BMW M140i – tai unikalus hečbekas, kuris sujungia sportinius pojūčius su kasdienio naudojimo praktiškumu. Automobilis iš esmės yra atnaujintas ankstesnės kartos BMW M135i modelis, o jo debiutas sukėlė didelį susidomėjimą automobilių entuziastų tarpe. Nors iš išorės tai – įprastas „vienetukas“, tačiau galinių varomų ratų konstrukcija ir dinamiškas elgesys posūkiuose leidžia šiam modeliui drąsiai konkuruoti su daugeliu kitų dinamiškų hečbekų.
Apžvalga
BMW M140i siūlo daugiau nei tik greitį – vairavimo pojūčiai čia itin įkvepiantys. Modelis pasižymi sportišku valdymu, kokybišku interjeru ir sklandžiu važiavimu, tačiau jo kainos antrinėje rinkoje dažnai būna prieinamesnės, nei galima tikėtis. Verta paminėti ir automobilio patikimumą – eksploatacijos išlaidos yra adekvačios pagal klasę, o dažnesni gedimai pasitaiko retai.
Stipriosios pusės
- Labai gera dinamika ir greitis
- Manevringas ir įtraukiantis valdymas
- Patikima konstrukcija
Trūkumai
- Važiavimas gali tapti kietas pravažiuojant nelygius kelius
- Vairo informatyvumas galėtų būti geresnis
- Rinkoje yra pigesnių sportinių hečbekų
Varikliai ir dinamika
M140i turi patobulintą 3,0 litrų turbobenzininį eilinį šešių cilindrų variklį, kuris išvysto 335 AG galią. Įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka vos 4,6 sekundės, todėl automobilis yra vienas greičiausių savo klasėje. Galima rinktis tarp šešių bėgių mechaninės ir aštuonių laipsnių automatinės pavarų dėžių. Variklis stiprus visame sūkių diapazone, o skleidžiamas garsas maloniai skatina spausti akceleratorių.
Posūkiuose M140i elgiasi užtikrintai – vairas reaguoja tiksliai, o sukibimas su danga labai geras. Galiniai varomieji ratai užtikrina žaibišką reakciją į akceleratoriaus paspaudimus, o pasirinkus modelį su adaptyviais amortizatoriais kasdienio važiavimo komfortas tampa išties stebinantis. Net ir važiuojant sportine režimu, nelygumai miestų gatvėse dažniausiai nesukelia problemų.
Saloną ir praktiškumas
Nors vairuotojui BMW M140i siūlo sportišką poziciją, salonas išlieka gana santūrus. Galima rinktis trijų arba penkių durų variantą, tačiau abiem atvejais gale aukštesniems keleiviams vietos gali pritrūkti – ypač kojoms. Priekinių sėdynių reguliavimo galimybės leidžia lengvai prisitaikyti prie įvairaus ūgio vairuotojų ar keleivių poreikių.
Didelių sportinių akcentų interjere nėra, todėl salone daugiau BMW 1 serijos tradicijų nei išskirtinio sportiškumo. Bagažinės talpa atitinka kasdieninius poreikius, o nulenkus galines sėdynes grindys lieka lygios ir leidžia patogiai gabenti didesnius daiktus.
Įranga ir komplektacijos
Standartinėje įrangoje rasime navigacijos sistemą, dvi zonų klimato kontrolę, automatiškai įsijungiančius žibintus ir lietaus jutiklius. Verta atkreipti dėmesį į specialią Shadow Edition versiją – ji pasižymi tamsiais ratlankiais, juoda grotelių apdaila, tamsintais žibintais, galiniais parkavimo davikliais ir greičio palaikymo sistema.
Išlaikymo kaštai
Kiek kainuoja naudotas BMW M140i?
2016 metų M140i modelio, kuris yra geros būklės ir nuvažiavęs ne daugiau nei 112 654 km, kainos prasideda nuo maždaug 16 380 eurų. Jei norite naujesnio, 2019 metų automobilio su mažiau nei 64 374 km rida, biudžetą vertėtų didinti bent iki 23 400 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
- Degalų sąnaudos pagal WLTP standartą yra apie 8,7 l/100 km, o automatinės pavarų dėžės versija vidutiniškai sunaudoja apie 8,0 l/100 km. Atsižvelgiant į tokį našumą, rezultatas yra labai geras.
- CO₂ emisija siekia apie 163 g/km automatinei ir 179 g/km mechaninei pavarų dėžėje, todėl taršos mokestis Lietuvoje bus skaičiuojamas pagal variklio išmetamą CO₂, kuro tipą bei pirmos registracijos metus.
- Draudimo įkainiai šiam modeliui paprastai būna didesni dėl automobilio sportinių savybių. Techninė priežiūra kainuos brangiau, ypač jei pasirinksite oficialų BMW servisą. Norint sutaupyti, vertėtų ieškoti patikimų nepriklausomų servisų, bet būtina laikytis gamintojo rekomenduojamo aptarnavimo grafiko.
Patikimumas
Bendras M140i bei atitinkamos BMW 1 serijos kartos patikimumas vertinamas kaip geras – didesnį kilometražą įveikę automobiliai problemų sukelia retai. Smulkių nesklandumų pasitaiko rečiau, dažniausiai tai langų apiplovimo sistemos užsikimšimas, jei nenaudojama gamintojo rekomenduota skysčio sudėtis, ar pernelyg jautrios saugumo sistemos, galinčios rodyti perspėjimus. Serviso darbuotojų aptarnavimas dažniausiai vertinamas teigiamai.
Kurį modelį rinktis?
BMW M140i rinkoje egzistuoja kaip paprastas arba Shadow Edition modelis, tačiau didelių skirtumų tarp jų nėra. Patariame rinktis penkių durų variantą dėl didesnio praktiškumo – įlipti ir išlipti bus patogiau tiek keleiviams, tiek vairuotojui.
Variklio pasirinkimo galimybės nėra – pagrindinis skirtumas tik pavarų dėžėje. Mechaninė pavarų dėžė patiks tiems, kurie mėgsta patys perjunginėti pavaras, tačiau automatinė greičių dėžė yra populiaresnė ir pasižymi ypatingu lengvumu bei sklandumu – praktikoje tai tiesiog patogesnis variantas kasdienai.
Mūsų rekomendacija – penkių durų automatinis BMW M140i.
Alternatyvos
- Ford Focus RS vilioja itin tiksliu valdymu bei didele galia, tačiau pasižymi standesniu važiuoklės darbe ir kiek nepatogia vairuotojo padėtimi.
- Honda Civic Type R (2017-2022 m.) išsiskiria įspūdinga dinamika ir unikaliu dizainu. Nepaisant sportinių parametrų, šį modelį galima vairuoti kasdien – vidaus erdvė ir komfortas čia stebina, nors multimedijos sistema galėtų būti patogesnė.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.