Vauxhall Ampera – tai netradicinio tipo naudotas hečbekas, kuris siūlo kitokį požiūrį į elektrinio automobilio koncepciją. Nors elektromobiliai dažnai kelia rūpestį dėl riboto nuvažiuojamo atstumo, Ampera sprendžia šią dilemą naudodama vadinamąjį „išplėsto nuotolio“ elektrinį pavaros sprendimą. Čia automobilį tiesiogiai varo elektros variklis, o integruotas benzininis variklis užtikrina baterijų įkrovimą kelionės metu, kai tik jų energija mažėja.
Technologijos ir vairavimo patirtis
Pirmą kartą pristatyta 2012-aisiais, Ampera kartu su dvyniu Chevrolet Volt tapo šios pažangios technologijos pionieriais. Abu modeliai – tai keturvietės hečbeko kėbulo elektromobiliai su ličio jonų baterija, kuri gali būti įkraunama tiek iš elektros tinklo, tiek važiuojant, naudojant 1,4 litro benzininį generatorių. Šis derinys leidžia pamiršti įprastą elektromobilių nuogąstavimą dėl nuvažiuojamo atstumo.
Baterijos energijos pakanka maždaug 32–48 kilometrų tik elektriniu režimu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Nors gamintojas nurodo didesnį atstumą, realybė dažnai kuklesnė. Tačiau tiek mieste, tiek užmiesčio keliuose Ampera pasižymi komfortu ir itin tyliu darbu, kol veikia elektra. Esant poreikiui, benzininis variklis įsijungia nepastebimai ir leidžia tęsti kelionę be papildomo streso.
Automobilis yra manevringas, pakankamai stabilus, o salonas – šiuolaikiškas, išsiskiria atnaujintu prietaisų skydeliu. Vairavimo pozicija – patogi, o vairas reaguoja tiksliai, nors kai kuriems stovinti vietoje važiuoklė gali pasirodyti kiek kietoka, o vairo pojūtis – ne itin informatyvus. Svorio pojūtis išlieka, tačiau kasdieniam naudojimui jis netrukdo.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Išplėsto nuotolio technologija leidžia nuvažiuoti didesnius atstumus be streso dėl įkrovimo.
- Važiavimas elektriniu režimu – itin tylus ir ekonomiškas trumpose distancijose.
- Kiekvienai dienai pritaikytas praktiškas salonas ir įranga.
- Važiuoklė kai kam gali pasirodyti kiek kietoka, o automobilis – sunkus.
- Vairo jautrumas galėtų būti geresnis.
Eksploatacija ir išlaidos
Vertinant Ampera eksploatacines išlaidas, akcentuotas ekonomiškumas stebina ne tik techniniuose duomenyse, bet ir realiose sąlygose. Gamintojas deklaruoja, kad sąnaudos siekia 1,0 l/100 km, tačiau kasdienybėje sujungus elektrą ir benziną vidutines sąnaudas galima tikėtis apie 4,7–6,4 l/100 km. Baterija pilnai įkraunama per šešias valandas paprastame 13A rozetės lizde.
Automobilio išlaikymo kaštus Lietuvoje taip pat lemia taikomas taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo Ampera CO₂ emisijos (naudojant benzininį režimą), kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Verta į tai atsižvelgti prieš perkant.
Kaina ir įsigijimas
Naudotos Ampera kainos Lietuvoje priklauso nuo automobilio būklės ir ridos. Ankstyvųjų 2013-ųjų metų modeliai prasideda maždaug nuo 11 700 eurų. Už maždaug 12 870–15 210 eurų galima rasti pavyzdžių su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. Vėlyviausi, 2014-ųjų metų modeliai, kainuoja apie 16 380 eurų.
Komplektacijos pasirinkimas
Įsigyjant Ampera, pirkėjas gali rinktis iš kelių komplektacijų. Dažniausios – Positiv ir Electron versijos. Positiv siūlo tokius patogumus kaip skaitmeninė radija, USB jungtis, klimato kontrolė, automatiniai žibintai, šildomos odinės sėdynės ir pastovaus greičio palaikymo funkcija. Electron papildomai turi palydovinę navigaciją, DVD grotuvą, 30 GB talpos multimedijos sistemą ir kokybišką Bose garso aparatūrą. Antroje modelio gamybos pusėje pasirodė ir prabangesnė Earth versija.
Alternatyvos
Tarp kitaip mąstančių elektromobilių alternatyvų galima paminėti BMW i3, kuris siūlomas tiek kaip pilnai elektrinis modelis, tiek su nuotolio prailgintuvu. Pastarasis leidžia nuvažiuoti apie 200 kilometrų vien elektriniu režimu, o papildomas dviejų cilindrų benzininis generatorius suteikia galimybę tą atstumą pratęsti. Visgi, papildomą atstumą tektų dažniau stabčioti degalinėse, nes bako talpa maža. Bet i3 išlieka stilingas, taupus ir turi išraiškingą dizainą.
Ieškant artimesnių tradicinei klasei variantų, verta pažiūrėti į BMW 330e – populiarų kompaktinės klasės hibridą. Nors oficialūs duomenys žada itin mažas sąnaudas, realybėje jos kiek didesnės. Šis modelis taip pat leidžia nuvažiuoti apie 40 kilometrų vien elektra, kol įsijungia klasikinis 2,0 litro benzininis variklis.
Išvada
Vauxhall Ampera – išskirtinis pasirinkimas tarp naudotų elektromobilių, kuriame inovatyvumas dera su praktiškumu. Net jei aukšta pradinė kaina kažkada atbaidė ne vieną pirkėją, dabar rinkoje Ampera gali būti vertas dėmesio dėl pažangių technologijų bei lankstaus nuvažiuojamo atstumo. Tai automobilis, kuris leidžia mėgautis elektrinio modelio privalumais, neturint įprasto elektromobilių nuotolio ribojimų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.