BMW 3 serijos kupė ilgą laiką išliko universaliu pasirinkimu tiems, kurie vertina patikimą vairavimo patirtį ir šiek tiek sportiško charakterio. Šis modelis remiasi sėkminga 3 serijos sedano platforma, tačiau siūlo sportiškesnę išvaizdą ir elgseną. Nors dizainas nėra itin išskirtinis ar provokuojantis, automobilis pasižymi erdvumu, plačia variklių gama ir išlieka praktišku sprendimu kasdienai.
Pagrindiniai akcentai
- Pavydėtinas vairavimo tikslumas ir balansas posūkiuose
- Erdvus salonas keturiems keleiviams
- Didelė bagažinė ir sulankstomos galinės sėdynės
- Gana kietas pakabos darbas – jautresni kelio nelygumams
- Neįspūdingas, bet laikui nepavaldus dizainas
Komfortas ir praktiškumas
Kupė vidus – išskirtinai solidus ir praktiškas. Garso izoliacija gera, todėl kelionės net ir ilgesniais atstumais nepavargina. Keturios suaugusiųjų vietos garantuoja pakankamai erdvės kojoms, tačiau dėl žemėjančios stogo linijos galvos aukščio užteks tik žemesniems keleiviams – ypač gale sėdintiems virš 183 cm ūgio. Praktiškumo priduria talpi bagažinė ir galimybė padidinti erdvę nulenkiamomis galinėmis sėdynėmis – retas privalumas tarp kupė modelių.
Kaina ir vertė rinkoje
Nors BMW 3 serijos kupė buvo pakeistas 4 serijos modeliu, šis automobilis išlaiko populiarumą tarp naudotų automobilių pirkėjų. Net seniausių modelių kainos dažniausiai prasideda nuo 4 680 € (apie 4 000 svarų sterlingų). Po 2010 metų atnaujintas 320i modelis gali kainuoti apie 9 360 € (8 000 svarų sterlingų), tačiau už gerai prižiūrėtą, turintį tvarkingą eksploatacijos istoriją automobilį verta mokėti daugiau dėl sudėtingų elektroninių sistemų.
Vėlyvų M Sport modelių kaina dažnai viršija 17 550 € (15 000 svarų sterlingų), o trijų litrų dyzeliniai varikliai, pagaminti 2013 metais, gali siekti ir daugiau nei 23 400 € (20 000 svarų sterlingų).
Eksploatacijos kaštai
Kasdieniai išlaikymo kaštai nėra dideli, ypač jei pasirinksite ekonomišką dyzelinę versiją. Pavyzdžiui, po 2010 metų 320d su mechanine pavarų dėže vidutiniškai naudoja apie 4,9 l/100 km ir išmeta 128 g/km CO2. Trijų litrų dyzelis sunaudoja apie 5,8 l/100 km, emisija – 152 g/km. Benzininis 320i sugeba išlaikyti 6,7 l/100 km (42 mpg) vidutinę sąnaudą ir 154 g/km CO2 emisiją.
Pagal atsarginių dalių kainas (stabdžių diskai, lemputės, elektrinės dalys, valytuvai) šis BMW dažniausiai nusileidžia tik žiedadulkių filtrų kainoms, kurios yra didesnės už vidurkį.
Kurią versiją rinktis?
Įprastai ekonomiškas ir smagus vairuoti 320d būtų laikomas idealiu pasirinkimu, tačiau dėl žinomų patikimumo iššūkių verta pagalvoti apie benzininius modelius. Iš jų racionaliausias variantas – 2,0 l 320i su 167 AG: dinamiškas, bet nebrangus kasdieniniam naudojimui. Jei norisi dar daugiau galios, galima rinktis 325i arba 330i su šešių cilindrų varikliais, tačiau šių eksploatacija bus kainuojanti daugiau. 335i modelis ypač greitas, bet brangus ir kuro, ir draudimo, ir mokesčių atžvilgiu.
Daug dėmesio rinkoje sulaukia M Sport išorės ir vidaus paketai – tokie modeliai vertinami geriau ir atitinkamai brangiau parduodami, nors jų pakaba kietesnė už SE versiją. Verta paieškoti automobilių su aukštesnės klasės odiniu salonu ir modernesne multimedijos sistema, nes baziniai variantai atrodo gana paprastai.
Alternatyvos rinkoje
Tarp pagrindinių konkurentų – Audi A5 bei Mercedes-Benz C klasės kupė. Audi A5 (nuo 2007 m.) siūlo platų variklių pasirinkimą, tačiau salonas gale yra ankštesnis ir dinamiškumo vairavimo prasme kiek mažiau. Mercedes-Benz C klasės kupė debiutavo tik 2011-aisiais, todėl naudotų, prieinamų kainų pasirinkimų yra mažiau. Abu šie modeliai siūlo ekonomiškus dyzelius ir galingus benzininius variklius, tačiau, kaip ir Audi, dinamiškumas nusileidžia BMW.
Netikėtesnis pasirinkimas – Volkswagen Passat CC. Nors šis modelis turi keturias duris ir nėra laikomas prestižiniu, stilinga stogo linija bei erdvus salonas leidžia jį laikyti vertinga alternatyva ieškantiems praktiškumo su išskirtine išvaizda.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.