Pastaraisiais metais automobilių pramonėje itin dažnai pasitaikė didelės transmisijos sistemos atšaukimo akcijos, paveikusios daugybę vairuotojų ir transporto priemonių savininkų. Tokie atšaukimai neretai būna susiję su rimtomis techninėmis problemomis, kurios gali turėti tiesioginės įtakos automobilių saugumui kelyje. Tinkamai veikianti transmisija yra esminė transporto priemonės dalis, todėl gedimai dažnai reikalauja skubių ir kartais brangių taisymo darbų. Per pastaruosius penkerius metus įvairios automobilių markės ir modeliai buvo masiškai atšaukiami siekiant pašalinti pavojingus trūkumus.
Pagrindinės transmisijos atšaukimo priežastys
Transmisijos sistemos atšaukimai dažniausiai susiję su šiomis problemomis:
- Transmisijos skysčio nuotėkis ir dėl to padidėjusi gaisro rizika
- Programinės įrangos klaidos, sukeliančios netikėtą automobilio elgesį
- Neužsifiksuojantis stovėjimo stabdis ar nesuveikiantis pavarų įjungimas
- Transmisijos komponentų konstrukciniai defektai, galintys sukelti galios praradimą
Didžiausi pastarųjų metų transmisijos atšaukimai
Ford Escape, C-Max, Fusion, Transit Connect ir Edge
Nuo 2013 iki 2019 metų gaminti „Ford Escape“, „C-Max“, „Fusion“, „Edge“ ir „Transit Connect“ modeliai buvo atšaukti dėl beveik 2,93 mln. transporto priemonių techninio defekto. Problema kilo dėl detalių, jungiančių pavarų perjungimo trosą ir transmisiją – laikui bėgant šios detalės galėjo susidėvėti arba atsiskirti, todėl vairuotojas negalėjo tikėtis, kad perjungus pavarą ji tikrai įsijungs. Gamintojas kvietė savininkus nemokamai pakeisti šias jungtis ir papildomai įdiegti apsauginį dangtelį, mažinantį nusidėvėjimą.
Chevrolet Silverado, Tahoe, Suburban, GMC Sierra, Yukon ir Cadillac Escalade
2020–2022 metų laikotarpiu daugiau nei 460 tūkst. „General Motors“ pikapų ir visureigių buvo atšaukti dėl galimų transmisijos valdymo vožtuvo gedimų, galinčių sukelti galinių ratų užsiblokavimą. Gedimai dažniausiai pasitaikė dyzeliniais varikliais komplektuotuose modeliuose. Siekiant išspręsti problemą, servisuose buvo diegiama nauja programinė transmisijos valdymo įranga, o esant sudėtingesniems pažeidimams – atliekamas papildomas transmisijos remontas.
Toyota Tundra, Sequoia ir Lexus LX600
2022–2024 metų „Toyota Tundra“, „Sequoia“ bei „Lexus LX600“ modeliai susidūrė su rizika pajudėti iš vietos netikėtai, jei automobilis buvo paliktas neutraliame režime be užtrauktų stabdžių. Daugiau nei 280 tūkst. šių visureigių buvo pakviesti į servisus, kur buvo atnaujinta transmisijos valdymo programinė įranga, pašalinant minėtą pavojų.
Ram 2500 ir 3500 pikapai
2019–2020 gamybos metų „Ram 2500“ ir „3500“ modeliuose užfiksuotas transmisijos skysčio nuotėkio pavojus, dėl kurio susidarė gaisro grėsmė. Pradžioje atšaukta per 84 tūkst. automobilių, o vėliau 2020–2023 metų modelių defektas buvo dar kartą išplėstas, apimant net apie 250 tūkst. transporto priemonių. Problemoms spręsti buvo keičiama transmisijos vožtuvų tarpinė ir atnaujinama transmisijos aušinimo sistema bei reprogramuojamos valdymo moduliai.
Ford F-250 ir F-350 Super Duty
2017–2022 metų „Ford F-250“ ir „F-350 Super Duty“ benzininiai pikapai buvo atšaukti dėl galimų pavarų veleno pažeidimų, kuriuos sukeldavo atsilaisvinę šilumos bei triukšmo izoliatoriai. Toks pažeidimas galėjo lemti varančiosios ašies gedimą ir variklio galios praradimą. Savininkai buvo raginami kreiptis į servisus, kur specialistai tikrino ir tvirtino izoliacinius elementus bei remontavo pažeistus pavaros komponentus.
Nissan Frontier, Titan ir Z
2020–2023 metais gamintiems „Nissan Frontier“, „Titan“ ir „Z“ modeliams užfiksuota problema, kuomet stovėjimo mechanizmas gali nesuveikti, paliekant automobilį be užfiksuoto stovėjimo režimo. Tai didino pajudėjimo savaime riziką. Pirmiausia rekomenduota visada naudoti stovėjimo stabdį, tačiau vėliau gamintojas perprogramavo transmisijos ir variklio valdymo įrangą, pašalinant techninį trūkumą.
Chevrolet, Buick, GMC ir Cadillac
2018–2020 metų „General Motors“ koncerno automobiliai – skirtingų modelių „Buick“, „GMC“, „Cadillac“ ir „Chevrolet“ – buvo atšaukti dėl galimų praleidžiamų transmisijos kaučiukų sandarinimo tarpiklio varžtų. Per 190 tūkst. automobilių galėjo netekti transmisijos skysčio, taip sukeliant avarijos arba gaisro pavojų. Gamintojas pakeitė defektines dalis ir užtikrino teisingą sandarumą visose patikrintose transporto priemonėse.
Subaru Ascent, Legacy ir Outback
2019–2020 metais pagaminti „Subaru Ascent“, „Legacy“ ir „Outback“ modeliai buvo įtraukti į atšaukimo sąrašą dėl galimos pavarų grandinės pažeidimo. Dėl tam tikros programinės klaidos transmisijos valdymo bloke, sankaba galėjo įjungti pavarą anksčiau, nei buvo visiškai įtempta grandinė. Pirmuoju etapu buvo atnaujinama TCU programinė įranga, o aptikus fizinius pažeidimus – keičiama visa transmisija.
Mercedes-Benz GLE 450 ir GLS 450
Per daugiau nei 100 tūkst. 2020–2023 metų „Mercedes-Benz GLE 450“ ir „GLS 450“ modelių buvo užfiksuota problema, kai automobilio transmisija tam tikromis sąlygomis nesugebėdavo iki galo perjungti pavaros žemyn, kas galėjo baigtis variklio užgesimu. Automobilių gamintojas problemą pašalino nemokamai, atnaujindamas transmisijos valdymo programinę įrangą.
- 2019–2020 m. gamybos „Ram 2500“ ir „3500“ – transmisijos skysčio nuotėkis ir gaisro rizika.
- 2020–2023 m. „Mercedes-Benz GLE 450“ ir „GLS 450“ – programinės įrangos klaida, galinti sukelti variklio užgesimą.
- 2018–2020 m. „Buick“, „GMC“, „Cadillac“, „Chevrolet“ – transmisijos sandarinimo defektai, nuotėkis.
- 2019–2020 m. „Subaru Ascent“, „Legacy“, „Outback“ – pavarų grandinės ir valdymo klaidos.
- 2020–2023 m. „Nissan Frontier“, „Titan“, „Z“ – nestabiliai veikiantis stovėjimo režimas.
- 2017–2022 m. „Ford F-250“ ir „F-350 Super Duty“ – galimi pavarų veleno pažeidimai.
- 2020–2023 m. „Ram 2500“ ir „3500“ – išplėsta transmisijos šiluminio slėgio problema.
- 2022–2024 m. „Toyota Tundra“, „Sequoia“, „Lexus LX600“ – netikėto judėjimo rizika dėl programinės įrangos klaidos.
- 2020–2022 m. „Chevrolet Silverado“, „Tahoe“, „Suburban“, „GMC Sierra“, „Yukon“, „Cadillac Escalade“ – transmisijos valdymo vožtuvo gedimai.
- 2013–2019 m. „Ford Escape“, „C-Max“, „Fusion“, „Edge“, „Transit Connect“ – pavarų perjungimo trosų jungčių defektai.
Kaip sužinoti, ar jūsų automobilis įtrauktas į atšaukimą?
Norint patikrinti, ar transporto priemonė įtraukta į atšaukimo sąrašą, paprasčiausia pasinaudoti transporto priemonių atšaukimų tikrinimo priemonėmis ar programėlėmis. Pakanka įvesti savo automobilio identifikacinį numerį (VIN), kad gautumėte informaciją apie visus šiuo metu taikomus atšaukimus. Laiku reaguojant į gamintojo kvietimą, galima išvengti rimtesnių problemų ir užtikrinti saugų važiavimą.




