Pastaraisiais metais „Porsche“ su savo 963 hiperautomobiliu, turinčiu 515 kW galią, viduryje montuojamą hibridinę ir turbokompresorinę V8 jėgainę, sėkmingai varžosi ilgo nuotolio sportinių automobilių lenktynių čempionatuose. Šis modelis nuo 2023 m. grūmėsi pagrindinėse FIA WEC ir IMSA varžybose, laimėjo 24 valandų „Daytonos“ lenktynes dvejus metus iš eilės ir užtikrintai išlaikė lyderio pozicijas pirmuosiuose 2025 m. IMSA čempionato etapuose. Nors istorinės 24 valandų Le Mano pergalės dar nepasiekta, 963 tęsia ilgametes „Porsche“ pergalių tradicijas, prasidėjusias dar su legendiniu 917 modeliu, pristatytu 1968 metais.
Porsche 917 paveldas ir unikalūs projektai
Vienas iš ryškiausių „Porsche“ istorijos epizodų – specialiai grafui Teofilo Guiscardo Rossi di Montelera pagamintas unikalus, keliams tinkamas 917 modelis. Ši 1975 m. atlikta modifikacija buvo dedikuota ilgamečiam „Porsche“ rėmėjui ir entuziastui, kuris žinomas aktyviu dalyvavimu įvairiose automobilių, motorinių valčių bei bobslėjaus varžybose. Rossi, gavęs asmeninį 5,0 l darbinio tūrio, horizontaliai priešingų cilindrų dvylikacilindrį „raketą“, užtikrino, kad „Porsche“ atsižvelgtų į visus reikalavimus automobiliui, skirtiems viešiesiems keliams.
- Automobilis buvo pritaikytas keliams sumontuojant išmetimo duslintuvus, papildomus veidrodėlius, posūkių signalus bei garsinį signalą.
- Kaip reikalavo to meto Le Mano taisyklės, visi lenktynių automobiliai privalėjo turėti dvi sėdynes ir atsarginį ratą – šios detalės jau buvo numatytos koncepcijoje.
- Salono apdailai panaudota prabangi Hermes oda, o luboms pritaikytas individualus suede audinys.
Džiaugsmingas eksperimentavimas su keliams tinkamais lenktyninių automobilių modeliais
„Porsche“ jau anksčiau yra eksperimentavusi su keliams skirtais sportiniais automobiliais, kurie sukurti pagal Le Mano bolidų pavyzdį. Vienas tokių pavyzdžių – 919 Street koncepcija, turėjusi net 735 kW galią ir buvusi projektuojama kaip išskirtinė 918 Hybrid įpėdinė. Visgi šio projekto atsisakyta, nes jis laikytas pernelyg sudėtingu kasdieniniam naudojimui tiems, kurie neturi lenktynininko pažymėjimo. Istorijoje taip pat buvo realizuoti kelių eismo reikalavimus atitinkantys 956, 962 bei 911 GT1 modeliai.
Ką žada „Porsche 963“ gatvės versija?
Nors „Porsche“ dar oficialiai nepatvirtino apie planus išleisti viešiesiems keliams pritaikytą 963 modelį, įmonė neseniai paskelbė vaizdo klipą, dedikuotą Grafui Rossi ir jo legendiniam 917 automobiliui. Tai gali būti akivaizdi užuomina į 50-mečio proga ruošiamą naujieną. Tikėtina, kad naujasis automobilis bus dar artimesnis originaliam lenktyniniam prototipui nei ankstesni bandymai ir pasižymės tokiais išskirtiniais bruožais kaip didžiulis galinis sparnas ir efektyvios aerodinaminės „ryklio pelekų“ formos detalės.
- Automobilio dinamika ir technologijos bus tiesiogiai perimtos iš trasos modelio.
- Pagal viską, bus siekiama kuo geresnių trasos rezultatų ir rekordinio greičio.
- Numatoma, kad kaina sieks aukščiausią segmentą.
Daugiau informacijos apie naujojo „Porsche 963“ pristatymą tikimasi sulaukti artimiausiais mėnesiais, kai modelis bus oficialiai atskleistas viešai.




