Pirmoji Toyota Prius karta išties pakeitė hibridinių automobilių rinką. Šis sedanas buvo sukurtas taip, kad vartotojui suteiktų ekologiją neatsisakant praktiškumo ir komforto. Nors gamintojai dažnai pristato „žaliąsias” koncepcijas, realiai serijiniams modeliams tai būdavo retas atvejis. Prius tapo išimtimi – tikras hibridas, kuris be didelių kompromisų pasiekė gatves.
Bendras vaizdas
Pagrindinis Toyota Prius išskirtinumas – hibridinė sistema, kurią sudaro 1,5 l 58 AG benzininis variklis bei papildomas 40 AG elektrinis motoras. Akseleruojant veikia abu agregatai kartu, kas leidžia pasiekti geresnę dinamiką nei su įprastu varikliu tokio dydžio automobiliui. Nuolatinio greičio – pvz., magistralėje – metu dirba tik benzininis motoras: dalis jo galios panaudojama ne tik judėti, bet ir krauti baterijas. Stabdant ar judant lėtu tempu mieste, automobilis pereina į elektrinį režimą ir praktiškai neišskiria CO₂ emisijos.
Automobilio veikimo principas parinktas taip, kad vairuotojui nereikėtų permąstyti įprasto važiavimo – perjungimai tarp variklio ir elektros beveik nejuntami. Tačiau važiuojant į ilgesnes įkalnes magistralėje gali pritrūkti galios, ir automobilis tampa gerokai lėtesnis. Dėl komfortui pritaikyto pakabos derinimo posūkiuose jaučiamas didesnis kėbulo siūbavimas nei tradicinių konkurentų.
Kasdienio naudojimo aspektai
Skirtingai nei kai kurie ankstesni hibridiniai modeliai, Prius nei baterijos, nei kita elektrinė įranga neužima papildomos vietos salone ar bagažinėje. Automobilis lieka praktiškas penkiems asmenims: galinės sėdynės nulankstomos vienu judesiu, todėl panorėjus galima padidinti bagažinės erdvę.
Taupus eksploatacijos biudžetas
Eksploatacija ir priežiūra yra artima įprastiems automobiliams. Techninė apžiūra ir pagrindiniai aptarnavimai reikalingi kas 32 200 km – panašiai kaip Toyota Corolla. Kuro sąnaudos yra pagrindinis šio modelio pranašumas – realiomis sąlygomis galima tikėtis 5,6–6,2 l/100 km (gamintojas deklaruoja dar mažesnes, tačiau praktikoje rezultatas artimesnis šioms riboms).
Lietuvoje hibridinio Toyota Prius eksploatacija leidžia tikėtis mažesnių taršos mokesčių, nes šios sumos priklauso nuo CO₂ emisijos lygio, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Toks automobilis dažnai yra palankesnė pasirinkimo alternatyva tiems, kurie siekia eksploatuoti ekologiškesnį ir mažiau apmokestinamą transporto priemonę.
Didžiausias aptarnavimo iššūkis – traukos baterija. Jei toks akumuliatorius susidėvi ar sugenda, jo pakeitimas kainuos daugiau nei 1 170 eurų, todėl perkant didelę ridą turintį modelį svarbu įsivertinti būsimas investicijas. Kita vertus, baterijoms taikoma aštuonerių metų arba 160 934 km garantija, tad daugelį metų apie papildomas išlaidas galvoti neteks.
Įranga ir praktiškumas
Daugeliui pirkėjų pasirinkimas nekelia galvos skausmo – pirmosios kartos Prius buvo siūlomas tik vienos versijos su gausia standartine įranga. Tai apima CD/radio/kasetės grotuvą, klimato kontrolę, elektrinius langus ir vairo stiprintuvą. Automobilis komplektuojamas su 14 colių lengvojo lydinio ratlankiais ir specialiomis padangomis, mažinančiomis pasipriešinimą riedėjimui.
Saugumo įranga įprastinė: vairuotojo ir keleivio oro pagalvės, ABS ir elektroninė stabdžių jėgos paskirstymo sistema. Tačiau apsaugos nuo vagysčių srityje modelis kiek kuklus – tik variklio imobilizatorius ir centrinis užraktas su nuotolinio valdymo pulteliu. Nuo 2003 metų pavasario buvo galima užsisakyti ir pažangią, tačiau brangią navigacijos sistemą.
Visuose automobiliuose montuojama vienintelė transmisija – CVT automatinė pavarų dėžė, kurios svirtis įmontuota prietaisų skydelyje. Valdymo ekrane nuolat rodomas energijos naudojimas, tad bet kada galima stebėti, kuris variklis aktyvus ir kaip įkraunama baterija.
Alternatyvos ir pasirinkimo galimybės
Jei ieškote alternatyvių taupių šeimyninių sedanų, verta pasvarstyti apie kitus ekonominius automobilius su benzininiu, dyzeliniu varikliu ar netgi kitais hibridiniais modeliais. Tačiau Prius dažnai išsiskiria būtent dėl puikių realiųjų kuro sąnaudų, mažų taršos mokesčių ir praktiškumo, kuris nedaro kompromisų šeimos patogumui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.