Pastaruoju metu SpaceX aktyviai kreipiasi į valstybines institucijas siekdama sustiprinti savo pozicijas prieš konkurentus palydovų ryšio rinkoje. Praėjusią savaitę įmonė pateikė prašymą Ryšių reguliavimo tarnybai neleisti Globalstar paleisti naujos 48 palydovų grupės, kurią dalinai finansuoja investicija iš Apple, siekiant išplėsti iPhone funkcijų galimybes naudojant palydovinį ryšį.
Ginčas dėl radijo dažnių paskirstymo
Diskusijos centre – radijo spektro dažnių paskirstymas. Globalstar planuoja naudoti 1,6 GHz ir 2,4 GHz dažnių juostas savo būsimiems palydovams. Šiuo metu įmonė yra gavusi prioritetinę teisę naudotis šiomis juostomis kartu su kitu operatoriumi, tačiau reguliatorius svarsto galimybę atverti šias juostas visuotinei palydovų operatorių prieigai. SpaceX tvirtina, kad naujas Globalstar projektas iš esmės pakeistų konkurencinę aplinką šiose juostose ir pakenktų tokiems operatoriams kaip SpaceX.
Siūloma keisti teisinį reguliavimą
SpaceX ragina atsisakyti dabartinių ribojimų ir atnaujinti teisines nuostatas, kad konkurencija rinkoje būtų sąžiningesnė. SpaceX pateiktoje pozicijoje teigiama, kad Globalstar naujos, galingesnės sistemos įdiegimas sumažins galimybes kitiems operatoriams naudotis šiomis dažnių juostomis.
Konkurencijos specifika ir techninės detalės
Globalstar išreiškia susirūpinimą, kad platesnė dažnių prieiga gali padidinti trukdžių riziką ir sutrikdyti jų paslaugų kokybę. Dėl riboto turimų dažnių kiekio, reguliavimo institucijos kontroliuoja paskirstymą, kad eteryje neatsirastų chaoso. Šiuo metu SpaceX Starlink paslaugos veikia 1,9 GHz dažnių juostoje pagal sutartį su viena iš mobiliojo ryšio bendrovių. Jei būtų panaikinti dabartiniai apribojimai, SpaceX galėtų savarankiškai naudotis daugiau dažnių.
- Globalstar neturi savo kosminių paleidimo pajėgumų ir naudojasi SpaceX paslaugomis naujų palydovų dislokavimui.
- Globalstar pasirašė 767 mln. Eurų vertės sutartį su Kanadoje veikiančiu MDA Space dėl naujos palydovų gamybos.
- Rinkos ekspertai pastebi, kad Muskui esant galimybei pasirinkti, į orbitą būtų siunčiami tik SpaceX valdomi palydovai, nes tai geriau atitiktų įmonės interesus.
Valstybinės paramos siekis
Toks SpaceX elgesys nėra naujas – įmonė ne kartą siekė pranašumo pasitelkdama valstybės sprendimus. Prieš dvi savaites valstybinė agentūra atšaukė 2,4 mlrd. Eurų vertės kontraktą su anksčiau pasirinkta įmone ir skyrė šį sandorį SpaceX. Artimu metu paaiškėjo, kad dar viena institucija planuoja sudaryti 400 mln. Eurų vertės sutartį su Tesla šarvuotiems automobiliams, nors ši bendrovė neturi atskiro gynybos padalinio. Nepaisant viešai išsakytų abejonių dėl galimų interesų konfliktų, pastarieji sprendimai buvo priimti be papildomų tyrimų ar įspėjimų dėl neskaidrumo.




