Bendroji rinkos sėkmė rodo, kad BMW iX – išskirtinis elektromobilis, kuris tapo populiarus tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos valstybėse. Naudotų automobilių pirkėjai vis dažniau atsigręžia į šį modelį, nes kainos tapo patrauklios, o už išskirtinę įrangą ir komfortą nereikia permokėti.
Prabanga ir komfortas interjere
BMW iX vidaus erdvė tiesiog alsuoja prabangiomis medžiagomis: čia naudojama ekologiška mediena, mikropluošto audiniai, tvirti, perdirbti plastikai. Salono apdaila primena aukštos klasės modelius ir užtikrina ne tik estetinį malonumą, bet ir patvarumą.
Keleiviams vietos čia daugiau nei pakankamai – tiek priekyje, tiek gale. Tačiau visose versijose montuojamos tik penkios sėdimos vietos; septynvietės iX parinkties nėra. Bagažinė talpina 500 litrų, o į ją patogu sukrauti lagaminus ar didesnius pirkinius. Kaip ir daugelyje prabangių SUV, galiniu dangčiu aukštiems žmonėms prireiks pasilenkti, ypač automobiliui stovint prie bordiūro. Praktiškas akcentas – lygus, kvadratinis bagažinės dugnas, į kurį tilpo net aštuoni rankiniai lagaminai (daugiau nei Jagur I-Pace, tiek pat kaip Mercedes EQC modelyje).
Važiavimo savybės ir valdymas
Nors BMW iX nėra iš tų, kurie patiks sportiško važiavimo mėgėjams,, komfortas čia tikrai nenuvils. Modelio pusiausvyra posūkiuose geresnė už kai kurių konkurentų – dėl žemesnio sunkio centro BMW iX net ir staigiuose posūkiuose elgiasi užtikrinčiau už tokias klasikos ikonas, kaip Mercedes G klasė ar Range Rover.
Komfortą papildomai užtikrina pneumatinė pakaba, montuojama 50 ir M60 versijose. Tokia pakabos sistema padeda gerai sugeria duobes ir netolygumus – viduje visada išlaikomas ramus ir tylus važiavimas. Mažesnių dydžių elektromobilių ieškantiems verta pasvarstyti BMW iX3 ar Jaguar I-Pace – jie manevringesni.
Varikliai ir nuvažiuojamas atstumas
Naudotų automobilių rinkoje dažniausiai sutinkami iX 40 modeliai – pagrindinė šio modelio baterija talpina 74 kWh energijos. Oficialiai įkrautas iX 40 gali nuvažiuoti iki 425 km, nors realiomis sąlygomis ši riba artimesnė 305 km. Tai vis dar įspūdinga, turint omenyje 321 AG galią ir įsibėgėjimą iki 100 km/h per 5,7 sek.
BMW iX 50 siūlo didesnę 108 kWh bateriją, leidžiančią realiai nuvažiuoti apie 451 km. Šis modelis turi 516 AG, o iki 100 km/h įsibėgėja vos per 4,4 sek. Galingiausia iX M60 versija sukaupia net 610 AG, o pagreitėjimas vos per 3,8 sek., tačiau nuvažiuojamas atstumas liko panašus kaip ir 50 modelio.
Krovimas ir priežiūra
BMW iX 40 su 74 kWh baterija gali būti įkrautas nuo 10 iki 80% per kiek daugiau nei 30 minučių, jei naudojamas viešas greito įkrovimo CCS stotelė. Galingesnių 50 ir M60 modelių (108 kWh) įkrovimas vyksta šiek tiek greičiau dėl didesnio maksimaliai palaikomo galingumo (iki 195 kW).
Draudimo kaštai išlieka aukšti – brangesnių elektromobilių draudimo kainos visuomet didesnės, o aptarnavimo darbai taip pat nėra pigūs. Pvz., už dviejų priežiūros vizitų paketą 2022 metų iX 40 M Sport Lietuvoje galima tikėtis apie 760 eurų kainos.
Pagrindinė įranga ir versijos
Pirkėjai gali rinktis tarp Sport ir M Sport apdailos. Sport komplektacijoje jau standartinės 21 colio aerodinaminės lengvojo lydinio ratlankiai, priekinės šildomos sėdynės, šilumos siurblys, 12 garsiakalbių Harman Kardon audio sistema, keturių zonų klimato kontrolė, bevielis telefonų krovimas, SensaTec odinė apdaila, o informacinė sistema – net su 14,9 colio lietimui jautriu ekranu.
M Sport komplektacinių versijų išorėje atrasite sportiškesnius bamperius bei mėlynus saugos diržus, o M60 išsiskiria dar didesniais 22 colių ratlankiais, M Sport stabdžiais su mėlynais suportais ir ventiliuojamomis bei masažo funkciją turinčiomis priekinėmis sėdynėmis.
Visa iX gama aprūpinta moderniausiu BMW iDrive multimedijos sprendimu: didžiulis išlenktas ekranas apjungia 14,9 colio informacinį ir 12,3 colio skaitmeninį prietaisų skydelį. Sistema paprasta naudoti, grafika ryški, o atsakas – labai greitas.
Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis
Lietuvoje BMW iX savininkai privalo sumokėti automobilio taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos normų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų.
Naujų elektromobilių eksploatacija paprastai pigesnė nei benzininių ar dyzelinių. Daugiausia nuolatinių išlaidų sudaro baterijos įkrovimas, draudimas ir techninė priežiūra.
Naudotos BMW iX kainos svyruoja nuo 35 100 iki 64 350 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir metų. Pirmieji pasirodę modeliai (dažniausiai 40 M Sport) kainuoja pigiausiai, tačiau už naujesnes 2024 metų versijas gali tekti išleisti net iki 64 350 eurų. Įvertinus, kad naujas BMW iX kainuoja ženkliai daugiau, naudotų modelių vertė atrodo patraukli.
Patikimumas
BMW iX pasižymi puikia elektromobilių reputacija – modelis giriamas už patikimą akumuliatorių ir variklius. Savininkai beveik nesusiduria su rimtomis techninėmis problemomis, o atstovybių bei serviso partnerių aptarnavimas dažnai sulaukia tik gerų atsiliepimų dėl profesionalumo, sklandžios komunikacijos ir paprasto aptarnavimo proceso. Visa tai užtikrina aukštą BMW elektromobilių kokybę ir savininkų pasitenkinimą.
Ką rinktis?
Ieškant geriausio kainos ir galios santykio verta dairytis BMW iX 40 su M Sport apdaila. Ši versija turi gausią standartinę įrangą, kainuoja mažiau už paprastą Sport, o realus nuvažiuojamas atstumas daugeliui bus pakankamas.
BMW iX 50 rekomenduotinas tiems, kam itin svarbus ilgesnis kelionių nuotolis – tačiau įsigijimo kaina bus gerokai aukštesnė. Labiausiai galinga M60 versija praktiškai reikalinga tik tiems, kas ieško maksimalaus pajėgumo.
Panašių kainų intervale konkurentų nedaug: Audi E-tron – kiek pigesnis, bet trumpesnis nuvažiuojamas atstumas. Porsche Taycan nėra SUV, bet pasižymi maloniu valdymu bei komfortu, o salono kokybė panaši į BMW lygį. Visgi patraukliausiai visame šio segmente atrodo BMW iX 40 M Sport – optimalaus kainos, kokybės ir komforto derinio ieškantiems vairuotojams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.