BMW X5 gerai žinomas prabangių ir talpių SUV segmente. Jis įkūnija komforto, solidumo ir puikių važiavimo savybių derinį – didelis visureigis, kuris elegantiškai atrodo, išlaiko sportišką charakterį ir maloniai stebina kelyje. Jei ieškote įspūdingo automobilio, kuris patiks ir jums, ir kaimynams, X5 gali būti tinkamas pasirinkimas.
Bendras vaizdas
Antrosios kartos BMW X5 siūlo modernų interjerą bei praktiškumą: čia rasite daugiau vietos salone, o prireikus – ir septynias sėdimas vietas. Įvairovė pasireiškia ir variklių pasirinkime, o išskirtinės važiavimo savybės leidžia juo mėgautis net ir reiklų vairuotojui. Tik svarbu žinoti – kai kurios dyzelinių modelių eksploatacinės išlaidos gali būti didesnės, tačiau naujesni X5 pasižymi draugiškesnėmis kuro sąnaudomis ir mažesne tarša, todėl naudotas X5 tampa racionaliu pasirinkimu.
Privalumai
- Sportiškas valdymas pagal savo klasę
- Prabangus, kruopščiai įrengtas interjeras
- Išskirtinė elektrinio rėžimo rida PHEV versijoje
- Galingi ir efektyvūs visi varikliai
Trūkumai
- Kai kurie modeliai brangesni už konkurentus
- Bagažinė, palyginti su dydžiu, nėra pati didžiausia
- Trečia sėdynių eilė – talpesnė pas kai kuriuos konkurentus
- Didelės padangos gali lemti ne tokią minkštą važiavimo kokybę
Varikliai: galios ir efektyvumo pasirinkimas
BMW X5 siūlo platų variklių pasirinkimą – tiek benzininius, tiek dyzelinius, tiek iš tinklo įkraunamą hibridą. Dyzelinių modelių gama prasideda nuo 3.0 l šešių cilindrų xDrive30d versijos su 261 AG, taip pat yra ir dar galingesnis 394 AG M50d. Benzininių variantų daugiau: nuo 335 AG xDrive40i iki 616 AG X5 M Competition modelio su V8 varikliu.
Didžiausio galingumo mėgėjams siūloma 523 AG M60i versija, kurios 4,4 l V8 variklis pagreitina automobilį iki 100 km/h vos per 4,3 sekundės. Tuo tarpu, norintiems ekologiškesnio ir ekonomiškesnio varianto, siūlomas xDrive45e hibridas su 389 AG, kurio 24 kWh baterija suteikia iki 87 km elektrinio rėžimo pagal oficialius WLTP duomenis (realiame gyvenime pavyksta nuvažiuoti apie 72 km).
Naujesnė xDrive50e PHEV versija komplektuojama su 3.0 l šešių cilindrų benzininiu varikliu, 25,7 kWh baterija bei galingu elektros varikliu. Toks derinys užtikrina kvapą gniaužiantį pagreitėjimą – 100 km/h per vos 4,9 sekundės, o elektrinio važiavimo nuotolis siekia iki 104 km (pagal WLTP), nors realiai galima tikėtis apie 72 km.
Įranga ir komplektacijos
BMW X5 išsiskiria dosnia įranga net bazinėje komplektacijoje xLine – čia rasite 19 colių lengvojo lydinio ratlankius, 12,3 colio multimedijos sistemą, LED žibintus bei parkavimo jutiklius priekyje ir gale su atbulinės eigos kamera. M Sport versija pasižymi 20 colių ratlankiais ir išraiškingesniu sportišku įvaizdžiu tiek išorėje, tiek viduje. Aukštesnių komplektacijų M50i ir M50d modeliuose montuojami 22 colių ratai, Harman Kardon garso sistema, sportinis M išmetimas ir riboto slydimo diferencialas, pagerinantis pravažumą posūkiuose.
Važiavimo savybės
Nuo pirmojo X5 pasirodymo šis modelis garsėjo puikiomis važiavimo savybėmis. Nesunku pajusti skirtumą tarp X5 ir kitų didžiųjų SUV – automobilio valdomumas ir stabilumas posūkiuose labai artimas universalo modeliui, o didelio pločio padangos užtikrina gerą sukibimą. Tiesa, važiuojant su plačiomis padangomis girdimas didesnis kelio triukšmas, tačiau mainais gaunama daugiau pasitikėjimo valdant automobilį.
Dauguma X5 versijų turi oro pakabą, kuri užtikrina komfortišką važiavimą ir efektyviai sugeria kelio nelygumus. Mažesnėmis spyruoklėmis M50i ir M50d modeliuose važiavimas tampa standesnis ir dinamiškesnis, tačiau per duobes gali atrodyti kiek kietesnis.
Salono aplinka ir funkcionalumas
Viduje BMW X5 pasitinka aukščiausios kokybės apdailomis ir prabangiomis medžiagomis – visos naudojamos medžiagos malonios liesti, o kai kurios detalės iš metalo sustiprina solidumo pojūtį. Vairavimo ir klimato sistemos valdymo mygtukai lengvai pasiekiami ir paprastai naudojami, todėl nereikia blaškytis liečiamu ekranu, kaip kai kuriuose konkurentų modeliuose.
Priekinių ir galinių sėdynių keleiviai ras daug erdvės galvai, kojoms bei pečiams, o elektrinės sėdynės leidžia tiksliai prisitaikyti sėdėjimo poziciją. Užsisakant trečią eilę, vietos mažiau, tačiau jos pakanka trumpesnėms išvykoms. Daiktų skyrius nėra talpiausias klasėje – didesnis bagažas lengviau sutalpinsite, pavyzdžiui, „Volvo XC90“, „Audi Q7“ ar „Mercedes GLE“. Plug-in hibrido versijoje dėl baterijos talpyklos bagažinė sumažėja dar apie 150 litrų.
Kainos ir išlaikymas
Kiek kainuoja naudotas BMW X5?
Naudoto BMW X5 kainos svyruoja priklausomai nuo variklio ir metų. Pavyzdžiui, xDrive30d modelį rasite nuo 32 760 iki 35 100 eurų, už M50d teks sumokėti apie 39 780–43 290 eurų. Benzininis 40i modelis paprastai kainuoja apie 35 100 eurų, panašiai – ir xDrive45e hibridas. Norėdami įsigyti 2022 metų X5, pasiruoškite išleisti nuo 46 800 eurų, o už 2024 metų – nuo 52 650 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
- Naudoto BMW X5 degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio ir modelio.
- xDrive45e hibridas oficialiai vartoja tik 1,7 l/100 km (pagal WLTP), kai baterija pakrauta, tačiau važiuojant tik benzinu – apie 9,4 l/100 km.
- Dyzelinis xDrive30d sunaudoja apie 7,6 l/100 km, M50d – 8,3 l/100 km. Benzinė xDrive40i – apie 10,0 l/100 km, M50i – 12,1 l/100 km, o galingiausias M Competition siekia 12,8 l/100 km.
- xDrive45e bateriją iki pilno įkrovimo galima įkrauti per maždaug 7 valandas (maksimalus 3,7kW galingumas).
Taršos mokestis
Lietuvoje kiekvienas BMW X5 apmokestinamas pagal taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Didesnių variklių ar senesnių modelių mokesčiai gali būti didesni, todėl prieš perkant rekomenduojama pasitikrinti konkretaus automobilio CO₂ išmetimą ir prognozuojamą metinį mokestį.
Aptarnavimas ir draudimas
Reguliarūs techniniai aptarnavimai X5 kainuoja panašiai kaip ir kitų šios klasės visureigių – galimi mėnesiniai planai, kurie apima pagrindinius priežiūros darbus, skysčių papildymą, navigacijos atnaujinimus bei papildomas paslaugas. Draudimo išlaidos panašios kaip kitų didžiųjų visureigių, tačiau kai kuriuos galingus bei hibridinius modelius gali būti brangu apdrausti.
Patikimumo aspektai
BMW X5 dažnai vertinamas kaip patikimas prabangių SUV atstovas. Naujausių modelių savininkai džiaugiasi dažniausiai be rūpesčių veikiančia technika. Servisų reputacija taip pat teigiama – klientai teigia, kad darbuotojai dirba profesionaliai, aptarnavimas vyksta greitai ir aiškiai, o komunikacija dėl techninės priežiūros yra paprasta ir suprantama.
Ką rinktis?
Geriausias derinys – ekonomiškumas ir galia
Daugeliui pirkėjų puikus pasirinkimas – xDrive50e (arba xDrive45e) plug-in hibridas, sujungiantis 3,0 l benzininį variklį, talpią bateriją ir galingą elektros variklį. Oficiali elektrinio važiavimo riba iki 104 km leidžia važiuoti miestan ar kasdieniais maršrutais nenaudojant benzino, o esant reikalui – mėgautis didžiule galia.
Standartinė xLine įranga patenkins daugumos poreikius, o mažesni 19 colių ratlankiai padės sumažinti triukšmą ir pagerins komfortą. Norint sportiškesnio įvaizdžio, galima rinktis M Sport versiją, nes oro pakaba leidžia nesijaudinti dėl važiavimo kietumo.
Mūsų rekomendacija: xDrive45e xLine
Alternatyvos: kuo dar verta domėtis?
Ieškantiems prabangaus, praktiško ir septynias vietas siūlančio SUV, verta pažiūrėti link „Audi Q7“, kuris ypač erdvus ir komfortiškas. Jei aktualus sportiškas valdymas bei rimtos pravažumo savybės – „Range Rover Sport“ gali tapti puikia alternatyva. Tiesa, tiek Q7, tiek Range Rover sportinėms versijoms būdingas kiek kuklesnis vidaus erdvės pajėgumas lyginant su Volvo XC90.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.