Formulė 1 artėja prie reglamento ciklo pabaigos. Atstumai tarp automobilių yra labai maži. Lenktyniniai automobiliai patobulinti iki smulkiausių detalių, todėl oro turbulencijos daro didesnę įtaką nei anksčiau. Vadinamajame nešvariame ore už priekyje važiuojančio automobilio lenkti praktiškai nebeįmanoma. Aerodinaminės prispaudžiamosios jėgos sumažėjimas sulėtina tempą ir padidina padangų dėvėjimąsi.
Norėdami suteikti daugiau taktikos galimybių strategams, Formulės 1 atstovai siekia pagerinti lenktynių įvairovę. Jau nuo praėjusio sezono matoma tendencija, kad vis daugiau lenktynių pasibaigia tik vienu sustojimu techninio aptarnavimo zonoje. Iš 24 lenktynių 2024 metais net 14 pergalių iškovojo sportininkai, techninio aptarnavimo zonoje apsilankę tik kartą. Kai lenkti trasoje sudėtinga, o laimėti strateginiais sprendimais beveik neįmanoma, lenktynės gali tapti numatomos ir mažiau įdomios.
Monake šiemet bandoma pagerinti reginį, įvedant du privalomus sustojimus techninio aptarnavimo zonoje. Formulės 1 vadovas Stefano Domenicali taip pat paprašė Pirelli sporto vadovo Mario Isola taikyti drąsesnę padangų pasirinkimo strategiją, kad sportininkai dėl padangų susidėvėjimo privalėtų sustoti bent du kartus. Ši priemonė kol kas dar nesuveikė taip, kaip planuota.
Siaurose techninio aptarnavimo juostose, tokiose kaip Zandvoorte, galioja 60 km/h greičio apribojimas, o ne įprasti 80 km/h.
Greitis techninio aptarnavimo zonoje nuo 60 iki 80 km/h
Norėdami paskatinti strategus dažniau rengti sustojimus techninio aptarnavimo zonoje, Formulės 1 atstovai svarsto galimybę padidinti greičio ribą techninio aptarnavimo zonoje. Idėja paprasta: jei ratų keitimui skiriama mažiau laiko, sportininkai dažniau lankytųsi pas savo mechanikus. Ši priemonė galėtų sutaupyti iki penkių sekundžių.
Daugiausia dėmesio skiriama toms lenktynėms, kur dabar dėl siaurų techninio aptarnavimo juostų taikomas 60 km/h apribojimas. Tokios trasos yra Melburnas, Monakas, Zandvoortas ir Singapūras. Monake taip siaura, kad dėl saugumo negalima kelti greičio. Todėl šį sezoną priemonė būtų taikoma tik Zandvoorte ir Singapūre.
Formulės 1 atstovai svarsto apribojimą padidinti nuo 60 iki 80 km/h. Aston Martin komandos vadovas Mike’as Krackas primena, kad svarbu nepamiršti saugumo. Jo teigimu, Formulės 1 darbo grupė analizuoja šią temą ir stengiasi lenktynes padaryti įdomesnes, tačiau būtina įvertinti saugumo ir pramogos santykį.
Aston Martin vadovas Mike’as Krackas nepalaiko šios naujos idėjos.
Priemonė su ribotu efektu
Krackui ši priemonė primena ankstesnius laikus, kai lenktynininkai maksimaliu greičiu įvažiuodavo ir išvažiuodavo iš techninio aptarnavimo zonos. Pasak jo, tai atrodė įspūdingai, tačiau tokių situacijų dabar nebebus. Šiuo metu diskusijose komandos nedalyvauja, o sprendimą, kiek toli galima eiti, priima Tarptautinė automobilių federacija, kuri ir atsakinga už saugumą.
Kracho nuomone, ne visos trasos tinkamos greičio ribos didinimui. Zandvoorte yra pernelyg siaura. Be to, pasak jo, priemonės efektas būtų ribotas, o tiesiog didinti greitį siekiant padidinti reginį nėra teisingas sprendimas.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.