AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Automobilių gamintojai mėgsta DCT pavarų dėžes, tačiau dvigubos sankabos transmisijos turi ir trūkumų

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 30 lapkričio
Kategorija Informaciniai straipsniai
0 0
0

Pastaraisiais metais dvigubos sankabos automatinės transmisijos tapo itin populiarios, ypač tarp sportinių ir dinaminių automobilių gamintojų. Tokias technologijas renkasi ne tik naujos kartos sportiniai modeliai, bet ir kasdien eksploatuojami automobiliai. Ypač aktyviai dvigubos sankabos transmisijas taiko tokie gamintojai kaip Hyundai ir Kia, įdiegdami jas tiek miesto visureigiuose, tiek sportiškesniuose sedanų variantuose.

Kodėl gamintojai renkasi dvigubos sankabos transmisijas

Dvigubos sankabos transmisijos pasižymi kur kas didesniu efektyvumu nei įprastos automatinės pavarų dėžės. Šių dėžių privalumai akivaizdūs: žymiai spartesnis pavarų perjungimas, pagerėjusi pagreitėjimo dinamika ir sumažėjusios degalų sąnaudos. Nepaisant to, šios transmisijos į automobilių pramonę pateko gana vėlai – tik XXI amžiaus pradžioje, nors pirmasis jų principas buvo sukurtas dar prieš daugiau nei 80 metų prancūzų inžinieriaus Adolphe Kegresse dėka.

Istorinė raida ir pritaikymas

Vokietijos gamintojai buvo vieni pirmųjų, pritaikiusių dvigubos sankabos pavarų dėžes serijinėje gamyboje. Toks sprendimas netrukus paplito ir kituose sportiniuose automobiliuose – įvairūs modeliai parodė, kad ši technologija ne tik pagerina vairavimo patirtį, bet ir užtikrina stabilų variklio galių perdavimą net didžiausio apkrovimo sąlygomis. Tačiau intensyvus tokių dėžių naudojimas atskleidė ir jų silpnąsias savybes.

Dvigubos sankabos transmisijos veikimo principas

Pagrindinė šių dėžių ypatybė – jų sudėtinga konstrukcija. Įprastos mechaninės pavarų dėžės atveju vairuotojas valdo sankabą, perjungdamas pavaras pedalų ir svirties pagalba. Dvigubos sankabos sistema visą šį procesą atlieka automatiškai, neturint atskiro sankabos pedalo. Tokiose transmisijose panaudojamos dvi atskiros sankabos – viena skirta nelyginėms, kita – lyginėms pavaroms. Modernios hidraulinės bei elektroninės sistemos užtikrina, kad pavaros būtų keičiamos itin greitai beveik nepastebint jėgos nutraukimo. Kai kuriais atvejais taikomos ir vadinamosios „šlapios“ dvigubos sankabos, kuriose transmisijos dalys papildomai suteptos alyva, sumažinant trintį ir temperatūrą. Tokie techniniai sprendimai reikalauja dar sudėtingesnės priežiūros, o gedimų atveju – brangesnių remonto darbų.

Pagrindiniai dvigubos sankabos transmisijų trūkumai

  • Sunkiai remontuojamos ir brangios

    Dėl savo konstrukcijos sudėtingumo šios transmisijos reikalauja daugiau priežiūros ir remonto išlaidų. Gedimų atveju remontas gali kainuoti kelis tūkstančius eurų, ypač jei tenka keisti ar atnaujinti pagrindinius komponentus.

  • Papildomos išlaidos perkant automobilį

    Ne visuomet dvigubos sankabos pavarų dėžė galima pasirinkti kaip atskirą papildomą įrangą – dažniausiai ji integruojama į brangesnę modelio komplektaciją. Pavyzdžiui, tam tikri sportiniai arba turbininiai modeliai su dviguba sankaba gali kainuoti keliais tūkstančiais eurų daugiau nei analogiški modeliai su paprasta mechanine ar automatine transmisija. Tačiau net jei toks pasirinkimas siūlomas atskirai, jo kaina paprastai būna ženkli.

  • Komforto ir dinamikos balansas

    Vienas didžiausių šių transmisijų minusų – pavarų perjungimo komfortas. Norint didžiausio greičio ir dinamikos, perjungimai vyksta žaibiškai, tačiau ramiai važiuojant žemais greičiais transmisija gali veikti nesklandžiai: juntamas trūkčiojimas, vėluojantis ar „aštrus“ perjungimas. Tai ypač pastebima, kai transmisija dar nespėjo tinkamai įšilti arba kompiuteris neįvertina sekančios vairuotojo užduoties.

Naudojant dvigubos sankabos transmisiją – ką verta žinoti

Nors yra keletas trūkumų, dvigubos sankabos automatinės dėžės vis tiek laikomos pažangiomis ir efektyviomis transmisijomis. Didžioji dalis nepatogumų gali būti išvengiama tinkamai eksploatuojant automobilį ir atliekant reguliarią techninę priežiūrą. Jei transmisijos konstrukcijos sprendimai buvo tinkamai įgyvendinti, naudotojui jos nekels didesnių rūpesčių nei kiti modernūs automobilio mazgai.

Ankstesnis įrašas

Keisčiausias automobilis, lenktyniavęs 24 valandų Le Mano varžybose: dviejų torpedų modelis su vokišku motociklo varikliu

Kitas įrašas

Blogiausi pavarų dėžių atšaukimai per pastaruosius 5 metus

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025