„Vauxhall Mokka X“ (2016–2019) apžvalga

„Vauxhall Mokka X“ (2016–2019) apžvalga

Vauxhall Mokka X – tai patobulinta mažojo miesto visureigio Mokka versija, kuri ilgą laiką stebino populiarumu, nors važiavimo patogumas bei valdymo kokybė nėra stipriausios šio modelio pusės. Atnaujinus automobilio priekį ir galą bei pakeitus prietaisų skydelio dizainą, Mokka nuo 2016-ųjų tapo Mokka X, bet išlaikė originalo proporcijas ir daugelį techninių sprendimų.

Privalumai ir trūkumai

  • Komplektacija yra turtinga net su standartine įranga
  • Išvaizda modernaus ir miesto automobiliui būdinga
  • Važiuoklės komfortas ir triukšmo izoliacija nusileidžia konkurentams
  • Kai kurie konkurentai siūlo daugiau komforto ir erdvės salone

Salono ir erdvės ypatumai

Priekinėse sėdynėse vietos galvai, kojoms ir pečiams pakaks daugumai vairuotojų ir keleivių. Galinėje sėdynių eilėje patogiai įsitaisys du suaugusieji – trims asmenims vietos bus mažoka. Stambūs galiniai statramsčiai gali sukurti uždarumo įspūdį ir apsunkinti matomumą, ypač jauniems keleiviams ar jaučiantiems diskomfortą ankštose erdvėse.

Bagažinės talpa – šiek tiek mažesnė nei konkurentuose, tokiuose kaip Volkswagen T-Roc ar Renault Captur. Nėra modernių galinių sėdynių nulenkiamų sistemų: pirmiausia reikia nustumti sėdynės pagrindą į priekį, tik tada nuleisti atlošą. Visgi pakrovimo slenkstis yra žemas ir nėra bortelio, todėl daiktus įkelti paprasta.

Variklių pasiūla

Mokka X gali būti komplektuojamas su keliais varikliais: 1,4 l turbininiu benzininiu varikliu (138 AG arba 150 AG), 1,6 l benzininiu (113 AG) bei dviem 1,6 l dyzeliniais varikliais (108 AG ir 134 AG). Automobilis buvo siūlomas Active, Design Nav, Elite ir Elite Nav komplektacijose. Jau bazinė versija turi 7 colių jutiklinį ekraną, Apple CarPlay ir Android Auto, dviejų zonų klimato kontrolę, kruizo kontrolę, bei priekinio ir galinio parkavimo jutiklius.

Komplektacija Design Nav išsiskiria navigacijos sistema ir didesniu – 8 colių – ekranu, o Elite modeliai siūlo odinį saloną ir šildomas sportines sėdynes.

Važiavimo pojūtis

Mokka X vairavimas yra paprastas, tačiau vairo mechanizmas nėra labai informatyvus, o posūkiuose automobilis gana stipriai svyruoja. Pakaba minkšta, bet ant nelygių miesto gatvių automobilis linkęs šokinėti, o važiuojant per duobes smūgiai į saloną juntami gana stipriai. Kai kurie konkurentai važiuoja gerokai komfortiškiau ir tyliau.

Degalų sąnaudos ir emisijos

Ekonomiškiausias yra 1,6 l 108 AG dyzelinis modelis – jo sąnaudos siekia apie 4,0 l/100 km. Galingesnis, 134 AG dyzelis vartoja apie 4,3 l/100 km (su priekinių varančiųjų ratų pavara). Tuo tarpu ekonomiškiausias benzininis (1,4 l, 138 AG) sunaudoja apie 6,0 l/100 km, o su visų varančiųjų ratų sistema – apie 6,7 l/100 km. Daugiausiai degalų sunaudoja 1,6 l benzininis variklis – vidutiniškai apie 6,8 l/100 km.

Mažiausias CO₂ emisijas (nuo 105 g/km) turi silpnesnis dyzelinis variklis, galingesnis išmeta 114 g/km CO₂. Tarp benzininių ekonomiškiausias 1,4 l variklis (139 g/km), o visi varantys ratai šią vertę didina iki 152 g/km. Daugiausia CO₂ išskiria 1,6 l benzininis variklis – 155 g/km.

Eksploataciniai mokesčiai Lietuvoje

Lietuvoje už Mokka X taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo anglies dvideginio emisijų, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnis automobilis ir kuo mažesnės emisijos, tuo mokestis bus mažesnis. Senesni, daugiau CO₂ išskiriantys ir dyzeliniai automobiliai apmokestinami didesniu tarifu.

Išlaikymo ir priežiūros sąnaudos

Ankstyvų metų Mokka X kainos prasideda nuo maždaug 9 360 eurų. Pridėję dar apie 1 170 eurų, išsirinksite neblogos būklės, mažą ridą turintį automobilį su visa serviso istorija. 2018 metų modeliai kainuoja nuo 12 285 eurų, o vos metų senumo egzempliorius iš oficialaus atstovo – nuo 13 455 eurų.

Techninės priežiūros sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio. Benzininių automobilių periodiniai aptarnavimai kainuos apie 187, 310 ir 357 eurus atitinkamai už dalinius, pagrindinius ir išplėstinius darbus. Dyzelinių variklių aptarnavimas kiek brangesnis – atitinkamai 199, 345 ir 427 eurus. Draudimo grupės priklauso nuo variklio tipo ir komplektacijos, paprastai svyruoja nuo 8 iki 16.

Kurį Mokka X rinktis?

Variklio pasirinkimas

Vairuotojams, kurie nedaug keliauja, labiausiai tiks 1,4 l 138 AG turbo benzininis variklis – jis dinamiškas ir ekonomiškas. Dyzelinės versijos pasižymi staigesniu galios atidavimu, kas gali apsunkinti sklandų važiavimą.

Komplektacijos rekomendacijos

Patartina ieškoti Design Nav komplektacijos – joje rasite navigacijos sistemą ir atnaujintą multimediją, taip pat tokia versija dažniausiai kainuoja mažiau nei aukštesnės komplektacijos modeliai.

Alternatyvos

  • Kia Soul – stilingas, erdvus ir gerai įrengtas, tačiau važiuoklės kietumas bei silpnesnis vairo informatyvumas gali ne visiems patikti.
  • Suzuki Vitara – pravažus, praktiškas, gausiai įrengtas, plačiai pritaikomas šeimos poreikiams.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *