Naudotas BMW 1 serijos hečbekas Lietuvoje jau kurį laiką traukia tuos, kurie ieško dinamiško ir išskirtinio kompaktiško automobilio. Nors BMW anksčiau nesėkmingai mėgino įsitvirtinti šioje rinkoje su 3 serijos Compact modeliu, 1 serija gerokai sėkmingesnė – patraukli ne tik stiliaus, bet ir važiavimo potyriais.
Valdymas ir dinamika
BMW 1 seriją išskiria tai, kad dauguma konkurentų naudoja priekinę arba visų ratų pavarą, tačiau čia variklio galia perduodama galiniams ratams. Tokia konstrukcija suteikia automobiliui ne tik geresnį svorio pasiskirstymą posūkiuose, bet ir tikslesnį vairo valdymą, ypač galingesniuose variantuose.
Dėl aštroko pakabos reguliavimo 1 serija itin tiksliai valdomas automobilis. Priekis erdvus ir modernus, prie vairo sėdint susidaro solidumo įspūdis. Deja, šio grožio kaina – standi pakaba, kuri kelio nelygumų tikrai nepaslepia, o standartinės „run-flat“ padangos dar papildomai padidina važiuoklės kietumą.
Salono privalumai ir trūkumai
- Erdvu priekyje – patogu tiek vairuotojui, tiek keleiviui.
- Kokybiškos apdailos medžiagos ir išvaizdus prietaisų skydelis.
- Vairuotojo vieta patogi, daug reguliavimo galimybių – ypač elektrinėse sėdynėse.
- Galinėse sėdynėse vietos galvai ir kojoms stinga, tad kelionės ilgesniam žmogui čia nebus patogios.
- Bagažinė kukli – plati, bet gan negili, todėl talpumo pritrūks, jei dažnai reikia vežti daugiau daiktų.
Eksploatacijos kaštai ir patikimumas
Nors BMW ženklo vertė didelė, naudotos 1 serijos kainos rinkoje išlieka prieinamos. Ankstyvaisiais metais pagamintą 116i su didesne rida galima rasti už 2340 eurų, o puikios būklės 2011 m. modelis kainuos jau iki 14 040 eurų. Taigi pirkėjams, norintiems solidumo už vidutinio segmento pinigus, tai patrauklus variantas.
Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio ir pasirinkto kuro tipo. 130i modelyje galima tikėtis didesnių kaštų, nes šis variklis ryja degalus, tačiau daugelis kitų benzininių modelių važiuojant taupiai suvartoja mažiau nei 8 l / 100 km. Dyzeliniai varikliai pagal oficialius testus sunaudoja nuo 4,3 iki 5,3 l / 100 km, realios sąnaudos dažnai svyruoja nuo 5 iki 6 l / 100 km – labai konkurencingas rezultatas šioje klasėje.
Techninės priežiūros intervalai gana ilgi – aptarnavimus įprastai reikia atlikti kas 24 000–32 000 km, tačiau norint užtikrinti patikimumą ir išvengti didelių išlaidų varikliui, alyvą ir degalų filtrus rekomenduojama keisti kasmet. Didelis aptarnavimas, į kurį įtraukta daugiau procedūrų, atlikti kainuos apie 1170 eurų ir jo prireikia kas 64 000 km.
Neužmirškite ir Lietuvoje taikomo taršos mokesčio – mokestis priklauso nuo variklio tipo, kuro rūšies, pirmos registracijos metų ir anglies dvideginio išmetimo – didesnė emisija reiškia aukštesnę vienkartinę ar metinę įmoką registruojant arba eksploatuojant automobilį.
Kokią versiją rinktis?
Pirmieji 1 serijos hečbekai buvo gaminami tik penkiaduriu kėbulu, o 2007 m. prisijungė ir trijų durų modelis, kartu sulaukęs gamyklinio atnaujinimo ir efektyvesnių variklių. Bazinis 116i su 113 AG tinka tiems, kam užtenka ramaus charakterio, tačiau po atnaujinimo, kai galia pakilo iki 120 AG, automobilis tapo visai gyvas. 118i su 127 AG arba vėliau pasiekiančiu 141 AG – jau daug universalesnis pasirinkimas, o 120i siūlo dar geresnes dinamines savybes. 130i, pasižymintis šešių cilindrų varikliu su 261 AG, skirtas ieškantiems pastovių emocijų prie vairo.
Dyzeliniai modeliai naudotų automobilių rinkoje sudaro daugumą pasiūlos. 118d variantas (120 arba po atnaujinimo 141 AG) laikomas racionaliausiu – ne veltui jis daugelio ekspertų mėgstamiausias. Jau iš gamyklos buvo ir galingesnis 161 AG (o po atnaujinimo – net 175 AG) 120d modelis, 2007 m. papildytas sportiškesniu 123d su 201 AG. Na, o ieškantiems maksimalaus taupumo siūlytas 116d su 114 AG, debiutavęs 2009 m.
Kalbant apie komplektaciją, bazinė versija turi keturis elektrinius langus ir CD grotuvą, tačiau nėra nei lengvojo lydinio ratlankių, nei oro kondicionieriaus. ES komplektacijoje jau rasite abi šias savybes, o SE papildomai turi klimato kontrolę ir parkavimo jutiklius – būtent šios versijos ieškoti patartina ieškantiems komforto už gerą kainą. M Sport komplektacijai priskiriamas sportinis kėbulo apdailos paketas ir dar standesnė pakaba, tad šią verta rinktis tik tiems, kurie vertina itin sportišką pojūtį.
Mūsų favoritas – 118d SE
Idealus balansas tarp galios, ekonomiškumo ir komforto, tad šio modelio reikėtų ieškoti pirmiausia.
Kokius konkurentus verta įvertinti?
BMW 1 serija dažnai lyginama su Volkswagen Golf. Pastarasis daugiau dėmesio skiria komfortui, o ne sportiškumui, todėl yra žymiai praktiškesnis – patogesnis gale keliaujantiems ir siūlo geresnį matomumą. Audi A3 – artimas Golf „giminaitis“, tačiau kiek sportiškesnis, brangesnis, jo salono kokybė išskirtinė, bet dizainas jau kiek pasenęs. Tuo tarpu Mercedes-Benz A klasė mandresnė savo sandara – trumpesnė, todėl patogiau statyti, tačiau dėl neprastos erdvės viduje tilps ir didesnė šeima. Tačiau išvaizda – subjektyvi, ir pakaba vėlgi kieta.
Apibendrinant, 1 serija pirmauja važiavimo potyriais, tačiau kasdieniame gyvenime gali pritrūkti universalumo – viskas priklauso nuo jūsų poreikių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.