Nors miesto hečbekų pasirinkimas šiandien itin platus, Daihatsu Sirion išsiskiria iš minios dėl savo neįprasto dizaino. Nors jo išvaizda gali pasirodyti kiek netradicinė, galima pastebėti ir elegantiškų linijų, kurios šiam automobiliui suteikia savotiško žavesio.
Pagrindiniai privalumai
Sirion traukia pirkėjų dėmesį pirmiausia dėl praktiškumo: įsigyti jį galima už tikrai prieinamą kainą, o eksploatacinės išlaidos – vienos kukliausių savo klasėje. Ypač taupi mažalitražė variklių gama užtikrina nedideles kuro sąnaudas, todėl šis modelis yra puikus pasirinkimas tiek miesto, tiek tolimesnėms išvykoms.
Ekonomiškumas kasdieniams poreikiams
1.0 litro variklis vidutiniškai degina apie 5,5 l/100 km, tad Sirion šioje srityje lenkia daugelį kitų benzininių miesto automobilių. 1.3 litro variklio degalų sąnaudos – apie 5,7 l/100 km, o net ir retesni F-Speed ar 4trak variantai nesiekia 6,3 l/100 km.
Silpnesnės vietos
Nors išorė žada stilingą automobilį, salono apdaila ne visuomet pateisina šį įspūdį. Viduje juntama pigių medžiagų gausa, ergonomika nėra stiprioji pusė. Be to, erdvės galinėse sėdynėse ir bagažinėje trūksta palyginti su daugeliu kitų miesto hečbekų.
Važiavimo pojūčiai ir triukšmas
Mieste Sirion vairuoti smagu – jis manevringas ir lengvai valdomas. Vis tik pravažiavus iš duobėtas gatves, galima pastebėti, kad važiuoklė gana kieta, o salone girdisi nemažai pašalinių garsų bei vibracijų. Kelyje įsibėgėjus smarkiau, pasijunta kėbulo svyravimai ir gerokai išaugęs triukšmo lygis.
Sąnaudos ir eksploatacija
Norint sutaupyti, patariama žvalgytis į ankstesnius iki 2000 m. pagamintus modelius – jų kainos šiandien ypač žemos. Tiesa, net ir naujesnis, 2004 metų ar vėlesnis Sirion dažniausiai siūlomas už mažiau nei pusę pradinės kainos.
Be kuro sąnaudų, kasdienes išlaidas nulemia draudimo, remonto bei taršos mokesčiai. Lietuvoje automobilio mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų, todėl mažalitražiai benzininiai Sirion variantai – vieni pigiausių pagal šią schemą. Tiesa, nors 1.0 litro versijos draudimas nėra aukštas, galingesnis 1.3 litro modelis gali šiek tiek padidinti metinius kaštus. Reguliari priežiūra reikalauja investicijų, ypač dėl minimalių 20 000 km intervalų tarp aptarnavimų.
Kokį Sirion rinktis?
Pradžioje buvo du pagrindiniai modeliai – bazinis Sirion ir geriau sukomplektuotas Sirion Plus. Abu turėjo 54 AG 1.0 litro variklį, kuris mieste buvo pakankamai dinamiškas. Standartinė komplektacija pasiūlydavo svarbiausius atributus: vairo stiprintuvą, priekines oro pagalves ir elektrinius šoninius veidrodėlius. Tuo tarpu Plus versijoje buvo oro kondicionierius, centrinis užraktas, šoninės oro pagalvės, ABS ir visi elektriniai langai. Būtent pastaroji įranga yra verta dėmesio ieškant naudoto Sirion.
2000 metais modelis atnaujintas – atsirado E ir EL pavadinimų modifikacijos, o SIetainė SL versija gavo sportines sėdynes bei 1.3 litro 102 AG variklį, kuris užtikrina dinamiškesnį važiavimą. Rekomenduojama rinktis arba ankstyvąją Plus versiją, arba atnaujintą 1.3 SL modelį – jie patikimesni, o jų papildoma komplektacija – praktiškesnė kasdieniam naudojimui.
Buvo ir retesnių variantų, pavyzdžiui, visų varančiųjų ratų 4trak ar F-Speed su sportišku svirkikliniu pavarų perjungimu. Visgi šios versijos labiau išskirtinės, o šeimos bei kasdienio miesto vairavimo poreikiams verčiau rinktis paprastesnes komplektacijas.
Ką verta svarstyti vietoj Sirion?
Renkantis naudotą Daihatsu Sirion, verta pasižvalgyti ir į kitus miesto automobilius – tokius kaip Toyota Yaris, Honda Jazz ar Suzuki Swift. Šie modeliai siūlo daugiau erdvės, komforto ir dažnai aukštesnę vidaus įrangos kokybę. Prieš priimant galutinį sprendimą, naudinga palyginti jų eksploatacines sąnaudas, patikimumą ir naudotų automobilių rinkos kainas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.