Ieškote universalo, galinčio susidoroti tiek su kasdienėmis kelionėmis, tiek su retkarčiais tenkančiu iššūkiu pasukti nuo įprasto kelio? Audi A4 Allroad tam puikiai tinka – tai į A4 Avant pagrįstas automobilis, kuriame integruotos kai kurios bekelės savybės. Nors šis modelis tikrai nepakeis tradicinio visureigio, jam nestinga papildomų galimybių, kurios leidžia patikimai važiuoti prastesniais keliais, išsaugant puikų A4 universalųjį komfortą ir kokybę.
Bendras vaizdas
Nors A4 Allroad iš išorės atrodo tvirtas ir solidus, realybėje jis yra labai artimas įprastam A4 Avant modeliui. Ir vis dėlto, čia nestinga komforto, apdailos kokybės bei efektyvumo. Kėbulo prošvaisa padidinta, sumontuoti papildomi ratų arkų ir bamperių apvadai, o visų varančiųjų ratų „quattro“ sistema leidžia nebijoti ir prastesnių kelių.
Pagrindiniai privalumai
- Aukštos kokybės, prabangi salono apdaila
- Galingi, tyliai veikiantys varikliai
- Išskirtinis važiavimo komfortas
Kai kurių trūkumai
- Įprastas A4 Avant siūlo daugiau pasirinkimų ir dažnai kainuoja pigiau
- Valdymas nėra toks aštrus kaip kai kurių konkurentų
- Kai kurie kiti universalai yra talpesni
Variklių pasiūla ir dinamika
A4 Allroad pasirinkimų asortimentas mažesnis nei įprastame universale, tačiau visi varikliai pakankamai galingi. Optimaliausias pasirinkimas – 2,0 l dyzelinis variklis su 187 AG. Šis modelis per 7,3 sekundės pasiekia 100 km/h, tačiau didžiausias jo privalumas – puikus sukimo momentas žemose apsukose. Turbininis 2,0 l benzininis keturių cilindrų variklis (261 AG) iki 100 km/h įsibėgėja per 5,8 sekundės ir puikiai tinka ieškantiems šiek tiek daugiau dinamikos.
Gamintojai siūlė ir galingesnius – 3,0 l dyzelinius variklius. Dažniausiai naudotų rinkoje sutinkamas 215 AG variantas, tačiau yra ir versija su 268 AG, galinti iki 100 km/h įsibėgėti vos per 5,4 sekundės.
Salonas ir praktiškumas
Viduje Allroad išlaiko visus A4 pranašumus – salono dizainas šiuolaikiškas, apdailos kokybė aukščiausio lygio. Vairuotojo vieta apgalvota, vietos užtenka tiek priekyje, tiek gale keliaujantiems. Multimedijos sistema viena iš geriausių klasėje, o bagažinės talpa – 505 litrai arba 1510 litrų nulenkus galines sėdynes. Tiesa, tai kiek mažiau nei gali pasiūlyti kai kurie konkurentai, pavyzdžiui, Skoda Octavia ar Volvo V60 universalai.
Važiuoklė ir komfortas
Kėlimo aukštis didesnis nei įprasto Avant, todėl Allroad puikiai sugeria kelio nelygumus, o pakaba veikia tyliai ir švelniai. Važiuojant greitkeliu, net ir 113 km/h greičiu automobilio viduje išlieka tylu – čia izoliuojami tiek vėjo, tiek kelio garsai, o komfortas primena aukštesnės klasės automobilius.
Įranga ir pasirinkimai
Dažniausiai rinkoje sutinkami Sport komplektacijos Allroad modeliai. Jie standartiškai turi 18 colių lengvojo lydinio ratus, ksenonines žibintus, trijų zonų klimato kontrolę. Vis tik navigacijos sistema ne visada būna standartinė, nes čia ji priklausė nuo užsakymo metu pasirinktų papildomų opcijų.
Automatinės pavarų dėžės dirba itin sklandžiai, tačiau 40 TDI ir 45 TFSI septynių laipsnių transmisija kartais gali būti kiek šiurkšti judant kamštyje ar dažnai stabdant/važiuojant lėtai.
Sąnaudos ir išlaikymas
Kiek kainuoja Audi A4 Allroad eksploatacija?
- Visi A4 Allroad varikliai ekonomiški. Pavyzdžiui, 2,0 l benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja 8,3 l/100 km, o ekonomiškesnis – 2,0 l dyzelinis – apie 5,6 l/100 km. 3,0 l dyzeliniai motorai šiek tiek „viduryje“ tarp šių rodiklių.
- Automobiliai, įregistruoti po 2017 m. balandžio, tiek benzininiams, tiek dyzeliniams modeliui kasmet kainuos apie 181 EUR kelių mokesčio, o jei naujo kaina viršijo 46 800 EUR, papildomai tenka sumokėti apie 392 EUR metinį mokestį nuo antro iki šešto automobilio eksploatavimo metų.
- Kaip prabangiam universaliui, draudimas bei techninis aptarnavimas gali būti brangesni nei vidutiniškai, tačiau Audi siūlo fiksuotų kainų priežiūros planus.
Kainos ir modelių pasiūla
Kokį naudotą Audi A4 Allroad galite rasti pagal savo biudžetą?
- Maždaug už 23 400 EUR galite rasti 2016–2017 metų Allroad su 2,0 l dyzeliniu varikliu ir apie 128 700 km rida.
- Jei ketinate išleisti apie 29 250 EUR, galima rasti modelį su mažesne nei 80 000 km rida, 3,0 l varikliu arba 2018 metų gamybos. Visi šie privalumai viename automobilyje reta šiame kainų segmente – tam prireiktų apie 35 000 EUR.
- 2018 ir vėlesnių metų modelių rinkoje vis mažiau, o naujesni 2020–2021 gamybos automobiliai kainuoja nuo 40 950 EUR.
Ką rinktis iš modelių?
Vertinant kokybės, įrangos ir našumo santykį, labiausiai verta rinktis 2,0 l dyzelinio variklio Sport versiją. Ji pasižymi gerais dinaminiais rodikliais, ekonomiškumu ir racionalia įsigijimo kaina.
Rekomenduojamas modelis: 2.0 TDI 190 Sport
Alternatyvos
Ieškantiems kitokių pasirinkimų vertėtų prisiminti BMW 3 serijos universalą – šis modelis pasižymi puikiu valdymu ir sportiškesniu charakteriu. Mercedes C klasės universalas tačiau pasiūlys šiek tiek mažiau komforto dėl didesnio kelio triukšmo ir kartais kietesnės pakabos.
Tuo tarpu Volvo V60 gali žavėti išskirtiniu prabangos lygiu, praktiškumu bei komfortu. V60 Cross Country versija siūlo kietesnį, universaliam A4 Allroad labai artimą įvaizdį ir galimybes važiuojant prastesniais keliais.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.