Nors pikapų segmentas nuolat tobulėja, vienas vardas išlieka sinonimu patikimumui – Toyota Hilux. Per daugiau nei penkis dešimtmečius šis automobilis įgijo tvirtos ir nepavargstančios darbo mašinos reputaciją. Hilux vertinamas dėl savo ištvermingumo, didelės vilkimo ir krovinio galios bei prieinamų eksploatacinių išlaidų. Toks požiūris liko svarbus ir šios, jau aštuntosios, kartos modelyje.
Bendra apžvalga
Toyota Hilux, apginkluotas 2,4 l keturių cilindrų dyzeliniu varikliu, išlaiko paprastumą ir funkcionalumą. Variklis pasižymi daugiau darbiniu garsumu nei šiuolaikinių konkurentų, tačiau ištikimai atlieka savo pareigą. Ši jėgainė generuoja 148 AG ir turi išties didelį potencialą, ypač kai reikia pervežti sunkius krovinius ar tempia priekabą iki 3500 kg. Tai – vienas geriausių rodiklių klasėje.
Galinės platformos ilgis siekia 1510 mm, plotis – 1560 mm (tarp ratų arkų – 1080 mm), o gylis – 475 mm. Tai tvirtas ir sumaniai išplanuotas sprendimas, leidžiantis lengvai pakrauti įrangą ar medžiagas. Nors konkurentų dėžės kartais būna ilgesnės, Hilux išlieka viena universaliausių alternatyvų dėl išlaikyto platformos gylio ir suformuoto krovinių skyrelio.
Kabina ir komfortas
Skirtingai nei kai kurie modernūs pikapai, Hilux vidus labiau orientuotas į atsparumą ir praktiškumą. Čia vyrauja lengvai valomos medžiagos, užtikrinančios, kad kabina išliktų tvarkinga net ir dirbant sudėtingomis sąlygomis. Aukštesnės įrangos versijose galima rasti odines sėdynes, tačiau interjero lygis išlieka paprastas, daugiausia dėmesio skiriant ilgaamžiškumui.
Vairuotojo pozicija patogi, tačiau vietos pečiams ir kojoms ypač ant galinės sėdynės galėtų būti daugiau. Keleiviai gale dažnai turės lenktus kelius dėl mažesnių kojų nišų, tad kelionių komfortas – tik vidutinis.
Važiavimo savybės
Hilux „charakteris“ labiausiai atsiskleidžia nelygiame kelyje ar bekelėje. Gale esančios standžios lapinės spyruoklės užtikrina didelį krovinio tvirtumą, tačiau be krovinio važiavimas tampa šuoliuojantis. Priekinė pakaba veikia švelniau, tačiau staigiuose posūkiuose kėbulas linkęs smarkiai pasvirti, o padangos gali skleisti didesnį triukšmą.
Vairas reaguoja lėtai, tad tikslumo norinčių vairuotojų Hilux nenustebins. Vis dėlto geras pravažumas bekelėje išlieka didžiausias šio modelio privalumas.
Įrangos lygiai
- Active modelyje rasite oro kondicionierių, „Bluetooth“ jungtį, automatiškai įsijungiančius žibintus ir elektrinius šildomus šoninius veidrodėlius.
- Icon klasė praturtinta lietiniais ratlankiais, DAB radija, pastovaus greičio palaikymo sistema ir galinio vaizdo kamera.
- Invincible serija į standartinę komplektaciją įtraukia pažangesnes saugumo sistemas, o Invincible X versijoje jau yra ir navigacija bei ryškesni LED žibintai.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis
Toyota Hilux naudoja vienintelį keturių cilindrų dyzelinį variklį, kuris ekonomiškumo prasme nėra tarp lyderių. Su mechanine pavarų dėže vidutinės kuro sąnaudos siekia 7,0 litro 100 kilometrų, o su automatine transmisija – apie 7,8 litro. Tai nėra itin ekonomiškas rezultatas, bet atspindi konstrukcijos prioritetus – patikimumą ir ilgaamžiškumą.
Lietuvoje eksploatacijos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, pirmos registracijos metų bei kuro rūšies. Didesniame automobilyje, kaip Hilux, kuris naudoja dyzelinį variklį, taikomas didesnis taršos mokestis, ypač naujesniems automobiliams. Taip pat verta žinoti, kad draudimas gali būti brangesnis nei kai kurių konkurentų, ypač jei modelyje nėra pažangių saugumo sistemų.
Apžiūra ir priežiūra
Naudotų Hilux kainos svyruoja priklausomai nuo komplektacijos, ridos ir pagaminimo metų. Bazinį 2016 metų modelį vidutinės ridos galima rasti už apie 19 305 eurus, o Invincible versijos 2017 metų automobilis kainuos nuo 25 155 iki 25 740 eurų. Panašios būklės 2018 metų Invincible X su nedidele rida gali kainuoti 35 100–36 270 eurų.
Techninės apžiūros ir reguliarios paslaugos, kadangi tai naujesni modeliai, kainuoja daugiau. Vidutinio lygio serviso paslaugos prasideda nuo 292 eurų, pilnas aptarnavimas kainuoja apie 462 eurus, o išsamiausias paketas siekia apie 585 eurų.
Kurią Hilux versiją rinktis?
Dauguma naudotų Hilux pasiūloje – praktiškesni Double Cab modeliai su keturiomis durimis, kurie labiau pritaikyti kasdieniam naudojimui ir šeimos poreikiams. Jei reikalinga ilgiausia platforma, labiausiai tiks Single Cab, tačiau jis neturi galinių sėdynių. Rekomenduojama rinktis Invincible modelį – jame yra daugiau saugumo technologijų, o apšvietimą pagerina galingi LED žibintai. Odinės sėdynės pridės tik minimalų komforto lygį, tad verta pagalvoti, ar verta už jas permokėti.
Mūsų pasirinkimas – 2,4 D-4D Double Cab Invincible su mechanine pavarų dėže: geresnės degalų sąnaudos, optimalus valdymas ir reikalingos funkcijos.
Kokius pikapus verta apsvarstyti vietoj Toyota Hilux?
Tarp alternatyvų išskirtinai tinka Volkswagen Amarok dėl galingo 3,0 l V6 dyzelinio variklio, puikaus vairavimo bei kokybiško interjero. Jo informacinė sistema – žymiai pažangesnė nei Hilux. Ieškantiems didžiausios platformos – Nissan Navara bus geriausias pasirinkimas dėl talpiausios galinės dalies ir stipraus variklio, puikiai tinkančio tiek miestui, tiek bekelės iššūkiams.




