„Toyota Land Cruiser“ (2010–2023) apžvalga

„Toyota Land Cruiser“ (2010–2023) apžvalga

Toyota Land Cruiser dažnai vadinamas tikru visureigių etalonu, puikiai pritaikytu tiek iššūkiams bekelėje, tiek kasdienėms užduotims miesto gatvėse ar užmiesčio keliuose. Lietuvoje šis automobilis vertinamas dėl išskirtinio patikimumo, gero pravažumo ir universalumo. Pateikiame išsamų žvilgsnį į 2010–2023 metų naudoto Land Cruiser modelį – ko tikėtis, į ką atkreipti dėmesį ir kaip jis tinka mūsų sąlygoms.

Bendros savybės

Ši, jau ketvirtoji, Toyota Land Cruiser karta buvo pristatyta 2010 metais ir siūlyta iki pat 2023-ųjų. Automobilis išlaikė tradicinę rėminę konstrukciją – tai vienas paskutinių tokio tipo visureigių. Dėl ilgų važiuoklės eigų Land Cruiser puikiai išlaiko ratų kontaktą su žeme ir sudėtingiausioje bekelėje. Išskyrus Mitsubishi Shogun Sport, analogiškų, tikrų visureigių rinkoje beveik nelikę.

Privalumai ir trūkumai

  • Nepriekaištingas pravažumas net sunkiausiomis sąlygomis
  • Įspūdingas patikimumas
  • Gausi standartinė įranga
  • Paprastesnis ir asketiškesnis salonas nei kai kurie konkurentai
  • Važiavimas asfaltu kiek „plaukiojantis“ dėl pakabos ypatybių
  • Šoninės galinės durelės nepatogios ankštose aikštelėse

Varikliai ir transmisija

Pradžioje Land Cruiser komplektuotas 3,0 l dyzelinu (188 AG), galėjote rinktis penkių laipsnių mechaninę arba automatinę pavarų dėžę. Po pirmojo atnaujinimo modelyje atsirado naujesnis 2,8 l dyzelinis variklis (175 AG), atitinkantis griežtesnius ekologijos reikalavimus. Šis agregatas poruojamas su šešių laipsnių mechanine arba automatine transmisija, o bendra dinamika labiau orientuota į pravažumą bei ramią trauką žemose apsukose, nei sportinį pagreitį ar spartų įsibėgėjimą.

Versijos ir funkcionalumas

Net ir paprasčiausios komplektacijos (vadintos LC3, vėliau Utility) pasižymi puikiu pravažumu. Nuo LC4 (arba Active) versijų atsiranda pažangūs sprendimai, pavyzdžiui, nuo rėmo atjungiamos stabilumo svirtys, prisitaikanti pakaba, įvairūs elektroniniai važiavimo režimai, leidžiantys pritaikyti automobilį kelio dangai.

Daugumoje modelių standartiškai montuojama septynių vietų sėdynių sistema. Tačiau bagažinės grindys pakeltos gana aukštai, tad norint įkelti didesnius daiktus reikia pasistengti. Be to, šoninės galinės durys gali nepatogiai atsidaryti mažose aikštelėse ar esant stipriam vėjui.

Kaina ir eksploatacinės išlaidos

Lietuvoje naudotų Land Cruiser kaina išlieka stabiliai aukšta. Ankstyvieji modeliai (2010 m., su didesne rida) dažniausiai prašomi 14 000–17 550 eurų. Mažesnę ridą turintys automobiliai – apie 17 550–21 060 eurų. Už 2015 metų atnaujintą versiją su 2,8 l varikliu gali tekti mokėti apie 23 400 eurų ir daugiau. O modeliai, gaminti po 2018-ųjų atnaujinimo, paprastai kainuoja nuo 35 100 eurų.

Kuro sąnaudos

Priklausomai nuo variklio, Land Cruiser yra gana apetitą kurui turintis visureigis. Pirmieji 3,0 l varikliai vidutiniškai vartoja apie 8,1 l/100 km (pagal NEDC standartą), o anglies dioksido emisija siekia 213 g/km. 2,8 l variantai, pasižymintys atnaujinta pavarų dėže, suvartoja apie 7,4 l/100 km, o CO₂ emisija siekia 194 g/km.

Taršos mokestis

Land Cruiser kaip didesnių išmetamųjų dujų emisijų automobilis Lietuvoje priklauso augančio taršos mokesčio kategorijai – jo dydis priklauso nuo CO₂ kiekio, variklio tipo ir pirmosios registracijos metų.

Techninė priežiūra

Land Cruiser modeliai paprastai reikalauja standartinės priežiūros – reguliarių patikrų ir serviso darbų. Senesniems nei penkerių metų automobiliams, priklausomai nuo pasirinkto serviso, gali būti taikomos nuolaidos. Vidutiniškai tarpinis aptarnavimas kainuoja apie 293 eurus, o pilnas aptarnavimas – 462 eurus.

Kokia komplektacija tinkamiausia?

Ieškantiems patikimo kasdienio visureigio rekomenduotina rinktis vėlesnius, jau su 2,8 l dyzeliniu varikliu komplektuotus modelius, papildytus šešių pavarų transmisijomis – jie pasižymi patogesniu važiavimu ir ekonomiškesne eksploatacija.

Vertinant komplektacijas, „Active“ versija išsiskiria kaip geriausias kainos ir įrangos santykis – čia rasite vertingiausias funkcijas, tačiau neatidėsite didžiausių išlaidų. Prabangesnių „Icon“ ar „Invincible“ modelių apdailai naudojamos natūralios medžiagos (mediena, oda), tačiau praktiškumo skirtumas nėra labai didelis. Paprastos „Utility“ versijos patiks mėgstantiems asketišką stilių, tačiau trūksta dalies kasdienos komforto įrangos, todėl „Active“ – optimalus sprendimas.

Ieškantiems ankstesnių metų modelių (su 3,0 l varikliu) verta dairytis LC4 komplektacijos, tačiau kai kuriuose jų gali nebūti navigacijos.

Pagrindiniai konkurentai

Pagrindinis alternatyva rėminiams visureigiams išlieka Mitsubishi Shogun Sport. Nors ir pasižymi šiek tiek garsesniu salono triukšmu bei kitokiu vairavimo pojūčiu, tačiau siūlo konkurencingą kainą ir gerą ryšį su išmaniaisiais įrenginiais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *