Maži miesto automobiliai pasižymi praktiškumu, tačiau motociklai daugeliui atrodo dar patrauklesni dėl savo dinamikos. Derinant šias dvi transporto priemonių rūšis, įmanoma sukurti unikalų sprendimą, galintį pasiūlyti naują vairavimo patirtį. Vienas iš tokių drąsių projektų – „Honda N600“, modifikuotas ir aprūpintas motociklo varikliu iš „Fireblade“, kuris vietoje standartinio dviejų cilindrų agregato montuoja galingą keturių cilindrų jėgainę. Tokiu būdu automobilio galia, kuri anksčiau siekė 33 kW, dabar padidėjo iki net 126 kW pasiekiant 13 000 aps./min.
Projekto eiga ir sprendimai
Pagrindinė projekto idėja – miesto automobilio konstrukciją papildyti sportinio motociklo dinamiškumu. Pradėjusi modifikaciją, „Cars and Cameras“ komanda pasuko panašiu keliu kaip kai kurie žinomi automobilių projektai, kurie originalią priekinio variklio ir priekinės pavaros schemą keičia į galinių sėdynių zonoje įtaisytą variklį. Šis išdėstymas savo esme primena tokias sportines klasikas kaip Renault 5 Turbo, tačiau griežtai laikydamasi individualaus N600 charakterio.
Darbo eiga ir iššūkiai
Pirmoje projekto dalyje buvo detaliai pavaizduota, kaip N600 įvaromas į dirbtuves, apžvelgiami visi karpymo, suvirinimo ir motoro montavimo procesai. Galiausiai variklis buvo paleistas, jau būdamas sumontuotas automobilyje. Šis etapas apėmė visą kelionę nuo paruošimo iki pirmojo starto. Toks tempas didina projekto įdomumą, nes daugelyje kanalų tokia pažanga dažnai užtrunka kelis mėnesius.
Variklio keitimo privalumai ir keliami klausimai
Nors motociklo variklis turi didesnę darbinę galią ir našumą, stebėtina, kad jis netgi lengvesnis nei standartinis N600 agregatas. Net pridėjus kuro baką, išmetimo sistemą bei elektros instaliaciją, bendras svoris tampa mažesnis nei originalios komplektacijos. Tai reiškia, jog automobilio valdymas tampa dar dinamiškesnis ir patrauklesnis vairuotojui. Tačiau išaugęs našumas didina tiek džiaugsmo faktorių, tiek ir riziką dėl galimos avaringos situacijos.
- Motociklo variklio integracija reikalauja sudėtingų sprendimų: šiuo metu stabdžių bei akceleratoriaus pedalai dar neįdiegti – naudojamas motociklinis droselio valdymas, taigi vėlesniuose etapuose laukia detalus jų pritaikymas automobiliui;
- Jėgos perdavimas sprendžiamas varant grandinę į galinį ratą, tačiau perėjimas nuo rankenos droselio prie vieno akceleratoriaus pedalo reikalauja inžinerinio išradingumo;
- Tolimesni sprendimai bei atsakymai į šiuos klausimus žadami sekančiose reportažo dalyse.




