Volvo XC70 yra sukurtas remiantis populiariuoju V70 universalu, tačiau išskirtinumas slypi padidintame prošvaisos aukštyje bei visų varančiųjų ratų sistema. Tai automobilis, bandantis sujungti įprasto šeimyninio universalo patogumus su padidintu pravažumu, kurio reikia keliaujant už miesto ribų.
Bendra apžvalga
XC70 atveria platesnes galimybes tiems, kurie nori erdvaus ir praktiško automobilio su gebėjimu įveikti prastesnius kelius. Standartinio V70 privalumai, kaip komfortas ir sumaniai išplanuota erdvė, čia išliko. Tačiau papildoma visų varančiųjų ratų sistema leidžia drąsiau leistis į bekelę, nors šis automobilis ir nėra tikras visureigis – sudėtinguose bekelės ruožuose XC70 slysta ribos.
Patogumas ir pravažumas
Pagal komfortą Volvo XC70 išlieka ištikimas švediškam įvaizdžiui – salone gausu erdvės, sėdynės patogios, bagažinės tūris prilygsta geriausiems universalams. Padidėjusi prošvaisa ir visų varančiųjų ratų sistema leidžia lengvai įveikti žvyrkelius ar prastai prižiūrimus kelius. Tačiau, lyginant su tikrais visureigiais, XC70 pravažumas ribotas – didesnių kliūčių jis įveikti negali.
Važiuoklės ypatybės
Nors visų varančiųjų ratų sistema padidina stabilumą ir padeda važiuojant užmiesčio keliais, kasdienėje miesto ar magistralių aplinkoje valdymas išlieka šiek tiek neaiškus, o važiavimo komfortas – ne visada nepriekaištingas. Greičiau įveikiant posūkius, automobilis gali būti linkęs labiau krypti išorėn, o pakaba ne visuomet efektyviai sugeria kelio nelygumus.
Išlaidų įvertinimas
Rinkos vertė ir išlaikymo kaštai
XC70 kaina yra didesnė nei įprasto V70 universalo, tačiau ji atsiduria tarp pagrindinių konkurentų – dažnai būna pigesnis nei prabangesnis konkurentas iš Vokietijos, o brangesnis už keletą kitų Japonijos modelių. Dyzeliniai variantai pasižymi geresniu ekonomiškumu nei benziniai, dažnai vidutiniškai sunaudoja apie 7,5–8,5 l/100 km, priklausomai nuo konkrečios versijos. Abiejų variantų eksploatacinės išlaidos mažesnės nei pas kai kuriuos pagrindinius konkurentus – draudimo ir remonto kainos paprastai būna palankesnės, o dalių keitimo dažnumas nedidelis.
Lietuvoje naudoti automobiliai apmokestinami pagal išmetamą CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. XC70 dyzeliniai varikliai paprastai išmeta mažiau CO₂, todėl ir taršos mokestis jiems gali būti mažesnis nei benzininiams analogams, ypač jei pasirinktas efektyvesnis D5 variantas.
Priežiūra ir remontas
Palyginti su kai kurių kitų gamintojų analogiškais modeliais, Volvo dalių ir remonto kainos Lietuvoje linkusios būti vidutinės arba žemesnės. Garantinio laikotarpio pabaigoje XC70 nėra linkęs dažnai gesti, o pagrindiniai mechaniniai mazgai – patikimi. Benzininiai varikliai reikalauja kiek dažnesnio priežiūros, tačiau dyzelinių ekonomija ir ilgaamžiškumas – pagrindiniai privalumai.
Kurį Volvo XC70 pasirinkti?
Didžiąją laikotarpio dalį, kol buvo gaminamas, Volvo XC70 siūlė dvi pagrindines variklių alternatyvas. Populiariausias pasirinkimas – ekonomiškesnis ir dinamiškas D5 dyzelinis variklis, kuris laikytas ilgaamžiškiausiu ir mažiausiai išlaidų reikalaujančiu. Nuo 2005 metų prie pagrindinės variklių paletės trumpam prisijungė silpnesnis 2,4 litro dyzelis, tačiau D5 išliko akivaizdžiu lyderiu efektyvumo ir patikimumo požiūriu.
Benzininiai varikliai nėra tokie ekonomiški – užmiestyje bei mieste suvartoja apie 10–11 l/100 km. Jei visgi norisi benzininiu varikliu varomo modelio, geriausia rinktis 2,5T versiją – ji pasižymi didesne galia, lyginant su ankstesniu 2,4T varikliu.
Įrangos pasirinkimas
Optimaliausias įrangos lygis – SE. Šios komplektacijos Volvo XC70 siūlo daugiau papildomos įrangos nei bazinė S versija ir dažniausiai pasižymi viskuo, ko gali reikėti patogiai kelionei. Prabangesnė SE Lux versija – beveik analogiška pagal įrangą, tad už papildomą kainą papildomų naudų praktiškai negaunama.
Ką verta apsvarstyti kaip alternatyvas?
Renkantis naudotą visų varančiųjų ratų universalą, galima svarstyti ir kitus modelius, siūlančius panašias savybes – tiek iš Vokietijos, tiek iš Japonijos gamintojų. Tačiau Volvo XC70 išsiskiria skandinaviška estetika, sumaniai išplanuota erdve ir patikrintu patikimumu, todėl daugelio vairuotojų pasirinkimas lieka būtent šis modelis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
