BMW 1 serijos (2011–2019 m.) apžvalga

BMW 1 serijos (2011–2019 m.) apžvalga

Naudotas BMW 1 serijos hečbekas – ar verta rinktis?

Apžvalga

Antroji BMW 1 serijos karta, gaminta nuo 2011 iki 2019 metų, šeimos hečbekų segmente išsiskiria vokiška kokybe, sportiškumu ir didesniu praktiškumu nei ankstesnė versija. Palyginti su pirmosios kartos modeliu, kuris ne kartą kritikuotas už ribotą vietą salone ir trūkumus vairuojant, naujesnis 1 serijos automobilis žengė milžinišką žingsnį į priekį. Dabar tai vienas maloniausiai valdomų kompaktinių automobilių, kurio stipriosios pusės – platus variklių pasirinkimas, ekonomiškumas bei aukštesnės klasės pojūtis.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Efektyvūs ir patikimi benzininiai bei dyzeliniai varikliai
  • Vairavimo malonumas – užtikrinta sportiška važiuoklė
  • Geriausias klasėje multimedijos valdymas (iDrive)
  • Aukšta surinkimo kokybė, ilgalaikis patikimumas
  • Mažesnis galinių sėdynių erdvumas – aukštesniems keleiviams gali būti ankšta
  • Paprastesnės komplektacijos baziniuose modeliuose
  • Bagažinė mažesnė nei kai kurių konkurentų

Varikliai ir važiavimo savybės

Ši karta pasižymi itin plačiu variklių pasirinkimu – nuo taupių 1,5 l trijų cilindrų benzininių iki galingų šešių cilindrų M Performance versijų. Ekonomiškiausi dyzeliniai 116d modeliai gali suvartoti iki 3,7 l/100 km, o jų CO₂ emisija – vos 99 g/km. Benzininiai 118i su trijų cilindrų varikliu išsiskiria dinamišku charakteriu ir vidutiniškai sunaudoja 4,9 l/100 km. Geriausių sportinių charakteristikų ieškantiems, galingiausi M135i ar M140i įsibėgėja iki 100 km/h vos per 4,6 sekundės.

Didžioji dauguma dyzelinių versijų gali pasiūlyti ne tik ekonomiškumą, bet ir puikias trasos savybes, todėl šis automobilis ypač tinka tiems, kurie daug keliauja magistralėmis arba ieško komfortiško verslo automobilio.

Komplektacijos ir įranga

Bazinis SE modelis labiau orientuotas į praktiškumą – būtiniausia įranga yra, tačiau gali trūkti tokių priedų kaip parkavimo jutikliai ar navigacija. Sport versija pasižymi didesniais lengvojo lydinio ratlankiais, sportinėmis sėdynėmis, tenka daugiau akcentų išorėje. M Sport skirtas sportiškumo entuziastams – aerodinaminis kėbulo paketas, žemas ir standus pakabos reguliavimas, klimato kontrolė. Visgi, M Sport pakaba gali būti per kieta kasdieniam naudojimui, todėl verta prieš perkant išbandyti tokį automobilį.

Salonas ir ergonomika

Lyginant su pirmąja karta, viduje vietos šiek tiek daugiau – priekinėse sėdynėse komfortą randa tiek vairuotojas, tiek keleivis. Vairuotojo vieta ergonomiška, apdailai panaudotos kokybiškos medžiagos, o klasikinis BMW valdymas su iDrive sistema dar labiau sustiprina aukštos klasės įspūdį.

Galinės sėdynės – vis dar ribotos erdvės, o aukštesni keleiviai gali jaustis ankštokai. Trečiame gale keliaujantiems bus mažoka vietos kojoms, atlankstoma grindų tunelio dalis sumažina patogumą. Bagažinė – viena mažesnių klasėje, bet galinė sėdynė gali būti pilnai nulenkiama, tad esant reikalui vietos pakanka.

Priežiūra, eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis

Mėgstantiems skaičiuoti išlaidas, BMW 1 serijos modeliai – palankus pasirinkimas, jei renkatės taupų dyzelį ar naujesnį benziną. Benzininių versijų vidutinės sąnaudos svyruoja nuo 4,7 iki 7,8 l/100 km, o galingiausių versijų – kiek daugiau. Dyzeliniai modeliai džiugina mažomis sąnaudomis (nuo 3,7 iki 5,2 l/100 km) ir mažesne CO₂ emisija, todėl taršos mokestis bus nuo minimalaus iki vidutinio, priklausomai nuo konkretaus modelio variklio, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų Lietuvoje.

Serviso kaštai kiek didesni nei vidutiniai, bet patikimumas – aukšto lygio, ypač tinkamai prižiūrėtuose ir laiku aptarnaujamuose modeliuose. Prieš perkant verta patikrinti, ar automobilis buvo reguliariai aptarnaujamas ir nepasižymi dideliu nuvažiuotu atstumu – taip išvengsite netikėtų brangių remontų ateityje.

Patikimumas ir dažniausiai pasitaikantys gedimai

Šios kartos BMW 1 serija pasižymi gera surinkimo kokybe ir tiek važiuoklės, tiek elektronikos patikimumu. Didelių bėdų retai pasitaiko, o pagrindiniai gedimai dažniausiai siejami su elektriniais priedais (pvz., priekinio stiklo apiploviklio purkštukų užsikimšimas ar jautresnės saugumo sistemos).

Atsiliepimai apie oficialių atstovų aptarnavimą dažniausiai teigiami. Svarbiausia – rinkitės automobilį su kruopščiai pildyta techninės priežiūros istorija.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių konkurentų Lietuvos naudotų automobilių rinkoje yra Audi A3 (2013-2020), kuri išsiskiria puikia apdailos kokybe ir solidžiu įvaizdžiu, tačiau kainos antrinėje rinkoje išlieka aukštos. Mercedes-Benz A klasė žavi išvaizda ir prestižiniu ženkliuku, bet salone vietos galiniams keleiviams taip pat stinga, važiuoklė kiek standesnė, o bagažinė – ribota.

Volkswagen Golf, ypač septintos kartos, yra etalonas šioje klasėje – universalus, patikimas, patogus ir puikiai išlaikantis vertę. Todėl renkantis naudotą kompaktinį automobilį, verta svarstyti tiek BMW 1 seriją, tiek šiuos konkurentus.

Kainos ir rinkos tendencijos

Naudotos BMW 1 serijos antrosios kartos kainos priklauso nuo metų, ridos ir būklės. Už maždaug 5850 eurų galima įsigyti 2011–2012 m. automobilį su didesne nei vidutine rida. Sumokėjus apie 7000 eurų, gausite modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimų istorija. Gerai prižiūrėtus 2015–2016 m. egzempliorius galima įsigyti už 11 700 eurų, o 2017–2018 m. kainuoja apie 14 000–17 550 eurų. Paskutiniai, 2019 m., modeliai gali kainuoti nuo 18 720 eurų.

Apibendrinimas

Antroji BMW 1 serijos karta – solidus pasirinkimas ieškantiems patikimo, ekonomiško ir malonaus važiuoti kompaktiško šeimos automobilio. Pasirinkę tinkamą variklį ir įrangą, gausite ne tik sportišką, bet ir praktišką hečbeką, kuris kasdien palaikys prestižinį BMW įvaizdį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *