Suzuki Swift hečbeko (2010–2017) apžvalga

Suzuki Swift hečbeko (2010–2017) apžvalga

Nors Suzuki Swift nėra populiariausias mažos klasės hečbekas, jis privalo patekti į sąrašą tiems, kurie ieško smagaus ir ekonomiško automobilio. Šis modelis dažnai giriamas dėl savo valdymo savybių, patikimumo, pakankamo saugumo lygio – Euro NCAP bandymuose jis pelnė aukščiausią, penkių žvaigždučių įvertinimą.

Važiuoklė ir valdymas

Suzuki Swift ypač išsiskiria miesto eisme – nedidelio darbinio tūrio variklis užtikrina gyvumą, o mechaninė pavarų dėžė leidžia išnaudoti visas automobilio galimybes. Vairavimas sklandus, o vairo mechanizmas tiesaus pojūčio ir gerai subalansuotas, todėl net kasdieniai maršrutai tampa malonūs.

Iš pradžių buvo siūlomas tik benzininis 1,2 litro 92 AG variklis. Oficiali dinamika (0–100 km/h per 12,3 sekundes) šiek tiek apgaulinga – kasdienybėje jausmas kur kas žvalesnis. Vėliau prisijungė ir 1,3 litro dyzelinis variantas – jis buvo triukšmingesnis ir pasižymėjo kuklesne dinamika, todėl vis dėlto benzininės versijos buvo populiaresnės.

Sportiška versija ir modifikacijos

Ieškantiems daugiau galios verta atkreipti dėmesį į 2012 metais pasirodžiusį Swift Sport. 1,6 litro, 136 AG variklis leidžia iki 100 km/h įsibėgėti vos per 8,7 sekundes. Modelis išlieka itin smagus valdyti ir, taupiai vairuojant, sunaudoja mažiau nei 6,0 l/100 km.

2013-aisiais atnaujintas Swift gavo šiek tiek patobulintą išvaizdą ir geresnę įrangą, o 2014 metais pristatytas 1,2 litro Dualjet variklis su dar mažesne emisija pakeitė dyzelinį modelį.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Valdymas – Swift stebina savo dinamiškumu ir maloniu vairavimo pojūčiu.
  • Paprasta ir patikima konstrukcija – šis modelis retai sugenda.
  • Sąlyginai pilna įranga net baziniuose modeliuose.
  • Sėkmingam modeliui būdingas taupus degalų sąnaudos: benzininiai 1,2 litro varikliai dažnai telpa į 5,5 l/100 km, dyzelinis – apie 4,5 l/100 km, o Sport verijoje nedaugiau nei 6,5 l/100 km.
  • Maža bagažinė – pagrindinis silpnoji pusė, ypač lyginant su konkurentais. Be to, galinės sėdynės nesusilanksto visiškai lygiai.
  • Paprasti salono plastikai – jaučiasi ekonomiškumas lyginant su Ford Fiesta ar Volkswagen Polo modeliais.
  • Galinės sėdynės ne itin erdvios suaugusiems.

Eksploatavimo išlaidos

Suzuki Swift išlaikymas džiugina paprastumu. Jei ieškote naudoto modelio už mažą kainą, už maždaug 3 500 eurų galima rasti 1,2 benzininį arba 1,3 dyzelinį automobilį su apie 145 000 km rida. Už 4 700 eurų bus galima rinktis benzininį modelį su 65 000 km, o po atnaujinimo (2014 m.) pagamintų automobilių kaina prasideda nuo 5 850 eurų. Retas visų varomų ratų Swift 4×4 kainuoja nuo 7 605 eurų.

Sporto modelių kainos prasideda nuo 7 020 eurų (2012 m., 48 000 km), 2015 metų sportinis variantas su vos 16 000 km kainuoja apie 10 530 eurų.

Kiek kainuoja Suzuki Swift eksploatacija Lietuvoje?

Ekonomiškos sąnaudos – dar vienas Swift privalumas. Benzininiai 1,2 l varikliai vidutiniškai išgeria apie 5,5 l/100 km, dyzeliniai – apie 4,2 l/100 km, o net ir sportinė versija retai viršija 6,5 l/100 km. Automatinės dėžės modeliai kiek imlesni degalams (apie 6,5 l/100 km).

Taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo pirmos registracijos metų, variklio tipo ir CO₂ emisijos. Benzininis 1,2 l variklis (Dualjet) su emisija iki 100 g/km bus labai palankus taršos mokesčiui. Kiti variantai gali būti kiek didesniu tarifu, bet vis tiek – lyginant su didesniais automobiliais, Swift lieka ekonomiškas pasirinkimas.

Priežiūros kaštai – žemi: įprastinis techninis aptarnavimas dažniausiai kainuoja iki 150 eurų.

Kurią Suzuki Swift versiją rinktis?

Didžioji pasiūlos dalis – benzininiai modeliai. Dyzelinė versija buvo tik penkerių durų, tačiau dėl triukšmingumo ir mažesnio dinamiškumo ji retesnė ir nėra tokia geidžiama. Kadangi automatinė pavarų dėžė apsunkina automobilio dinamiką ir padidina sąnaudas, dažniausiai rekomenduojama rinktis su mechanine dėže.

  • SZ2 modelis su bazine komplektacija jau turi elektrinius langus, USB jungtį ir nuotolinį centrinį užraktą.
  • SZ3 papildomai siūlo oro kondicionierių ir didesnius ratlankius.
  • SZ4 jau turi klimato kontrolę, „Bluetooth“, tempomatą ir automatinius žibintus.
  • Sport versija – eksterjero ir salono sportiškesni akcentai, didesni ratai.

2013 metų atnaujinimas atnešė subtilių dizaino pokyčių ir papildomos įrangos, o 2015-aisiais atsirado itin ekonomiškas 1,2 Dualjet variklis su maža tarša.

Nors Swift bagažinė mažesnė nei kai kurių konkurentų, o vidaus apdailos kokybė paprastesnė, šiomis savybėmis susidomėjusiems vertėtų peržiūrėti tokius modelius kaip Ford Fiesta, Honda Jazz ar Volkswagen Polo – jie pasižymi didesne erdve ir kokybiškesniais apdailos sprendimais, tačiau Swift išsaugo pranašumą dėl kainos ir vairavimo malonumo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *