BMW X5 visureigis su keturių varančiųjų ratų sistema priklauso tiems automobiliams, kurie Lietuvoje dažnai siejami su prabanga ir aukštu komforto lygiu. 2013 metais pasirodžiusi trečioji X5 karta tuomet tapo didžiausiu gamintojo SUV modeliu. Šis automobilis greitai įsitvirtino kaip vienas pajėgiausių klasėje, varžydamasis su tokiais konkurentais kaip Porsche Cayenne, Audi Q7 ar Range Rover Sport.
Bendras vaizdas
Nuo pat naujos kartos pasirodymo BMW X5 laikytas vienu patraukliausių prabangių SUV pasirinkimų. Nors rinkoje atsirado modernesnių konkurentų, X5 ir šiandien išlieka aktualus ieškantiems naudoto visureigio.
- Pergalvotas važiavimo komfortas
- Santykinai ekonomiškas 25d variklis
- Galimybė pasirinkti 7 vietų versiją
- Brangesnis tiek įsigijimo, tiek eksploatacijos atžvilgiu
- Vidaus kokybę lenkia naujesni konkurentai
- Dyzeliniai varikliai ne visada tylūs
Važiuoklė ir vairavimo pojūčiai
BMW X5 pritaikytas kasdieniniam naudojimui, tačiau turint omenyje didelį svorį, automobilis išlieka stebėtinai judrus posūkiuose ir pasižymi puikiu sukibimu. Ypatingai gerą komfortą užtikrina modeliai su pritaikyta adaptyvia važiavimo sistema.
Variklių gama prasideda nuo 2,0 l dyzelinio 25d (215 AG), kuris, nors ir nėra ypač tylus, užtikrina pakankamą galią naudojant aštuonių pavarų automatinę dėžę. Rinkoje siūlomi ir galingesni 30d (254 AG) bei 40d (309 AG) varikliai su šešiais cilindrais, o ieškantiems maksimalaus našumo siūlomas M50d su trimis turbokompresoriais (376 AG) ar benzininis 50i (443 AG).
Dar vienas akcentas – 2014 metais pristatyta sportinė X5 M versija su įspūdingu 567 AG pajėgumu. Tuo tarpu plug-in hibridas xDrive40e, pasižymintis apie 24 km elektriniu nuotoliu, tinka miesto režimui.
Salonas ir praktiškumas
BMW X5 pasižymi viena erdviausių salonų klasėje. Dviem suaugusiems galinėje eilėje vietos netrūks, o dėl lygaus grindų sustatymo, keleiviai nesistumdys dėl vietos kojoms.
Bagažinė – labai didelė ir patogi, be pakrovimo briaunos, lengvai pritaikoma kasdieniams poreikiams. Daugelyje modelių galima užsisakyti trečią sėdynių eilę – dvi papildomos sėdynės išlankstomos bagažinės grindyse. Nors jos tinkamos tik vaikams, pranašumas šeimoms akivaizdus.
Alternatyvos
Ieškant didelio naudoto SUV, verta žvilgtelėti į Porsche Cayenne – jame nėra septynių vietų galimybės, tačiau pagal vairavimo malonumą jis gali netgi lenkti X5. Tuo tarpu Range Rover Sport stipriai tinka bekelės entuziastams, tačiau jo eksploatacija dažnai brangesnė, o informacinės sistemos galimybės – ribotos.
Palyginimui, Volvo XC90 ir Audi Q7 pasižymi dar didesne erdve bei itin kokybišku interjeru, tad ieškant naujesnės alternatyvos šie modeliai taip pat turėtų atsidurti jūsų sąraše.
Kiek kainuoja išlaikyti BMW X5?
Kaina priklauso nuo pasirinkto variklio, komplektacijos ir ridos. Ankstyvos 25d arba 30d modifikacijos (su daugiau nei 160 934 km rida) pradedamos siūlyti nuo maždaug 17 550 eurų. Didesnis biudžetas – papildomi 5 850 eurų – leis rinktis mažesnės ridos (apie 112 654 km) modelį su SE įranga. M Sport versijos, pasižyminčios sportiškesniais elementais, paprastai kainuoja apie 2 340 eurų brangiau.
Benzininiai 50i yra itin reti ir paprastai rinkoje kainuoja apie 35 100 eurų. Aukštos galios X5 M versiją naudotų automobilių rinkoje surasti sunku, tačiau galingas, tačiau vis dar pakankamai ekonomiškas M50d kainuoja nuo 29 250 eurų. Plug-in hibridiniai xDrive40e modeliai su rida iki 80 467 km prasideda nuo 35 100 eurų.
Kuro sąnaudos
Oficialios plug-in hibrido sąnaudos – vos 3,3 l/100 km, tačiau tokie rodikliai pasiekiami tik važinėjant trumpais atstumais ir reguliariai kraunant bateriją. Ilgesnėse kelionėse realios sąnaudos siekia 8,7 l/100 km.
Ekonomiškiausias X5 su tradiciniu vidaus degimo varikliu – sDrive25d: bandymų metu užfiksuota daugiau nei 5,6 l/100 km (oficialiomis sąlygomis). Realios sąnaudos dažniausiai svyruoja apie 6,5–7,0 l/100 km, o keturių varančiųjų ratų xDrive versijos vartoja vos šiek tiek daugiau. Šešių cilindrų dyzeliai (30d, 40d) dažniausiai naudoja 7,8–8,2 l/100 km, o galingiausias tri-turbo x50d – viršija 9,4 l/100 km. Benzininiams 50i ar X5 M modeliams reikės dar daugiau išlaidų, tad juos verta rinktis tik jei finansinės galimybės leidžia.
Mokesčiai ir priežiūra
Lietuvoje BMW X5 taikomas taršos mokestis, kuris skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro rūšį ir pirmos registracijos metus. Benzininiai bei dyzeliniai varikliai su aukštesne emisija turi didesnį mokestį, naujesni ir hibridiniai modeliai apmokestinami palankiau.
Draudimo klasės svyruoja aukštesnėse ribose – priklausomai nuo variklio modelio, automobilis gali patekti į 40–50 draudimo grupę. Išlaidos priežiūrai ir eksploatacijai taip pat aukštos – pavyzdžiui, priekiniai stabdžių kaladėliai kainuoja apie 410 eurų, o jei reikalingi ir diskai – apie 655 eurų. Didesnių gabaritų visureigio aptarnavimas natūraliai brangesnis (pvz., padangos ar kitos detalės).
Ką rinktis iš naudotų?
Nors 30d ar 40d šešių cilindrų modeliai atrodo patraukliai dėl dinamikos, keturių cilindrų 25d versija siūlo labai panašią patirtį, tačiau yra ekonomiškesnė. SE įranga apima metalinę dažų dangą, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, 18 colių lengvo lydinio ratlankius ir odinius sėdynių apmušalus. Pasirinkus M Sport komplektaciją gaunama sportinė išvaizda, didesni ratlankiai, adaptyvi sportinė pakaba ir elektriškai reguliuojamos priekinės sėdynės. Visgi, sportiškesnis važiavimas kiek atima komforto.
Norintiems maksimalaus pajėgumo verta įvertinti M50d arba X5 M, tačiau pastarasis išsiskiria tik retais atvejais dėl didesnių eksploatacinių išlaidų.
Mūsų rekomendacija: xDrive25d SE – ekonomiškas, gerai įrengtas ir patogus didelis visureigis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.