Vauxhall Signum naudotas hečbekas – įdomus pasirinkimas tiems, kas ieško komfortiško ir praktiško automobilio. Tai modelis, pasižymintis minkšta pakaba bei ekonomiškais varikliais, dėl kurių ilgoms kelionėms autostrada jis tampa itin patrauklus. Visgi, tokia važiuoklės konfigūracija labiau pritaikyta lygiam keliui – pasukus į vingiuotas mažesnes gatves, jaučiamas didesnis kėbulo svyravimas, o dinamiškumo trūksta.
Komfortas ir įranga
Prie vairo Signum jausitės patogiai – tiek vairas, tiek sėdynės reguliuojasi daugeliu krypčių, tad tinkamą poziciją ras kiekvienas. Vidaus erdvė – santūri ir gana paprasta, bet visi valdikliai yra aiškiai išdėstyti ir lengvai pasiekiami. Dizaino prasme, vidus gali pasirodyti kiek per įprastas, ypač lyginant su prabangesniais konkurentais.
Automobilio orientacija – funkcionalumas ir šeiminis praktiškumas. Tai keturvietis modelis su universalia FlexSpace sėdynių sistema. Galines sėdynes galima atlenkti tiek atskirai, tiek visas kartu, o dvi kraštinės sėdynės stumdosi pirmyn ir atgal. Priklausomai nuo poreikio, galima rinktis didesnį bagažo skyrių arba daugiau vietos kojoms gale, kas ypač patogu – prireikus maksimalios talpos, šis hečbekas nustebins lankstumu.
Kelių savybės
Važiuojant tiesiu keliu Signum išsiskiria išbaigtu komfortu ir puikia garso izoliacija. Minkšta pakaba sugeria smulkius kelio nelygumus, tačiau prastesnės kokybės dangose ar posūkiuose galima justi kėbulo svyravimus, ypač važiuojant didesniu greičiu.
Sąnaudos ir išlaikymas
Nors naujas Signum kainavo gana daug, kaip naudotas jis tapo itin racionaliu pasirinkimu. Dėl ryškios vertės nuvertėjimo jis rinkoje atrado vietą kaip ekonomiškas pirkimas ieškantiems praktiškumo ir taupumo.
Eksploatacijos kaštai priklauso nuo modelio ir variklio. Visos dyzelinės versijos pasižymi ne tik geru degalų efektyvumu, bet ir mažesnėmis CO₂ emisijomis (ypač modernūs „common rail“ varikliai). 110 kW (150 AG) 1,9 l CDTi variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6 litrus 100 km ir – bene geriausias pasirinkimas ieškantiems balanso tarp dinamiškumo ir taupumo.
Sauga ir remontai – dar viena stipri pusė. Paprastai detalių kainos nėra didelės, o Signum techninė priežiūra atitinka vidutines lietuviškas rinkos normas.
Mokesčių sistema Lietuvoje
Renkantis naudotą Signum, svarbu įvertinti ir eksploatacijos mokesčius. Lietuvoje kasmetinis taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijų, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai paprastai reikalauja aukštesnių mokesčių, tačiau ekonomiškesnės versijos, ypač registruotos po naujesnių reikalavimų įvedimo, yra apmokestinamos mažiau.
Variklių pasirinkimas ir rekomendacijos
Signum siūlytas su įvairiais benzininiais bei dyzeliniais varikliais. 2003 m. startavus rinkoje, galėjote rinktis iš 1,8 l, 2,2 l, 2,0 l turbininių bei 3,2 l V6 benzininių, taip pat 2,0 ir 2,2 l dyzelinių versijų.
Po metų degalų efektyvumo siekiant įdiegta ekonomiškesnė 1,9 l „common rail“ dyzelinė jėgainė (120 arba 150 AG), taip pat 3,0 l CDTi V6 dyzelis. 2005 m. modeliai gavo atnaujintą išvaizdą, modernesnes šviesas, naują vidaus apdailą ir patobulintą važiuoklę. Tada 3,2 l benzinį V6 pakeitė visiškai naujas 2,8 l variklis, visiems modeliams buvo pridėta didelė spalvota navigacija.
Iš visos gamoje esančios įvairovės dažniausiai rekomenduojama 1,9 l CDTi (150 AG) dyzelinė versija su baziniu „Exclusiv“ apdailos lygiu. Čia rasite 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, spalvotą navigaciją, oro kondicionierių, priekinio rūko žibintus bei pastovaus greičio palaikytuvą. Prie to pridedama daug pažangių saugumo sprendimų: priekinės, šoninės, užuolaidinės oro pagalvės, ABS bei traukos kontrolė.
Ką verta žinoti renkantis?
- Patogus ilgose kelionėse, pasižymi puikia garso izoliacija;
- Išradinga galinių sėdynių sistema suteikia daug universalumo;
- Degalų sąnaudos – nedidelės (ypač pasirinkus dyzelį);
- Taršos mokesčiai priklausys nuo variklio ir automobilio amžiaus;
- Pilnas saugumo įrangos komplektas visuose modeliuose;
- Bene didžiausias trūkumas – įprastas salono dizainas ir ne toks stabilus valdymas posūkiuose.
Alternatyvos pasirinkimui
Jei svarstote apie naudotą Signum, verta atkreipti dėmesį ir į kitų gamintojų panašaus dydžio ir kainų segmento modelius – jų yra ne viena alternatyva, kuri gali pasiūlyti didesnį prekinį vardą ar modernesnį salono dizainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.