu pasižyminti SE Lux komplektacija. Didesni vairavimo entuziastai dažniausiai renkasi rankinę pavarų dėžę, kuri leidžia geriau kontroliuoti automobilio elgseną ir pajusti tikrą sportinio automobilio dvasią. Automatinę verta rinktis, jei didžiąją dalį laiko praleidžiate mieste arba norite daugiau komforto eismo spūstyse.
Pagrindiniai konkurentai
Ieškant alternatyvų, tuo pačiu verta pasižvalgyti į Toyota GT86, kuris pasižymi tais pačiais techniniais sprendimais ir vairavimo savybėmis, bet jų pasiūla rinkoje didesnė. Jei norite patirto vairavimo su vėjo gūsiu – Mazda MX-5 siūlo kabrioleto versiją. O ieškantiems daugiau galios ir raumenų, verta pažiūrėti į Nissan 370Z su 3,7 litro V6 varikliu, nors šis modelis bus sunkesnis ir ne toks išmanus posūkiuose.
Tiems, kas ieško universalesnio automobilio – Volkswagen Golf R gali sužavėti savo galia, sėdimų vietų skaičiumi ir keturių varomųjų ratų sistema, kurios dėka net ir blogu oru išlaikomas nepriekaištingas sukibimas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.