Audi Q3 (2011–2018) apžvalga

Audi Q3 (2011–2018) apžvalga

Rinkdamiesi naudotą Audi Q3 universalą, iš pirmo žvilgsnio galite pamanyti, kad tai santūrus, net kiek nuobodus automobilis. Tačiau būtent ši jo savybė ir yra viena didžiausių stiprybių – Q3 itin gerai atlieka savo darbą kaip šeimos visureigis.

Vertinimas ir pirmasis įspūdis

Audi Q3 vilioja savo aukštos klasės ženklu bei kruopščiai surinktu salonu. Netgi naudoti šie automobiliai kainuoja pakankamai patraukliai, tad juos rinktis nesudėtinga – ypač jei svarbi prestižinė išvaizda ir kokybė, net jei kai kurie konkurentai gali pasiūlyti kiek daugiau erdvės ar minkštesnį važiavimą.

Privalumai

  • Geri kelionės komforto įspūdžiai tolimose kelionėse
  • Kokybiškas, solidus interjeras
  • Papildomos įrangos komplektacija dažnai gausi

Trūkumai

  • Nelabai universali sėdynių konfigūracija
  • Ribota erdvė bagažinėje ir gale sėdintiems keleiviams
  • Kietoka S line pakaba

Varikliai ir važiavimas

Audi Q3 pirkėjai galėjo rinktis tarp trijų jėgainių: 1,4 l arba 2,0 l benzinius variklius bei 2,0 l dyzelį. Perdavimo dėžių pasirinkimas – šešių laipsnių mechaninė, automatinė su dviguba sankaba (šešių arba septynių laipsnių, priklausomai nuo modelio).

Nors valdymo entuziazmo tiek, kiek hot-hatch tipo automobilyje, čia nerasite, tačiau Q3 labai stabilus ir pasitiki savimi. Stiprų įspūdį daro sukibimas, nesvarbu, ar tai priekiniais, ar visais ratais varoma komplektacija. Tik verta žinoti, kad S line versijos gali pasirodyti kiek per kietos važiuojant prastesniais keliais.

Salono įranga ir erdvė

Q3 viduje tipinė Audi kokybė: apdailos medžiagos džiugina solidumu, o visos valdymo rankenėlės bei mygtukai veikia tiksliai ir sklandžiai. Infotainment sistema nesudėtinga, o jos valdikliai patogiai įrengti centrinėje konsolėje. Paprasta navigacijos sistema yra įtraukta į SE ir S line versijų įrangą, o pažangesnė – į specialų Technology Pack rinkinį. Tiesa, kai kurie konkurentai, kaip Volkswagen Tiguan, gali pasiūlyti dar daugiau įrangos už mažesnę kainą.

Yra keletas interjero niuansų, pavyzdžiui, mechaninę dėžę turinčiuose modeliuose pedalai gali būti išdėstyti ne visiškai patogiai ilgesnėms kelionėms. Pozityvu, kad siauri priekinio stiklo statramsčiai leidžia matyti kelią išvažiuojant iš sankryžų, o galiniai parkavimo jutikliai komplektuojami jau standartiškai – pravartu, kadangi galinis langas nedidelis.

Bagažinės talpa – vidutinė, bet pakrovimo anga plati ir nėra aukšto slenksčio, todėl įdėti ar išimti daiktus patogu. Gale sėdintiems suaugusiems galėtų trūkti tiek vietos galvai, tiek kojoms – ypač palyginus su Tiguan ar BMW X1. Tačiau priekyje gausu smulkiam daiktams skirtų dėtuvių, kur tilps ir gertuvės, ir telefonai.

Komplektacijų skirtumai

Šios kartos Q3 siūlytas su trimis apdailos lygiais: Sport, S line Edition ir Black Edition. Jau bazinėje Sport įrangoje pirkėjas gauna 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, ksenoninius žibintus, galinius parkavimo daviklius, stogo bėgelius, autopiloto sistemą, automatinį apšvietimą bei lietaus jutiklius. Viduje – dviejų zonų klimato kontrolė, reguliuojamos priekinės sėdynės, Audi MMI sistema su iššokančiu 16,5 cm ekranu, navigacija, DAB radiju, „Bluetooth“ ir USB jungtimis bei balso atpažinimu.

S line Edition papildomai siūlo 18 colių ratus, LED apšvietimą priekyje ir gale, priekyje papildomus parkavimo jutiklius bei sportiškas eksterjero detales. Black Edition išsiskiria 19 colių ratais, tamsintais langais, sportiška važiuokle, Bose garso sistema, daline oda aptrauktomis sėdynėmis su Alcantara bei gausybe blizgių juodų detalių eksterjere.

Kainos ir eksploatacija

Kiek kainuoja naudotas Audi Q3 universalas?

Ankstyvieji, didelę ridą sukaupę Q3 prasideda nuo maždaug 8190 eurų. Dažniausiai perkamas 2.0 TDI dyzelis su mechanine dėže ir vidutine metine rida kainuos apie 11 700–14 040 eurų. S line išlaiko vertę ir paprastai kainuoja apie 1170 eurų daugiau nei SE komplektacija. Už gerai atrodančią 2015 m. Q3 teks pakloti nuo 14 040 iki 16 380 eurų, 2016–2017 m. – nuo 16 380 iki 18 720 eurų, o paskutiniai 2018 m. modeliai dažniausiai kainuoja apie 21 060 eurų.

Benzininiai Q3 yra retesni, todėl brangesni: seniausi 2.0 TFSI startuoja nuo 10 530 eurų, o ekonomiškesnis 1.4 TFSI, debiutavęs 2014 m., – nuo 11 700 eurų. Sportiškiausias RS Q3 kainuoja ne mažiau nei 16 380 eurų.

Eksploatavimo išlaidos

Nors Audi Q3 neprilygsta klasės lyderiams pagal degalų sąnaudas, ekonomiškumas vis dar išlieka konkurencingas. Galingiausias RS Q3 Performance sunaudoja apie 8,6 l/100 km pagal senąjį NEDC testą; metinė kelių mokesčio suma – apie 357 eurus.

Antros kartos 2.0 TDI (138 AG) su priekinių ratų pavara sunaudoja apie 5,2 l/100 km (NEDC), o kelių mokestis siekia 158 eurus. Pridėjus „Quattro“ visų ratų pavarą sąnaudos kyla iki 5,6 l/100 km ir mokestis – iki 175 eurų. Galingesnė 174 AG automatinė versija reikalauja 5,9 l/100 km ir 222 eurų mokesčio per metus.

Tarp benzininių geriausias – 1.4 TFSI, sukurtas 2014 m., tik su priekine pavara ir 5,9 l/100 km sąnaudomis (158 eurų mokestis). „Cylinder on Demand“ (CoD) versija nuo 2014 m. leidžia dar labiau sumažinti sąnaudas iki 5,5 l/100 km, o mokestis atkrenta iki 135 eurų.

2.0 TFSI, siūlomas tik su visų ratų pavara, suvartoja kiek daugiau – 7,0 l/100 km (mokestis 257 eurai). Naujesni Q3, registruoti po 2017 m. balandžio, moka fiksuotą metinį VED mokestį – 210 eurų. Brangesni, naujiems kainavę virš 46 800 eurų modeliai, dar papildomai moka 456 eurų metinį „prabangių automobilių“ mokestį nuo antrų iki šeštų eksploatacijos metų.

Audi aptarnavimo intervalų sistema kaitalioja nedidelius ir pagrindinius aptarnavimus, kad būtų sumažintos išlaidos. Jei buvęs savininkas pirko aptarnavimo planą – verta pasitikrinti, ar jis vis dar galioja.

Kurį naudotą Audi Q3 rinktis?

Visi Audi Q3 modeliai turi galinius parkavimo jutiklius, Bluetooth ir 16,5 cm iššokantį ekraną.

Mūsų mėgstamiausia komplektacija – SE, nes čia rasite viską, ko reikia, neišleidžiant per daug: sportinės sėdynės su elektriniu juosmens palaikymu, 17 colių lieti ratlankiai, dviejų zonų klimato kontrolė.

S line modeliai išsiskiria sportiška pakaba, 18 colių ratais ir ksenoniniais žibintais. Kai kurie jų gali turėti minkštesnę SE tipo pakabą – verta pasitikrinti konkretaus automobilio komplektaciją.

Populiariausias variklis – 2.0 l TDI, nes jis siūlo daug galios ir išlieka ekonomiškas. Jei nesinori dyzelio, verta paieškoti ekonomiško 1.4 TFSI, kuris sėkmingai balansuoja tarp ekonomiškumo ir patrauklios dinamikos.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

  • BMW X1 – labai sėkmingas mažų visureigių klasėje, dar ekonomiškesnis, siūlo didesnę bagažinę ir daugiau vietos gale.
  • Mercedes GLA – interjeras kokybe neprilygsta Audi, taip pat nėra tiek daug standartinės įrangos.
  • Volkswagen Tiguan – ženkliuko prestižo stokoja, bet siūlo daugiau erdvės, lankstesnį saloną ir tiek pat įrangos už mažesnę kainą.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *