Daugelis automobilių bandymų prasideda kelione į renginio vietą oro transportu, tačiau šįkart viskas buvo kitaip – naujo „Mini John Cooper Works 2 Door“ pristatymas įvyko vos už kelių valandų kelio. Tąsyk kelionę palengvino „BMW M3 Competition“, išsiskiriantis 375 kW varikliu bei galiniais varomaisiais ratais. Nors galėtume manyti, kad galingesnis automobilis užgoš „Mini“ privalumus, lyginimas tik dar geriau atskleidė unikalias „Mini“ charakteristikas, ypač naujojo JCW modelio savitumą.
Važiavimo pojūčiai kasdien
Nors „M3“ techninės charakteristikos įspūdingos – greitas įsibėgėjimas, itin jautri vairo sistema, – kasdieniam naudojimui automobilis pernelyg kietas. Net pasirinkus sportiškus sėdynių variantus, automobilio sėdėjimo pozicija nėra patogi, o jo išvaizda traukia pareigūnų dėmesį. Tuo metu „Mini John Cooper Works 2 Door“ išlieka sportiškas, tačiau žymiai labiau tinkamas kasdienai. Nesvarbu, kur važiuoji, šis mažasis sportiškas modelis visada suteikia daug džiaugsmo. O jei renkatės kabrioletą, linksmybių tik padaugėja.
Populiarumo aspektai ir pasirinkimo priežastys
Daugelis pirkėjų vis dar dažniau renkasi „Cooper S“ variantą, ir dėl to sunku prieštarauti. Modelių kainos artimos, todėl populiarumo prasme „Cooper S Convertible“ dažnam atrodo patrauklesnis už „John Cooper Works Hardtop“. Abu modeliai jau nebesiūlomi su mechanine pavarų dėže, o jų ratų rezultatai trasoje dideliais skirtumais neišsiskiria. Tad, pasirinkus versiją atviru stogu, už panašią sumą gaunama ir daugiau emocijų.
Techninės savybės ir modelių skirtumai
Kalbant apie techninius duomenis, tiek kupė, tiek kabrioleto JCW versijos komplektuojamos su 2,0 l darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininiu varikliu su turbininiu įpūtimu, pasiekiančiu 168 kW ir 380 Nm sukimo momentą. Standartinis „John Cooper Works“ kupė iki 100 km/h įsibėgėja per 5,9 sekundės, kabrioletas – per 6,2 sekundės. Pagrindinio hardtop modelio kaina prasideda nuo 36 800 Eur, o kabrioleto – nuo 42 000 Eur.
„Mini Cooper S“ bazinis modelis kainuoja nuo 31 200 Eur, jo variklis išvysto 148 kW ir 300 Nm. Jei norite atviros versijos, kaina padidės maždaug 4 700 Eur. Yra ir dar paprastesnis pasirinkimas – „Oxford Edition“ nuo 24 400 Eur, 119 kW ir 250 Nm. Pastarasis, tačiau, Lietuvoje nėra populiarus – dauguma renkasi „S“ modelį dėl geresnių savybių.
Pakeitimai „John Cooper Works“ versijoje
Transformuojant „Cooper S“ į JCW, „Mini“ sumontavo ne tik galingesnį variklį, bet ir septynių laipsnių dvigubos sankabos automatinę pavarų dėžę su pavarų perjungimo svirtelėmis prie vairo bei sportiniu rėžimu. Be to, JCW versija išsiskiria sustiprintais stabdžiais, adaptyvia pakaba ir sportiškesniais stilistiniais sprendimais tiek viduje, tiek išorėje. Išskirtinis bruožas – centrinis išmetimo vamzdis, primenantis istorinį „Mini Cooper“ modelį. Nors vertinimai dėl jo dizaino gali skirtis, ši detalė pabrėžia modelio išskirtinumą. Kur kas daugiau diskusijų kyla dėl didelės radiatoriaus grotelių – jos atrodo masyviai mažam automobiliui.
Palyginimai su kitais „Mini“ modeliais
Prieš sėdant prie JCW vairo, buvo proga išbandyti „Cooper S“ versijas. Važiuojant tiek mieste, tiek užmiesčio keliais modeliai pasižymėjo dinamiškumu ir smagiais vairavimo pojūčiais, nesudarė poreikio pastoviai tikrinti spidometro ar dairytis pareigūnų. Svarbus pastebėjimas – automobiliai leidžia mėgautis vairavimu, o ne verčia nerimauti dėl greičio viršijimo.
Atviros versijos pranašumai
Pereidami prie „John Cooper Works“, pajutome didesnį dinamiškumą ir vairavimo azartą, bet ar tas skirtumas pagrindžia beveik 5 200 Eur kainų atotrūkį? Atviru variantu mėgautis buvo netikėtai smagu. Norintiems sportinio automobilio trasai ar norint visos komplektacijos – „JCW 2 Door“ versija tinkamesnė dėl aukštesnio sukimo momento, efektyvesnių stabdžių ir patobulintos važiuoklės. Tik jei pagrindinis kriterijus – smagus kasdienis važinėjimas, naudoti kabrioletą atrodo prasmingiau. Ženklaus būdingos kabrioletams kėbulo svyravimo nėra, bagažinė pakankamai talpi, o atlenkus stogą galinėje sėdynių dalyje vieta tampa dar praktiškesnė. Kai kuriais atvejais atviras „Mini“ net lenkia uždarą versiją praktiškumu.
- Atviras kėbulas leidžia daugiau saulės ir padidina nuotaiką.
- Bagažinės erdvę galima pasiekti lengviau, nulenkiant galines sėdynes.
- Padidėja galimybė gabenti didesnius pirkinius ar kasdienius daiktus.
Kasdienis naudojimas ir patogumas
Keli šimtai papildomų kilometrų „John Cooper Works Convertible“ modeliu tik dar kartą patvirtino, kad šio tipo „Mini“ labiausiai tinka atviroje versijoje. Didžiąją dalį laiko buvo važiuojama atviru stogu – net ir vėsesnėmis dienomis. Modelio praktiškumą įrodo ir galimybė vežti didesnius pirkinius, pavyzdžiui, dvi naktines spinteles – tokia užduotis su uždaru „Mini“ ar net konkurentais būtų sudėtingesnė.
Automatinės transmisijos klausimas
Daugelis vairuotojų norėtų mechaninės transmisijos, tačiau šiuo metu visose versijose montuojama tik automatinė dvigubos sankabos pavarų dėžė. „Mini“ atstovai neatmeta galimybės ateityje sugrąžinti mechanines transmisijas, jei pirkėjų susidomėjimas bus pakankamas. Istorija rodo, kad anksčiau apie pusė JCW užsakymų buvo su mechanine pavarų dėže, tačiau nedidelis JCW modelių pardavimų kiekis kol kas neskatina tokio sprendimo.
Vairavimo įspūdžiai keleiviams
Keleiviai, tarp jų ir šeimos nariai, skirtumo tarp automatinių ir mechaninių transmisijų dažniausiai nepastebi. „Mini“ atviras modelis kelionių metu keleiviams palieka teigiamą įspūdį dėl atviros erdvės ir neįprastai smagios vairavimo patirties. Tuo pat metu „Mini“ išlieka vienas iš retų gamintojų, kurie siūlo nebrangų kabrioletą, todėl šis pasirinkimas vis dar išskirtinis kompaktinių automobilių rinkoje.
Galutinis vertinimas
Jei siekiate tik maksimalaus greičio, „Mini“ vargu ar bus tinkamiausias pasirinkimas. Tačiau jei ieškote sportiškumą, praktiškumą ir emocijas derinančio automobilio, ypač verta atkreipti dėmesį į „Mini Convertible“ – tiek į „Cooper S“, tiek į „John Cooper Works“ versijas. Net ir paties brangiausio JCW kabrioleto sąnaudos išlieka apie 7,8 l/100 km, o patikimumas pagerėjęs. Kaina išlieka pagrindiniu iššūkiu, tačiau išbandžius atvirą modelį dažnas nesinorės grąžinti raktelių.
- Kompaktinis dydis tinka miestui.
- Galingumas pakankamas kasdieninei eksploatacijai ir smagioms išvykoms.
- Išskirtinis dizainas ir emocija – pagrindinės „Mini Convertible“ stiprybės.
Vairavimas su atviru stogu įtraukia, o „Mini“ užtikrina, kad nors ir nedaug kas ryšis tokiai patirčiai, tie, kurie pasirinks šį modelį, tikrai nenusivils unikaliu sportiško kabrioleto pojūčiu.




