Toyota RAV4 (2006–2012) apžvalga

Toyota RAV4 (2006–2012) apžvalga

Toyota RAV4 trečiosios kartos modelis – kompaktiškas visureigis, kuris išlaiko ankstesnėms kartoms būdingą sportišką dvasią, tačiau yra kur kas praktiškesnis ir erdvesnis. Trečiasis RAV4 variantas gamintas tik penkerių durų kėbule, tad galinių durų versijos nebebuvo.

Praktiškumo privalumai ir trūkumai

RAV4 viduje netrūksta erdvės tiek vairuotojui, tiek keleiviams – gale nesunkiai tilps suaugę asmenys. Bagažinė – didelė ir patogios formos, tad daiktų vežimas nesukels rūpesčių. Visgi verta paminėti, kad bagažinės dangtis atsiveria į šoną, todėl, kai kitas automobilis stovi labai arti, gali būti sunku arba net neįmanoma patogiai pakrauti ar iškrauti daiktus.

Važiavimo savybės ir kasdienis naudojimas

RAV4 išsiskiria vairavimo malonumu: šis automobilis važiuoja gerokai dinamiškiau nei daugelis kitų SUV modelių. Tačiau pravažiavimas prastesniais keliais gali būti kiek kietokas – pakaba yra standi, todėl kelio nelygumai jaučiasi ryškiau. Be to, važiuojant didesniu greičiu ar esant nelygiai kelio dangai, salone girdisi daugiau triukšmo nei kai kuriuose konkurentuose.

Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas

RAV4 buvo siūlomas su 2,0 l benzinu arba populiaresniu 2,2 l D-4D dyzeliniu varikliu. Po 2009 metų dyzelinis variklis patobulintas iki 147 AG ir dar mažesnės CO₂ emisijos, nors pradžioje buvo siūlomas 134 AG pajėgumu. Taip pat buvo ir 177 AG versija tiems, kuriems aktualus didesnis galingumas.

Verta paminėti, kad ekonomiškiausias pasirinkimas yra atnaujintas po 2009 metų modelio D-CAT dyzelinis motoras. Jo realios sąnaudos siekia apie 4,9 l / 100 km (oficialiai – iki 4,7 l / 100 km), o CO₂ emisijos mažesnės – apie 154 g/km. Tai jau yra pastebimas pagerinimas, lyginant su ankstesniu 173 g/km rodikliu. Benzininis 2,0 l variantas vidutiniškai sunaudoja 7,4 l / 100 km ir išmeta 202 g/km CO₂, todėl ilgalaikėje perspektyvoje dyzelinė versija išlieka ekonomiškesnė.

Lietuvoje automobilio registracijos ir taršos mokesčių dydžiui įtaką daro CO₂ emisija, degalų tipas ir pirmos registracijos metai, tad ekonomiškos versijos bus pigesnės eksploatuoti.

Pagrindiniai privalumai ir minusai

  • Labai erdvus salonas priekyje ir gale
  • Pavyzdingas patikimumas
  • Plati bazinė įranga
  • Ekonomiškas ir dinamiškas dyzelis
  • Gerai valdomas, manevringas SUV
  • Tačiau važiuojant prastesniais keliais – kiek per kietas
  • Gali būti triukšmingesnis už kai kuriuos konkurentus
  • Viduje vyrauja kietos plastmasės
  • Labai didelis bagažinės dangčio atidarymo kampas – gali būti nepraktiška ankštose vietose

Kainos ir išliekamoji vertė

RAV4 vertė metų bėgyje išlieka aukšta – tai lėmė ir patikimumo reputacija, ir populiarumas SUV segmente. Net senesni trečiosios kartos modeliai, kuriems gali būti apie dešimt metų, geros būklės dar gali kainuoti apie 3500 eurų.

Populiariausi 147 AG dyzeliniai variantai, pasižymintys ekonomiškumu, įprastai kainuoja nuo 4700 iki 5800 eurų. Nors benzininių versijų kaina dažnai kiek mažesnė, dėl ribotos pasiūlos ir paklausos skirtumas nėra didelis.

Vėlyvojo leidimo, aukštos komplektacijos 2012 metų modeliai (su automatine pavarų dėže ir odiniu salonu) gali kainuoti ir apie 17 600 eurų.

Ką rinktis?

Ieškantiems komforto ir pilnos įrangos verta dairytis aukščiausios komplektacijos XT5 modelio – jame gausu papildomų patogumų, pradedant klimato kontrole ir automatiškai tamsėjančiu galinio vaizdo veidrodėliu, baigiant lietaus jutikliais ir šildomomis sėdynėmis. RAV4 buvo gaminamas ir su dviem, ir su keturiais varomaisiais ratais, tačiau didžioji dalis Lietuvoje sutinkamų pavyzdžių – visureigiai. Tai aktualu žiemą ar važiuojant slidžiais keliais.

Visi modeliai standartiškai rinkosi 17 colių ratlankius, tačiau buvo galima pasirinkti ir 18 colių variantą kaip papildomą įrangą.

Alternatyvos senesniam Toyota RAV4

Trečiosios kartos RAV4 atėjo į labai konkurencingą segmentą. Honda CR-V trečioji karta pasižymi dar didesniu erdvumu ir komfortu, tačiau kainuoja šiek tiek brangiau. Nissan X-Trail tą patį laikotarpį tapo talpesnis, ekonomiškesnis ir puikiai valdomas, tad jis – rimtas konkurentas RAV4.

Land Rover Freelander antrosios kartos automobilis – patobulintas patikimumo požiūriu ir siūlo premium jausmą, tačiau dažniausiai kainuoja daugiau už RAV4 analogus. Subaru Forester – vienas patikimiausių rinkos atstovų: talpus, patogus ir stebėtinai gerai jaučiantis save užmiestyje ar bekelėje, nors savo forma labiau primena universalo ir SUV derinį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *