Artėjant 2035 metams, kai įsigalios draudimas parduoti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, vis daugiau vairuotojų pradeda domėtis, kas svarbu turint elektromobilį, įskaitant klausimą, ar kasmetinė techninė apžiūra vis dar yra privaloma.
Atsakymas paprastas – taip. Lietuvos teisės aktai, kaip ir daugelyje Europos šalių, numato, kad visi automobiliai, kuriems daugiau nei treji metai, privalo atlikti techninę apžiūrą, nepriklausomai nuo variklio tipo. Elektromobiliams taikomos tos pačios saugumo tikrinimo procedūros, tačiau testavimo eiga šiek tiek skiriasi. Toliau šiame straipsnyje aptariami pagrindiniai skirtumai.
Elektromobilių ir vidaus degimo variklių techninės apžiūros skirtumai
Lygiai taip pat kaip ir benzininiai, dyzeliniai ar hibridiniai automobiliai, elektromobiliai turi stabdžių, padangų, vairo ir pakabos sistemas, kurias privaloma patikrinti dėl saugumo. Visos šios dalys tikrinamos vienodai, nepaisant automobilio energijos šaltinio.
Pagrindinis skirtumas tarp elektromobilio techninės apžiūros ir įprasto automobilio apžiūros yra tai, jog elektromobiliams neatliekami išmetamųjų dujų ir triukšmo matavimai. Vidaus degimo variklių transporto priemonės tikrinamos dėl emisijų, tačiau elektromobiliai jų neskleidžia, todėl ši apžiūros dalis praleidžiama. Taip pat didesnis dėmesys skiriamas elektromobilio akumuliatoriaus sistemos patikrai.
Kaip vyksta techninė apžiūra elektromobiliui?
Techninės apžiūros metu elektromobiliams atliekami šie patikrinimai.
1. Transporto priemonės registracija
Pirmasis žingsnis – automobilis įregistruojamas techninės apžiūros centre naudojant oficialią informacinę sistemą.
2. Šviesų patikra
Patikrinama, ar visos priekinės ir galinės žibintų lemputės veikia tinkamai.
3. Kitų svarbių komponentų patikra
Apžvelgiamos papildomos detalės, tokios kaip priekinio stiklo valytuvai, saugos diržai ir priekinis stiklas. Išsamų patikrų sąrašą rasite šiame vadove.
4. Keltuvo naudojimas
Transporto priemonė pakeliama ant keltuvo, kad būtų galima patikrinti vairavimo sistemą, padangas, pakabą ir ratus.
5. Vizualus patikrinimas dėl korozijos
Ypatingas dėmesys skiriamas pagrindinėms laikiklių ir tvirtinimo vietoms, ieškant rūdžių židinių. Tačiau techninės apžiūros specialistas negali nuimti jokių detalių, todėl aerodinaminė apatinė danga lieka nenukelta.
6. Stabdžių tikrinimas
Paskutinis žingsnis – stabdžių bandymas. Baigus apžiūrą, surašomi rezultatai ir išduodamas techninės apžiūros pažymėjimas.
Kur galima atlikti elektromobilio techninę apžiūrą?
Elektromobilį galima pristatyti į bet kurį techninės apžiūros centrą. Centre nereikia specializuotis elektromobiliuose ar turėti papildomos kvalifikacijos. Įstatymai įpareigoja apžiūros įmones priimti bet kokį automobilį, nepriklausomai nuo variklio tipo.
Kiek kainuoja elektromobilio techninė apžiūra?
Techninės apžiūros kaina elektromobiliui nesiskiria nuo tradicinių automobilių. Maksimali paslaugos kaina yra 63,50 €, neskaičiuojant papildomų darbų ar dalių, kurių gali prireikti norint praeiti apžiūrą.
-
BMW i3 – 52,80 €
-
BMW i8 – 49,86 €
-
Hyundai Ioniq – 52,61 €
-
Nissan Leaf – 53,01 €
-
Renault Zoe – 52,88 €
-
Tesla Model S – 54,82 €
-
Tesla Model X – 54,55 €
Įdomūs faktai apie elektromobilius
-
2023 metų pabaigoje Lietuvos keliuose buvo apie 6 000 elektromobilių, įrengta 324 įkrovimo stotelių.
-
2023 metais šalyje užregistruota daugiau nei 1 200 akumuliatorinių ir į tinklą jungiamų hibridinių automobilių.
-
Kas penktas gyventojas turi elektromobilį.
-
Daugiau kaip 40% jaunųjų vairuotojų naudojasi elektromobiliais.
Ieškote patikimo techninės apžiūros centro savo automobiliui? FixMyCar padės rasti tinkamą paslaugų teikėją už gerą kainą.
Jeigu šis vadovas buvo naudingas, galbūt jus sudomins ir šios temos:
-
Elektromobilių gidas
-
Ką tikrina techninės apžiūros metu?
-
Dažniausi techninės apžiūros nepraėjimo atvejai ir kaip jų išvengti
-
Kada galima atlikti techninę apžiūrą?
-
Kiek kainuoja techninė apžiūra?
-
Ar elektromobilius paprasta prižiūrėti?
-
Populiarūs mitai apie elektromobilius ir jų paneigimas
-
Patarimai perkant naudotą elektromobilį

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.