Dacia Sandero (2013–2020) apžvalga

Dacia Sandero (2013–2020) apžvalga

Ieškantiems paprastos, nebrangios transporto priemonės, Dacia Sandero dažnai tampa viena pagrindinių alternatyvų. Pirmoji Sandero karta buvo sukurta be papildomų išmanių funkcijų ir brangių technologijų. Tai automobilis tiems, kuriems svarbiausia – ekonomiškas bei patikimas susisiekimas. Šiame straipsnyje apžvelgiame, ką siūlo naudotas Dacia Sandero hečbekas, į ką verta atkreipti dėmesį renkantis būtent šį modelį, bei kokias alternatyvas rasime šiame kainų segmente.

Bendras įspūdis apie naudotą Sandero

Dacia Sandero išsiskiria racionaliu požiūriu į paprastumą – įranga čia gana bazinė, tačiau dėl to Sandero patinka praktiškiems vairuotojams. Nors šiame segmente jau gausu mažų automobilių su daugybe naujų technologijų ir komforto įrangos, Sandero išlieka ištikimas minimalistiniam stiliui: svarbiausia – perkelti keleivius iš taško A į tašką B neišleidžiant daug lėšų. Verta pažymėti, kad Sandero vidinė erdvė – viena didžiausių klasėje. Automobilio kėbulo konstrukcija leidžia patogiau keliauti ir keleiviams, ir vairuotojui.

Kelionės komfortas priklauso nuo modelio komplektacijos. Standartiškai pakaba yra minkšta, sugeba suminkštinti smūgius nuo duobių ar greitį ribojančių kalnelių. Tačiau važiuojant greičiau, automobilis gali kiek svyruoti, o triukšmo izoliacija – skurdoka, tad ilgesnių kelionių metu salone gali išgirsti ir mechanikos, ir kelio garsus. Vairavimas nėra itin tikslus, pasukus vairą pasipriešinimas keičiasi – todėl šią sritį gana aiškiai laimi kiti konkurentai.

Paprastumą jaučiame ir apdailoje – naudotų Sanderų salono medžiagos, ypač įprastų komplektacijų, atsilieka nuo didžiosios dalies konkurentų. Visgi, pasirinkus aukštesnę versiją, įranga jau arčiau įprastų standartų – galite rasti kondicionierių, elektrinius langus, o nuo 2018 metų modelių tapo prieinamos išmanesnės multimedijos sistemos.

Varikliai ir vidutinės sąnaudos

Bazinėje Sandero versijoje dažnai sutiksime paprastą 1,2 litro benzininį variklį (74 AG), kuris pasižymi sena konstrukcija ir kuklia ekonomija – vidutinės sąnaudos siekia apie 5,8 l/100 km, CO₂ emisija – 130 g/km. Vėliau šis motoras buvo pakeistas efektyvesniu 1,0 litro trijų cilindrų benzinu (tokio pat galingumo). Taip pat siūlomas 0,9 litro Turbo TCe benzininis variklis (89 AG), kuris laikomas optimaliausiu pasirinkimu – jis pajėgus judėti tiek mieste, tiek užmiestyje, turint omenyje Sandero kėbulo dydį. Jo sąnaudos – apie 4,9 l/100 km, CO₂ emisija – 109 g/km.

Norintiems taupesnių kelionių, buvo galima rinktis 1,5 litro dCi dyzelinį variklį (89–94 AG), kuris pasižymėjo ypač žemomis sąnaudomis – vos apie 3,5 l/100 km, o CO₂ išmetimas siekia 90 g/km. Tiesa, šis variklis kiek triukšmingesnis, per pedalus perduoda daugiau vibracijų bei dažniausiai sutinkamas tik brangesnėse Sandero versijose.

Lietuvos taršos mokestis

Verta prisiminti, kad automobilių eksploatacijos išlaidas Lietuvoje lemia ne tik kuro sąnaudos, bet ir kasmet mokamas taršos mokestis. Jis apskaičiuojamas pagal automobilio pirmos registracijos metus, degalų tipą ir išmetamo CO₂ kiekį – taigi ekonomiški Sandero modeliai su mažesne emisija patenka į žemesnius mokesčių tarifus.

Komplektacijos ir patogumas

Bazinės Sandero versijos „Access“ tiesiog apnuogina minimalizmą – čia rasime vos pagrindinę įrangą, kartais net be radijo. „Ambiance“ lygis jau arčiau šiuolaikinių standartų: čia atsiranda multimedija su radiju, „Bluetooth“, elektriniai priekinių langų keltuvai, padangų slėgio kontrolės sistema. Restailingo metu nuo 2018 metų papildomai buvo siūlomas kondicionierius ir skaitmeninis radijas.

Viršutinis komplektacijos lygis „Laureate“ pasižymi elektra reguliuojamais ir šildomais veidrodėliais, kondicionieriumi, kruizo kontrole, borto kompiuteriu, aukščio reguliavimo funkcija vairuotojo sėdynei. Papildomai galėjo būti užsakomi lengvo lydinio ratlankiai ir liečiamasis 7 colių ekranas su navigacija. 2018 metų atnaujinime vidutinė komplektacija pervadinta į „Essential“, o aukščiausia – į „Comfort“, į kurią vėlyvaisiais laikotarpiais buvo įtraukta išmaniųjų telefonų sąsaja per „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“.

Eksploatacinės išlaidos ir kainos

Sandero modelio kaina naudotų automobilių rinkoje išlieka palyginti stabili, tad pigiausių egzempliorių rasti gali būti sudėtinga. Pirmosios Sandero kartos su didesne rida (2014 m.) kainuoja nuo 2340 eurų, tačiau už modelius su 0,9 litro turbo varikliu gali tekti mokėti apie 3510 eurų. 2015–2016 metų automobiliai parduodami už 3510–5850 eurų, už 2016–2017 m. modelius prašoma 5850–8190 eurų, o už naujesnius – 8190–11700 eurų ir kiek daugiau už pačius naujausius egzempliorius.

Atkreipkite dėmesį, kad ekonomiškas 0,9 TCe variklis ar 1,5 dCi dyzelis leis sutaupyti benzino ar dyzelino išlaidoms, o mažesnis CO₂ kiekis sumažins ir metinį taršos mokestį. Tačiau kai kurie aptarnavimo paketai, kuriuos siūlo gamintojas, gali būti gana brangūs – verta dėmesingai įvertinti, ar jie atitinka jūsų poreikius.

Kurios komplektacijos vertos dėmesio?

Optimaliausia rinktis modelį su 0,9 litro turbo varikliu – jis puikiai tinka tiek kasdieniams maršrutams, tiek ilgesnėms kelionėms ir nėra pernelyg brangus. Pageidautinas bent vidutinės klasės „Ambiance“ arba nuo 2018 m. „Essential“ lygis – čia jau rasite būtiniausią komforto ir saugumo įrangą. Bazinės „Access“ Sandero versijos vargu ar pateisins šiuolaikinio vairuotojo poreikius, o už viską papildomai mokėti – nebūtina. „Laureate“ (ar „Comfort“) siūlo pilnesnę įrangą, bet ne visada už ją verta permokėti.

Pagrindiniai konkurentai

Rinkdamiesi Dacia Sandero būtinai įvertinkite, ką už panašią sumą siūlo kiti gamintojai. Tarp naudojamų automobilių dažnai rasite labai daug Ford Fiesta – šios visuomet lengvai randamos, patikimos ir siūlo malonesnę vairavimo patirtį bei kokybiškesnį interjerą. Kia Rio – dar viena gera alternatyva, pasižyminti erdviu salonu ir patikimumu, ypač renkantis didesnio darbinio tūrio variklius. Vertingo dėmesio susilaukia ir senesni Opel Corsa modeliai – dažnai jie būna pigesni nei Sandero ir siūlo daugiau komforto kasdieniams maršrutams bei tylesnį važiavimą, ypač ilgesnėse kelionėse.

Išvada

Jei transporto priemonei keliami pagrindiniai reikalavimai – nedidelės išlaidos, talpumas ir paprastas eksploatavimas – Dacia Sandero gali būti optimalus sprendimas. Vis dėlto prieš priimdami sprendimą verta pasidomėti, kokias galimybes už panašią kainą siūlo kiti naudoti maži automobiliai, ypač jei pirmenybę teikiate vairavimo malonumui, kokybiškesniam salonui ar papildomoms technologijoms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *