Citroën C5 (2008–2016) apžvalga

Citroën C5 (2008–2016) apžvalga

Citröen C5 sedanas dažnai patraukia dėmesį ieškantiesiems erdvaus, komfortiško ir išskirtinio dizaino automobilio už prieinamą kainą. Jau pirmojoje pažintyje galima pastebėti, kad šis modelis pasižymi tylumu keliaujant didesniu greičiu ir užtikrina patogų važiavimą tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Erdvi erdvė priekyje ir gale leidžia patogiai keliauti skirtingo ūgio žmonėms, nors itin aukšti galiniai keleiviai gali susidurti su ribota galvos erdve.

Bendras vaizdas

C5 sedanas – tvirtai surinktas, vizualiai nepriekaištingas automobilis, idealus šeimos kelionėms. Jį galima drąsiai vadinti komfortišku ir rafinuotu – pagrindinės šio modelio stiprybės slypi važiuoklės darbe bei salono tyloje. Keleiviams patiks ne tik erdvė, bet ir salono dizainas, kuris atrodo moderniai ir šiuolaikiškai. Visgi kai kurie prietaisų skydelio valdikliai gali pasirodyti kiek nelogiški, o galinis matomumas – ribotas dėl sedano kėbulo formos. Bagažinės dangtis taip pat nėra labai patogus, tačiau sulankstomos galinės sėdynės leidžia vežti ilgesnius daiktus.

Vairavimo įspūdžiai

Be patogumo šis modelis siūlo ir subalansuotą valdymą – pakaba gerai susitvarko su kelio nelygumais, o dinamika yra pakankama kasdieniam naudojimui. Išskirtinai patogus važiavimas tampa ypač aktualus ilgose kelionėse ar važiuojant prastesniais keliais.

Eksploatacijos sąnaudos ir išlaikymas

Citröen C5 ypač populiarus tarp naudotų dyzelinių variantų ieškančių pirkėjų. Lietuvoje populiariausi 1,6 l, 2,0 l ir 2,2 l dyzeliniai varikliai, nes šios versijos užtikrina mažesnes kuro sąnaudas ir yra ekonomiškesnės ilgainiui. 1,6 l dyzelis vidutiniškai sunaudoja apie 5,6 l/100 km, 2,0 l – 6,0 l/100 km, o 2,2 l – 6,5 l/100 km. Galingesni 2,7 l ir 3,0 l varikliai vidutiniškai sunaudoja atitinkamai 8,4 ir 7,4 l/100 km, bet šie modeliai retesni ir dažniausiai pasirenkami norint daugiau galios.

Norintiems išvengti didelių išlaidų, verta atsižvelgti ir į Lietuvoje galiojantį taršos mokestį, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai ir galingesni varikliai dažnai pasižymi didesniu CO₂ kiekiu, todėl jų taršos mokestis bus aukštesnis, ypač jei automobilis registruotas po nustatytų teisės aktų pokyčių. Tačiau palyginus su panašios klasės modeliais, eksploatavimo kaštai išlieka konkurencingi.

Pirkėjai, rinkdamiesi naudotą C5, gali tikėtis stabilesnės likutinės vertės nei ankstesnių šio modelio kartų, tačiau išliekamąją vertę vis dar nežymiai lenkia kai kurie konkurentai.

Variantų pasirinkimas

Benzininių C5 versijų pasiūla lietuviškame naudotų automobilių rinkoje labai ribota – dauguma pirkėjų renkasi dyzelius. Rekomenduojamas 2,0 l dyzelinis variklis, kuris pasižymi sėkmingu taupumo ir galios balansu, bet pagal poreikį galima rinktis ir kuklesnį 1,6 l arba galingesnius 2,2 l, 2,7 l ar net 3,0 l variantus.

Įrangos lygiai priklauso nuo pasirinktos komplektacijos: bazinis SX siūlo klimato kontrolę ir kruizo kontrolę, elektra valdomus langus visuose kampuose. Aukštesnės VTR+ versijos pasižymi lengvojo lydinio ratlankiais, automatiniais žibintais, lietaus jutikliu bei dviviete klimato kontrole. Nuo 2009 m. vidurio VTR+ Nav dažnai turi integruotą navigaciją. Prabangos ieškantiems vertėtų rinktis Exclusive komplektaciją, kurioje – reguliuojamos elektra sėdynės, parkavimo davikliai bei pneumatinė pakaba.

Ilgalaikė perspektyva

Nors Citröen C5 išsiskiria komfortu ir gera įranga, kai kuriems pirkėjams abejonių gali kelti ilgalaikis patikimumas ir išliekamoji vertė. Visgi palyginti su ankstesniais modeliais, šio automobilio surinkimo ir apdailos kokybė ženkliai pagerėjusi, todėl daugeliui šeimų tai patrauklus variantas.

Kokie yra pagrindiniai alternatyvūs modeliai?

Renkantis naudotą vidutinės klasės sedaną, šalia C5 verta apsvarstyti Ford Mondeo, Honda Accord ar Volkswagen Passat pasiūlymus – šie modeliai taip pat pasižymi patikimumu ir geromis eksploatacijos sąnaudomis. Tačiau jei ieškote pigaus ir komfortiško kelionių automobilio su neįprastu dizainu, C5 tikrai vertas būti sąraše.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *