Jungtinės Valstijos įprastai atsilieka nuo Europos ir kitų regionų pagal EV pritaikymą, bet nebe. „Counterpoint Technology Market Research“ apskaičiavo, kad 2023 m. pirmąjį ketvirtį Amerikos elektromobilių pardavimas šoktelėjo 79 % per metus, o tai padėjo jai aplenkti Vokietiją ir tapti antra pagal dydį elektromobilių rinka pasaulyje. Tik Kinija yra didesnė, teigia analitikų grupė.
Manoma, kad elektromobilių mokesčių kreditai suvaidino „svarbų vaidmenį“ skatinant pardavimą ir galėjo padėti visai JAV automobilių pramonei. „Counterpoint“ duomenimis, ten, kur automobilių su degimo varikliais pardavimas buvo mažas, elektromobiliai šoktelėjo į priekį.
Nenustebsite išgirdę, kurie prekių ženklai yra pirmaujantys. „Tesla“ sudarė 62,7% EV pardavimų per ketvirtį, o „Model Y“ ir „Model 3“ užėmė dvi aukščiausias vietas. GM buvo toli antra, o Bolt EUV ir įprastas Bolt pasiekė 7,6%. Dėl ID.4 „Volkswagen“ užėmė 6,3 proc. rinkos. Įkraunami hibridai yra kitokia istorija – „Stellantis“ turi beveik 43,9 % Jeep PHEV Wrangler 4xe ir Grand Cherokee 4xe modelių bei Chrysler Pacifica Hybrid mikroautobusų. BMW buvo po 16,1% su X5, o Toyota RAV4 Prime padėjo jį padidinti iki 15,4%.
Counterpoint optimistiškai vertina Amerikos elektromobilių pardavimą. Nors peržiūrėtos taisyklės susiaurino automobilių, kuriems gali būti taikomos mokesčių lengvatos, sąrašą, jos vis dar gali turėti įtakos paklausai. Ankstyvieji ekonomikos atsigavimo etapai taip pat galėtų padėti paskatinti susidomėjimą. Pridursime, kad kai kurių elektromobilių, tokių kaip VW ID.4 ir būsimų Hyundai modelių, vidaus gamyba turėtų išplėsti automobilių, kuriems gali būti skiriami kreditai, asortimentą.
EV pardavimai tam tikru momentu buvo pasirengę išaugti. Be didėjančių vartotojų poreikių, tokios valstijos kaip Kalifornija ir Niujorkas reikalaus, kad iki 2035 m. būtų elektrifikuoti visi nauji lengvieji automobiliai, o tokie gamintojai kaip GM jau įsipareigojo tuo pačiu metu naudoti tik elektrinius. Tačiau jei ši analizė yra tiksli, spartėjantis augimas jau vyksta.