BMW 3 serijos universalas jau daug metų išsiskiria tarp elegantiškų, kompaktiškų automobilių kaip vairavimo malonumą ir komfortą suteikianti mašina. Ne mažiau patraukli ir universalo versija – 3 serijos Touring. Nors praktiškumu ji nusileidžia didžiausioms klasės konkurentėms, tačiau malonumas už vairo ir bendra kokybė išlieka itin aukšti.
Apžvalga
Šeštos kartos, gamintas nuo 2012 iki 2019 metų, 3 serijos universalas pasižymi erdvesniu salonu nei ankstesni modeliai. Bagažinės dydis – panašaus lygio kaip Audi A4 Avant ar Mercedes-Benz C klasės universalo, nors didžiausių – Skoda Superb ir Volkswagen Passat – jis nepranoksta.
Puikus dizainas, kokybiška salono apdaila ir išskirtinis vairavimo pojūtis leidžia šiam BMW išsiskirti tarp kitų universalių automobilių. Tai vis dar vienas patraukliausių pasirinkimų pirkėjams, ieškantiems praktiškumo ir sportiškumo derinio.
Važiuoklė ir valdymas
Pagrindinis šio modelio privalumas – dinamiškas ir preciziškas valdymas. Visi galiniai varantieji ratai suteikia sportiško automobilio pojūtį. Norintiems daugiau stabilumo, siūloma ir visų varančiųjų ratų (xDrive) versija. Komfortas priklauso nuo pasirinktos važiuoklės – M Sport paketas itin sportiškas, tačiau dėl standžios pakabos ne visiems patiks kasdieniniame eisme. Bazinė važiuoklė kiek minkštesnė, o adaptyvi pakaba leidžia pasirinkti optimalų balansą tarp sportiškumo ir komforto.
Variklių pasiūla
Šis universalas siūlomas su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais:
- Benzininiai: 1,5 l trijų cilindrų (134 AG), 2,0 l (181 AG, 242 AG, 248 AG), šešių cilindrų 3,0 l (302 AG, 321 AG).
- Dyzeliniai: ekonomiškas 1,5 l (114 AG), populiarūs 2,0 l (148, 181, 218 AG), bei galingi 3,0 l šešių cilindrų agregatai (254, 309 AG).
Didžiausio pirkėjų dėmesio paprastai sulaukia keturių cilindrų dyzeliai – ypač 320d dėl gero balanso tarp dinamikos ir ekonomiškumo.
Salono kokybė ir erdvė
BMW universalo vidus – tvarkingas, funkcionalus ir kokybiškai surinktas. Nors dizainas santūrus, naudojamos medžiagos aukštos kokybės. iDrive multimedijos sistema – viena patogiausių klasėje. Daugumai vairuotojų pavyks rasti patogią sėdėjimo padėtį, nors liemens atramos reguliavimo standartinė įranga pas konkurentus dažnesnė.
Antroje eilėje vietos keleiviams daugiau nei artimiausiuose konkurentuose, ypač pagal galvos ir kojų erdvę. Bagažinėje integruota 40:20:40 dalimis nulenkiama galinė sėdynė, standartiškai montuojamas elektrinis galinis dangtis. Po bagažinės grindimis įrengtos papildomos daiktadėžės, o nedidelius daiktus galima įdėti atidarius tik galinį stiklą.
Nors bagažinė trumpesnė nei kai kurių konkurentų, o dangčio dangtelis ne visada automatiškai pakyla, universalo praktiškumas kasdieniams poreikiams tikrai pakankamas.
Įrangos lygiai ir komplektacijos
- ES – 17 colių lengvojo lydinio ratai, klimato kontrolė, DAB radijas, „Bluetooth“, autopilotas ir 6,5 colio ekranas.
- SE – automatiniai žibintai ir valytuvai, galiniai parkavimo jutikliai, dviejų zonų klimato kontrolė.
- Sport – sportiškesnė vidaus apdaila, blizgi juoda eksterjero apdaila ir sportinės sėdynės.
- M Sport – standesnė pakaba, 18 colių ratai, sportiškas kėbulo apdailos komplektas.
Buvo ir Modern bei Luxury stilistikos paketų, daugiausia salono apdailos skirtumų. Luxury modeliai turi prabangesnės odos sėdynes ir medžio apdailą.
Eksploatacinės išlaidos ir priežiūra
Kainos už naudotą modelį
Pigesni, daug nuvažiavę variantai prasideda nuo maždaug 5850 €, tuo tarpu tvarkingas 2014/2015 metų modelis su vidutine rida kainuos apie 8190 €.
Jeigu norite naujesnio, 2016 metų ar vėlesnio universalo su maža rida bei pilna aptarnavimo istorija, reikėtų skaičiuoti nuo 11 700 €. 2019 metų modeliai prasideda nuo 14 040 € ir už prabangiausius, galingiausius variantus gali siekti net 21 060 €. xDrive versijos kainuoja iki 1755 € brangiau už analogiškus galiniais ratais varomus modelius.
Degalų sąnaudos
- 320d ED (efektyvumo versija) vidutiniškai vartoja 3,9 l/100 km.
- 318d ir 320d – atitinkamai 4,2 l/100 km ir 4,7 l/100 km.
- Galingesni 330d ir 335d dyzeliai – 5,1 l/100 km bei 5,5 l/100 km.
- Benzininis 318i – vidutiniškai apie 5,4 l/100 km, galingesni benzininiai 320i, 328i, 330i – apie 6,0–6,5 l/100 km, o 335i – 8,1 l/100 km.
CO2 emisija ir kelių mokestis
Kai kurie benzininiai modeliai, pavyzdžiui, 335i, išskiria iki 189 g/km CO2, tuo tarpu ekonomiškiausi dyzeliai – tik 102–124 g/km. Reguliariai apmokestinami modeliai, užregistruoti iki 2017 m. balandžio, o naujesni modeliai (pagal tuometinės kainos kategorijas) apmokestinami fiksuotu tarifu: 222 € metams (210 € hibridams) ir papildoma prabangaus automobilio rinkliava – 479 € pirmus penkerius metus nuo registracijos.
Serviso išlaidos
Gamintojas siūlo penkerių metų fiksuoto serviso kainos paketą naujiems automobiliams. Serviso kainos priimtinos, tačiau didesni ir galingesni varikliai kainuos brangiau keičiant filtrus ir žvakes. Profilaktinė techninė priežiūra numatyta kas dvejus metus arba kas 24 000 km.
Patikimumas
Dauguma savininkų nurodo, kad 3 serijos universalas buvo patikimas, tačiau pasitaikė nedidelių gedimų, daugiausiai susijusių su multimedijos sistema. Kai kuriems efektingesnių modelių savininkams užkliuvo aukštesnės serviso kainos gamintojo centruose ir trumpa – trejų metų – garantija.
Rekomendacijos rinktis
Variklio pasirinkimas
Norintiems mažų eksploatavimo sąnaudų verta rinktis 320d dyzelį – jis gerokai dinamiškesnis už 316d ar 318d, išlaikydamas geriausias ekonomijos charakteristikas. Didesnės galios dyzeliniai varikliai taip pat džiugins puikiu deriniu tarp spartos ir ekonomiškumo. Jei daugiau važinėjate mieste ir svarstote benzininį modelį – 320i bus pakankamai greitas ir efektyvus.
Komplektacijos
Visų įrangos lygių modeliai gerai sukomplektuoti, tačiau M Sport versijos gali būti per standžios ilgesnėms kelionėms. Geras kompromisas – Sport klasė su patogiomis sportinėmis sėdynėmis ir papildomais privalumais iš SE komplektacijos.
Patogiausias ir dažniausiai rekomenduojamas variantas – po 2015 metų pagamintas 320d Sport universalas.
Pagrindiniai konkurentai
Pagrindiniai alternatyvūs modeliai – Audi A4 Avant ir Mercedes-Benz C klasės universalas. Nors šie modeliai turi šiek tiek daugiau vietos galiniams keleiviams ir bagažinėje, BMW 3 serijos universalas išlieka lenktynininku pagal vairavimo dinamiką. Kainų skirtumai nedideli, o patikimumas panašus visose trijose markėse.
Trokštantiems didžiausios bagažinės ir erdvės vertėtų pasižvalgyti į Skoda Superb arba VW Passat universalaus kėbulo variantus – jie suteikia daugiausia vietos tiek viduje, tiek bagažinėje. Nors šių modelių įvaizdis ne toks prestižinis, praktiškumo ir kainos santykis labai patrauklus, ekonominiai rodikliai ir likutinė vertė – geros.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.