Nuo 2025 metų atsinaujinęs Nissan Murano modelis išsiskiria modernizuota išvaizda, tačiau išlieka klausimų dėl naudojamo variklio. Šis automobilis pirmą kartą susiduria su 2,0 litrų darbinio tūrio turbobenzininiu keturių cilindrų varikliu su kintamu suspaudimo laipsniu, kuris anksčiau jau buvo naudojamas kituose Nissan modeliuose. Ankstesnė patirtis su šiuo agregatu nebuvo pati geriausia, tačiau gamintojai nusprendė šįkart poruoti jį ne su variatoriumi, o su devynių laipsnių automatine pavarų dėže. Dėl šio sprendimo naujasis Murano suteikia kitokį vairavimo įspūdį.
Kam skirtas naujasis Murano?
Bendrai vertinant, Murano modelio egzistavimas kelia abejonių, nes gamoje yra ir artimesnių alternatyvų – pavyzdžiui, kompaktiškesnis Rogue. Dar pirmajame dešimtmetyje Murano buvo kuriamas kaip stilingas, arčiau prabangesnių modelių esantis miesto visureigis, skirtas tiems, kurie ieško komforto ir išsiskiriančio dizaino. Trečioji karta pasirodė 2015-aisiais ir ilgą laiką praktiškai nesikeitė, tačiau dabar, kai kitų gamintojų modeliai tapo dar pažangesni, buvo nuspręsta Murano atnaujinti ir 2025 metams.
Dizaino požiūriu atsinaujinęs Murano vertinamas kontraversiškai – vieni jį giria už išvaizdą, kiti laiko pernelyg neutralia. Galima manyti, jog sprendžiant apie galutinį įspūdį reikės laiko, nes rinkos dalyviai linkę ilgiau priprasti prie ryškesnių permainų dizaino srityje.
Salonas: patobulinta kokybė ir funkcionalumas
Nors išorės permainos gali būti diskutuotinos, viduje Murano pasižymi akivaizdžiai kokybiškesne apdaila ir įspūdžiu artimu prabangiems modeliams. Prietaisų valdymui skirtų fizinių mygtukų sumažinta, didžioji dalis kontrolės atliekama per lietimui jautrius paviršius – pavyzdžiui, klimato kontrolės bloką, kuris vizualiai gali priminti medieną, tačiau realiai yra plastikinis. Tokia apdaila prisideda prie mažesnio svorio bei ilgaamžiškumo, bet akcentuoja, kad Murano nėra tikra prabangi klasė. Vis dėlto pusiau anilino oda ir dekoratyvinės siūlės, taip pat išskirtinės detalės salone perteikia deramą aukštesnės klasės įspūdį.
Dvimatis vairas gali netikti kiekvienam vairuotojui, tačiau individualiai jis pasirodė ergonomiškas, ypač dėl apatinės plokščiosios dalies patogumo ilgose kelionėse. Viena iš nepatogumų – aplinkinio vaizdo kameros aktyvavimo mygtukas liko konsolėje, ne ant vairo. Toks valdymo sprendimas būdingas daugeliui gamintojų, nors kai kurie konkurentai funkcijos mygtuką yra įkėlę į patogesnę vietą.
Važiavimo charakteristikos ir variklio specifika
Murano komplektuojamas su 2,0 litro darbo tūrio keturių cilindrų turbo varikliu, kurio maksimali galia siekia 241 arklio galią, o sukimo momentas – 353 Nm. Lyginant su ankstesniu V6 (195 kW/326 Nm), naujasis variklis teoriškai turėtų pasiūlyti didesnį efektyvumą, tačiau realybėje skirtumas nėra toks juntamas. Pagreitis nesijaučia vangus, o devynių pavarų automatinė dėžė veikia natūraliau, nei anksčiau naudota CVT. Degalų sąnaudos pagal gamintojo duomenis siekia apie 9–10 l/100 km – neblogas rezultatas šio segmento automobiliui, tačiau jis neprilygsta taupiausiems konkurentams.
Miestų bei užmiesčio važiavimo metu centrinė Murano ašis – komfortas ir aukštesnio lygio pojūtis. Automobiliui būdingas didesnis pasvyrimas posūkiuose, tačiau valdymas išlieka stabilus net ir greičiau įveikiant vingius. Pastebėtina, kad modelis skirtas tiems, kas pirmenybę teikia kelio kokybei, ne sportiškumui – sėdimosios vietos, pakaba ir garso izoliacija orientuota į malonų kasdienį naudojimą.
Technologijos ir įranga
Murano viduje įdiegta gausybė naujovių: du 12,3 colio įstrižainės ekranai, belaidė Apple CarPlay ir Android Auto integracija, funkcinis projekcinis ekranas su navigacijos rodymu, taip pat net 64 apšvietimo spalvų interjere pasirinkimas. Vairuotojui komfortą teikia stereotipinis Nissan sėdynių patogumas bei papildomuose paketuose įrengiama masažo funkcija su vėdinimu. Automobilyje įdiegti sprendimai, skirti matomumui – įskaitant virtualios „nematomos variklio dangčio“ funkciją, kuri padeda stebėti kliūtis priekyje, – savininkų vertinami kaip komforto bei saugumo detalės, nors dauguma greičiausiai nenaudos Murano bekelėje.
Trūkumai ir neįdiegtos funkcijos
Pastebima, kad Murano nėra komplektuojamas su ProPilot Assist 2.1 sistema, leidžiančia automobiliui važiuoti be prisilietimo prie vairo žemėlapyje pažymėtuose greitkeliuose. Toks sprendimas turėjo įtakos automobilio kainai, tačiau, vertinant prabangos lygį, naujausių technologijų trūkumas gali būti traktuojamas kaip trūkumas. Vietoje to klientai gauna pagrindinę ProPilot versiją, nors šio segmentio automobilis galėtų pasiūlyti daugiau, ypač lyginant su aukštesnėmis komplektacijomis ar konkurentais, kurie siūlo išmanesnes pagalbos sistemas.
Kainos ir rekomendacijos renkantis komplektaciją
Bazinė Murano kaina prasideda nuo 37 500 Eur už priekiniais ratais varomą versiją, o visų varančiųjų ratų modelis kainuoja maždaug 38 400 Eur. Populiariausia vidutinė SL komplektacija su visų varančiųjų ratų pavara įkainota apie 44 100 Eur, o aukščiausios Platinum komplektacijos kaina siekia 46 900 Eur. Papildomų pasirinkimų beveik nėra, išskyrus kelių spalvų pasirinkimą, tarp kurių įtrauktos dvi mėlynos ir raudona. Įvertinus skirtumą, praktiškesnis pasirinkimas – rinktis modelį su visų varančiųjų ratų sistema, nes kainų skirtumas nedidelis, o nauda – akivaizdi eismo saugumui ir pravažumui.
Apibendrinimas
2025 metų Murano – tai crossover klasės modelis, orientuotas į komfortą, technologinį išpildymą ir atnaujintą stilių. Jo išskirtinumas – solidus vidus bei komfortui pritaikyta pakaba, tačiau variklio pasirinkimas ir kai kurių pažangių sistemų trūkumas gali nesudominti ieškančių efektyvumo ar inovacijų. Jei dominuoja estetinės vertybės ir norisi komfortiškos kasdienės kelionės, Murano gali būti tinkamas pasirinkimas, ypač tiems, kuriems prioritetas – aukštesnės klasės pojūtis be pernelyg didelės prabangos kainos. Kita vertus, išlieka nuogąstavimų dėl variklio veikimo ypatumų, kurie net ir su automatine pavarų dėže nevisai atitinka šio segmento lūkesčius.




