BMW X5 (2007–2013) apžvalga

BMW X5 (2007–2013) apžvalga

BMW X5 visureigis jau nuo pirmosios kartos išsiskyrė rinkoje tarp prabangių SUV modelių. Jis puikiai suderino komfortą, prestižą bei sportiškumą, o tvirtas dizainas iki šiol išlieka vienu ryškiausių šio segmento pavyzdžių. Daugiausia dėmesio X5 pelnė tuo, kad pasiūlė sportišką pojūtį už vairo, retą didelių visureigių pasaulyje.

Privalumai ir trūkumai

  • Galingi ir ekonomiški varikliai
  • Smagus valdymas ir dinamiškas važiavimas
  • Erdvus salonas ir papildoma trečia sėdynių eilė vaikams
  • Gana kietas pakabos darbas, ypač su didesniais ratlankiais
  • Vairavimo komfortą gali neigiamai veikti sportinė M pakaba
  • Eksploatacinės išlaidos – didesnės nei keletui kitų panašių modelių

Vidaus erdvė ir patogumas

Antroji BMW X5 karta žymiai pagerėjo salono erdvės atžvilgiu, palyginti su pirmtaku. Didžiausias pokytis – erdvesnis bagažo skyrius ir galimybė pasirinkti septynvietę versiją. Nors paskutinė sėdynių eilė labiau tinkama vaikams, vis dėlto tai suteikia papildomą lankstumą šeimoms. Palyginus su kitais dideliais SUV, pavyzdžiui, Audi Q7, X5 salone komforto netrūksta, o bagažinės talpa tik šiek tiek mažesnė.

Dinamika kelyje ir važiavimo pojūtis

BMW X5 išlaiko visus gamintojui būdingus bruožus: ypač galingus variklius, tikslią valdymo sistemą ir stabilų elgesį posūkiuose. Kelių SUV pasiūlo tiek malonumų vairuotojui – X5 šiuo klausimu primena sportinį automobilį. Tiesa, tokio sportiškumo kaina yra kietesnis važiavimas, ypač pasirinkus 19 colių ir didesnius ratlankius.

Nors didesnis svoris ir nuolatinė visų varomų ratų sistema lemia kiek didesnes kuro sąnaudas, važiavimas užmiestyje lieka pakankamai komfortiškas – triukšmo ir vibracijos lygis gerai suvaldomas.

Kuro sąnaudos ir išlaikymo kaštai

BMW X5 eksploatacija kainuoja daugiau nei, pavyzdžiui, BMW 5 serijos universalas, tačiau stebėtinų išlaidų dažniausiai išvengsite – ypač jei pasirinksite modelį po 2010 metų atnaujinimo. Būtent šie modeliai pasižymi mažesne CO₂ emisija ir kuklesnėmis degalų sąnaudomis.

Vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 8,1 l/100 km dyzeliniams modeliams ir daugiau kaip 14 l/100 km benzininiams V8 varikliams. Dėl galingų variklių ir didesnio visureigio svorio, taupiai važinėti su X5 nepavyks – ypač pasirinkus benzinines versijas.

Lietuvoje BMW X5 taršos mokesčiai skaičiuojami pagal variklio tipą, emisijas ir gamybos metus. Dyzeliniai automobiliai, ypač senesni, paprastai apmokestinami kiek daugiau. Benzininiai modeliai, kurių CO₂ emisija didesnė, taip pat patenka į didesnių tarifų intervalus.

Reguliari techninė priežiūra brangesnė nei vidutiniškai: dyzelinio variklio alyvos keitimas kainuos apie 190 Eur, benzininio – kiek daugiau. Didžiausi aptarnavimai dažniausiai reikalingi kas 96 000 km, jų kaina gali siekti apie 820 Eur. 19 colių kokybiškų „run-flat“ tipo padangų komplektas kainuoja apie 1 170 Eur.

Kainos ir rinkos pasirinkimai

Lietuvoje populiariausias – dyzelinis X5 3.0d (po atnaujinimo vadinamas xDrive30d) modelis. Senesnis 3.0d su apytikriai 240 000 km rida paprastai kainuoja apie 8 750 Eur, o modeliai su mažesne nei 160 000 km rida – apie 11 700 Eur. M Sport apdailos versija kainuoja vidutiniškai 2 350 Eur brangiau.

Ieškantiems išskirtinumo ar mažai nuvažiuojantiems, verta dairytis retų benzininių versijų – ypač galingų 4.8i arba xDrive50i. Pavyzdžiui, 2007 m. modelis su 96 000 km rida kainuoja apie 15 200 Eur, 2011 metų versija su 64 000 km – apie 21 000 Eur.

Maksimaliam sportiškumui – X5 M versija su 542 AG, už kurią reikia tikėtis sumokėti ne mažiau nei 17 600 Eur.

Įrangos lygiai ir versijos

Visuose X5 modeliuose rasite automatinę pavarų dėžę, klimato kontrolę, 18 colių lengvo lydinio ratlankius, parkavimo jutiklius ir savaime prisitaikančią galinės pakabos sistemą. M Sport versija pasižymi sportiška išvaizda, oda aptrauktais sportiniais sėdynėmis, kietesne pakaba ir 19 colių ratlankiais.

Verta žinoti, kad odinis salonas ne visuose 3.0d modeliuose buvo standartinės įrangos dalis. Po 2010 metų atnaujinimo visi X5 turi odinį saloną, aštuonių greičių automatinę pavarų dėžę ir ksenoninius žibintus. Navigacijos sistema beveik visada komplektuojama kaip pasirenkama įranga – daugumoje naudotų X5 jos rasite.

Kokį X5 rinktis?

Ieškantiems ekonomiško ir universalaus varianto rekomenduojamas xDrive30d SE – tai populiariausias ir optimaliausias pasirinkimas daugeliui pirkėjų. Mėgstantiems išskirtinumą arba važiuojantiems ne kasdien, verta rinktis benzinį 4.8i arba xDrive50i – jų kaina žemesnė, o pravažiuotų kilometrų skaičius dažnai mažesnis.

Kokius alternatyvius visureigius verta svarstyti?

Audi Q7 – praktiška alternatyva ieškantiems didesnio bagažo skyriaus bei erdvesnės salono dalies, nors vairavimo pojūčiai kiek nuosaikesni.
Range Rover Sport – išsiskiria komfortu, stiliumi ir pravažumu, tačiau jo išlaikymo išlaidos dažnai viršija X5 lygį.
Porsche Cayenne – bene geriausias pasirinkimas dinamikos gerbėjams, tačiau dyzelinių modifikacijų mažiau, nei BMW pasiūloje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *