BMW i4 (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW i4 (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW visuomet asocijuojasi su prestižiniais automobiliais, tačiau „i4“ išsiskiria iš įprastų modelių dėl visiškai elektrinės jėgos sistemos. Iš pirmo žvilgsnio i4 atrodo gana tradiciškai, tačiau vietoje variklio čia randame tik pažangią elektromobilių technologiją.

Varikliai ir versijos

Pagrindinėje BMW i4 modelių serijoje rasite tris pagrindines versijas. eDrive35 turi 70 kWh akumuliatorių, o eDrive40 ir M50 komplektuojami su galingesnėmis, 84 kWh talpos baterijomis. Tarp šių variantų perkant naudotą verta atkreipti dėmesį į eDrive40 – tai labiausiai paplitęs ir dažnai geriausios kainos pasirinkimas rinkoje.

Dinaminės savybės ir vairavimas

BMW i4 siūlo skirtingas galios variacijas. eDrive40 gali pasigirti 335 AG, o 0–100 km/val. įsibėgėja per 5,7 sekundės. Oficialus šios versijos nuvažiuojamas atstumas siekia iki 591 km. Nepaisant gana ramaus skaičiaus šiame elektromobilių pasaulyje, dėl momentinio sukimo automobilis miesto ir greitkelių tempu juda energingai.

Kai norisi maksimalios galios, verta paminėti M50 – šis i4 gali nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 3,8 sek., lenkdamas net kai kuriuos sportinius BMW modelius. Oficialus M50 nuvažiuojamas nuotolis siekia 512 km.

Važiavimo komfortas ir valdymas

i4 turi adaptyvią M pakabą (priklausomai nuo komplektacijos), kuri pasirūpina geru sukibimu ir maloniu važiavimu net ir prastesniais keliais. Visgi, lyginant su Model 3 Performance, kėbulas šiek tiek daugiau svyruoja posūkiuose, o M50 svoris pralenkia varžovus net 350 kg. eDrive40 yra manevringesnis, todėl jei prioritetas – valdymas, ši versija palieka labai gerą įspūdį.

Kelionė i4 itin tyli: važiuojant aukštesniu greičiu kelio ir vėjo triukšmo beveik nesigirdi, o žemame greityje elektrinio variklio garsas minimalus. M50 pakaba šiek tiek komfortiškesnė nei eDrive40 versijoje, tačiau ir pastaroji sugeria kelio nelygumus pagirtinai.

Salonas ir praktiškumas

Viduje i4 teka rafinuota, griežta BMW stilistika. Sėdima vieta sportiška ir žema, o sėdynės – itin patogios, su daugybe reguliavimo galimybių. Apdailoje dominuoja kokybiškos, švelnios medžiagos. Tik kelios smulkios detalės iš kietesnio plastiko šalia užvedimo mygtuko primena apie ekonomiškesnius sprendimus.

Modelyje integruota nauja iDrive sistema su didele lenkta 14,9 colio pramogų ekrano ir 12,3 colio skaitmeninių prietaisų kombinacija. Visoje salono priekyje pakankamai vietos tiek kojoms, tiek galvai, o mobiliesiems daiktams numatytos gausios ir praktiškos dėtuvės. Gale pagrindinis dėmesys stiliaus linkį turinčiai stogo linijai sumažina erdvę galvai – aukštesni keleiviai liečia lubas. Visgi bagažinė didesnė nei BMW 3 arba 4 Gran Coupé, o papildomas skyrius po grindimis puikiai tinka krovimo laidams laikyti.

Komplektacijos ir įranga

eDrive40 siūlomas Sport arba M Sport versijose. Sport turi 17 colių lengvojo lydinio ratlankius (be papildomo mokesčio galima 18 colių), sportinį odinį vairolazdį, sportines sėdynes ir daug juodos spalvos salonui suteikiančių akcentų. M Sport pasižymi agresyvesnio dizaino ratlankiais, Alcantara apdaila, M sport spoileriu ir atnaujintais išoriniais akcentais.

M50 išsiskiria 19 colių ratais, adaptyvia M pakaba, M sport stabdžiais, papildomomis išmaniosiomis saugumo funkcijomis ir HUD projekciniu ekranu. Naudotoje rinkoje verta ieškoti modelių su Comfort paketu – jis prideda šildomą vairą, patogumą be raktų ir reguliuojamą juosmens atramą sėdynėms.

Kuro sąnaudos, įkrovimas ir eksploatacija

Norint įsigyti tvarkingą 2022 metų eDrive40, prireiks apie 31 590 eurų. Už 2023 metų modelį gali tekti pakloti 36 270 eurų, o naujausio laikotarpio automobiliai kainuoja dar kiek daugiau. Galingiausia M50 versija jau prasideda nuo 46 800 eurų už geros būklės naudotą automobilį. Lyginant, konkurentai – naudoti Model 3 ar BMW iX3 – kainuoja mažiau.

BMW i4 bateriją galima įkrauti iki 200 kW galia, tad nuo 10 iki 80 % akumuliatorių papildysite maždaug per 30 minučių (jei yra tokios galios įkroviklis). Namuose, su 7 kW stotele, pilnas įkrovimas truks apie 13 valandų. Elektromobilio techninė priežiūra prasideda nuo 539 eurų.

Draudimo klasės aukštos (eDrive35 ir eDrive40 – 38–39, M50 – 43 iš 50), bet šis BMW drausti pigiau nei kai kuriuos brangesnius sportinius elektromobilius.

Patikimumas

Daugelis savininkų BMW i4 vertina už patikimą elektrinį varymo mazgą. Visgi dalis susidūrė su elektrinės sistemos arba programinės įrangos trikdžiais – dažniausiai smulkių problemų pasitaikė infotainment ir vairuotojo pagalbos sistemose, o krovimo įrangos veikimas reikalavo papildomo dėmesio retais atvejais. Serviso paslaugų kokybė taip pat nevienoda: dalis klientų gyrė paslaugas, tačiau kiti skundėsi ilgesniu laukimu ir atsarginių detalių trūkumu.

Kurią i4 versiją rinktis?

eDrive35 naudota dažniausiai dar nevertas dėmesio – jis lėtesnis, su mažesne baterija ir brangesnis nei pilnai komplektuotas eDrive40. Tikroji aistra BMW i4 slypi M50, tačiau eDrive40 pasiūlo ypač gerą dinamikos, ekonomiškumo ir komforto santykį už prieinamesnę kainą. Tarp Sport ir M Sport įrangos naudotų automobilių rinkoje didelio kainos skirtumo nėra, tačiau M Sport pasirinkimų tiesiog daugiau, tad šis pasirinkimas dažniausiai bus pats tikslingiausias.

Alternatyvos

Ieškant alternatyvų, svarbiausias BMW i4 konkurentas išlieka Model 3 – greitas, pažangus ir už patrauklią kainą (apie 29 250 eurų). Tiesa, BMW siūlo gerokai komfortiškesnę kelionę, o Model 3 minimalistinis salonas ne visiems patiks. Už didesnį biudžetą (~64 350 eurų) verta pažiūrėti į Porsche Taycan arba Audi E-tron GT. Norintiems elektrinio SUV, BMW iX3 pasižymi gera naudotų automobilių verte (nuo 44 460 eurų), tačiau jis pralaimi i4 pagal galią ir nuvažiuojamą atstumą.

Santrauka

Bendrai, naudotas BMW i4 – tai pažangus, komfortiškas ir dinamiškas elektromobilis, išsiskiriantis ne tik išvaizda, bet ir technologijomis bei nuvažiuojamu atstumu. Svarbiausia rinktis tinkamą versiją ir atkreipti dėmesį į komplektacijos bei patikimumo smulkmenas, kad vėliau eksploatacija teiktų tik džiaugsmą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *