Nepaisant visų elektrinių transporto priemonių žingsnių per pastarąjį dešimtmetį, vis dar yra vienos kategorijos, kurioje joms labai trūksta: įperkamo EV sportinio automobilio. Matėme sedanų, visureigių, superautomobilių ir net pikapų, bet dar nėra elektromobilio, kuris važiuotų kaip Miata. Tai gali pasikeisti, nes nauja JK ataskaita rodo, kad „Toyota“ kuria elektrinio veikimo prototipą, vertą GR ženklelio.
Neseniai vykusiose 24 valandų Le Mano lenktynėse Automobilis kalbėjosi su Akio Toyoda, neseniai išėjusiu į pensiją Toyota prezidentu ir įmonės įkūrėjo anūku, ir sako, kad vis dar aktyviai dalyvauja kuriant sportinį elektromobilį. Toyoda, žinomas entuziastas, vairavęs kai kuriuos Toyota lenktyninius automobilius ištvermės ir ralio varžybose visame pasaulyje, sako norintis, kad jo našumo elektromobiliai beveik nesiskirtų nuo benzininių.
„Pradžios taškas yra ne tai, kokia galios pavara turi automobilį, o tai, kaip smagu važiuoti, nepaisant tos jėgos pavaros“, – atskleidė Toyoda. Automobilis. „Neseniai turėjau galimybę išbandyti BEV GR, prie kurio dirbame. Nežinau, ar tas automobilis dar pateks į rinką, bet pirmasis prioritetas kuriant tokius automobilius yra tas, kad jie turi būti smagu vairuoti, nesvarbu, kokią jėgos pavarą jie naudoja.
Vairavimo patirtį sustiprins į saloną sklindantys variklio garsai, taip pat EV mechaninė pavarų dėžė ir trijų pedalų sąranka, su kuria dirbo Toyota. Teigiama, kad lazdos poslinkis yra toks tikroviškas, kad gali net riedėti atgal arba užstrigti. „Jei ką nors įsodintumėte į automobilį ir paprašytumėte jį vairuoti ir atspėti jėgos pavarą, jie tikriausiai negalėtų jums pasakyti“, – apie prototipą sakė Toyoda.
Toyoda sakė, kad automobilis atrodys kaip modernus EV. Tai gali reikšti dizaino užuominas, pavyzdžiui, grotelių nebuvimą.
Toyoda atkakliai siekė išsaugoti automobilių „įdomų vairavimą“ aspektą, nes pramonė pereina į naują žaliosios energijos erą, beveik su klaida. Štai kodėl bendrovė eksperimentavo su vandenilio degimo lenktyniniais automobiliais ir kitomis anglies dioksido išmetimo neturinčiomis alternatyvomis, kol pats Toyoda buvo beveik nubalsuotas iš jo pirmininko posto. Nuo tada jam pavyko išlaikyti pareigas.
Galbūt Toyoda taip pat yra suinteresuota, kad GR EV pasisektų. Pats Toyoda įkūrė „Gazoo“, kai buvo įmonės jaunesnysis vadovas, ir įtraukė ją į visą veiklos antrinį prekės ženklą ir automobilių sporto programą. Gandai rodė, kad kartu su Toyota partneriais Daihatsu ir Suzuki buvo kuriamas potencialus elektromobilis su vidutinio variklio išdėstymu, tačiau Toyoda neatskleidė detalių ir vis dar apsidraudė.
„Nesvarbu, ar jis patenka į rinką, ar ne, – sakė jis interviu, – bendrovė bando ištirti idėją, ko neturėtume prarasti automobilyje, net jei jis taps BEV.