Dažniausi Audi A4 B8 S4 gedimai

Dažniausi Audi A4 B8 S4 gedimai

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-03-11

Audi A4 B8 S4, gamintas nuo 2009 iki 2016 metų, yra sportiška A4 versija su 3.0 l V6 kompresoriniu varikliu, užtikrinančiu puikų galios, sukimo momento ir prabangos balansą. Dėl „Quattro” visų varančiųjų ratų sistemos ir dinamiško valdymo šis modelis itin mėgstamas vairavimo entuziastų. Tačiau, nepaisant kokybiškos inžinerijos, Audi A4 B8 S4 nėra visiškai be problemų. Automobiliui senstant, gali atsirasti tam tikrų gedimų, turinčių įtakos patikimumui, eksploatacijai ir vairavimo patirčiai.

Žemiau apžvelgiamos dažniausios šio modelio problemos, jų simptomai, priežastys bei galimi sprendimo būdai.

Laiko grandinės įtempiklio gedimas

Vienas iš dažniausių Audi A4 B8 S4 trūkumų – laiko grandinės įtempiklio gedimas. Šis komponentas atsakingas už grandinės įtempimą ir tinkamą variklio sinchronizaciją. Jei įtempiklis nusidėvi ar sugenda, grandinė gali atsipalaiduoti, peršokti dantukus ir sukelti rimtų variklio problemų.

Simptomai

  • Garsus bildesys užvedant variklį – ypatingai šaltu oru, kai grandinė nėra tinkamai įtempta.
  • Variklio trūkčiojimas ir nelygus darbas – dėl netinkamos sinchronizacijos gali atsirasti uždegimo klaidos.
  • Nelygus laisvos eigos darbas – neteisingas degimo momentas gali sukelti variklio vibracijas.
  • Įspėjamoji variklio lemputė („Check Engine”) įsijungia – gedimą gali parodyti klaidos, susijusios su variklio sinchronizacija.
  • Sunkiai užsivedantis variklis – jei grandinė peršoko dantukus, variklis gali neužsivesti arba užsivesti sunkiai.

Priežastys ir diagnostika

Šios problemos dažniausiai pasitaiko didelės ridos automobiliuose. Retos alyvos keitimo procedūros arba prastos kokybės alyva gali pagreitinti įtempiklio susidėvėjimą. Ankstyvosios šio modelio versijos turėjo gamybinių defektų, kurie lėmė per ankstyvą įtempiklių gedimą.

Norint nustatyti problemą, mechanikas gali klausytis variklio darbo šaltuoju metu bei atlikti diagnostiką, skenuodamas su sinchronizacija susijusias klaidas.

Sprendimo būdai

Pakeisti sugedusį įtempiklį ir, jei būtina, laiko grandinę bei jos kreipiančiuosius. Tai sudėtingas remontas, nes grandinė yra variklio gale, todėl reikia išardyti daug komponentų.

Prevencijai būtina reguliariai keisti alyvą aukštos kokybės sintetiniu tepalu, kad būtų užtikrintas tinkamas įtempiklio tepimas. Ankstyvas neįprastų garsų atpažinimas gali padėti išvengti didesnių problemų.

Kompresoriaus gedimas

Audi A4 B8 S4 3.0 l V6 variklyje įmontuotas „Roots” tipo kompresorius, kuris didina variklio galią ir našumą. Tačiau ši dalis dirba esant didelėms apkrovoms ir gali susidėvėti, ypač esant didelei ridai ar intensyviam vairavimui.

Simptomai

  • Galios sumažėjimas – variklis praranda našumą, ypač didelėse apsukose.
  • Aukšto dažnio švilpimas ar gremžimo garsai – gali reikšti guolių ar vidinių detalių susidėvėjimą.
  • Padidėjusios degalų sąnaudos – jei kompresorius veikia neefektyviai, variklis sunaudoja daugiau degalų.
  • Mėlyni arba juodi dūmai iš išmetimo – gali reikšti, kad per susidėvėjusius kompresoriaus sandariklius alyva patenka į įsiurbimo sistemą.
  • Įsijungusi „Check Engine” lemputė – diagnostikos metu gali būti užregistruotos klaidos, susijusios su oro srautu ar slėgio pokyčiais.

Priežastys ir diagnostika

Kompresoriaus gedimus dažniausiai sukelia nusidėvėję guoliai, rotoriai ar sandarikliai. Alyvos trūkumas arba užteršta alyva gali pagreitinti susidėvėjimą. Netinkama priežiūra, retai keičiamas tepalas arba naudojamas netinkamos klampos tepalas gali sukelti ankstyvą gedimą.

Norint nustatyti problemą, mechanikas gali patikrinti oro įsiurbimo sistemą, klausytis neįprastų garsų bei atlikti diagnostiką, matuojant slėgį įsiurbimo kolektoriuje.

Sprendimo būdai

Gedimo atveju dažniausiai reikia keisti visą kompresorių, nes atskirų komponentų remontas gali būti nepatikimas ir brangus. Keisdami kompresorių, būtina patikrinti sandariklius, alyvos linijas ir tarpiklius.

Prevencijai svarbu reguliariai keisti alyvą aukštos kokybės sintetiniu tepalu, vengti didelių apkrovų šaltam varikliui ir užtikrinti, kad oro įsiurbimo sistema būtų švari.

Vandens siurblio ir termostato gedimai

Vandens siurblys atsakingas už aušinimo skysčio cirkuliaciją variklyje, o termostatas reguliuoja darbinę temperatūrą. Abu komponentai gali sugesti, ypač esant didelei ridai, o tai gali sukelti variklio perkaitimą ir rimtus pažeidimus.

Simptomai:

  • Temperatūros svyravimai – jei termostatas užstringa, variklis gali perkaisti arba ilgai nesiekti darbinės temperatūros.
  • Aušinimo skysčio nuotėkis – vandens siurblio gedimas gali sukelti skysčio pratekėjimą, paliekant dėmes po automobiliu.
  • Silpnas salono šildymas – nepakankama aušinimo skysčio cirkuliacija gali sumažinti šildymo sistemos efektyvumą.
  • Variklio perkaitimas – gali sukelti tarpinės pažeidimus ar galvutės deformaciją.
  • Įsijungusi „Check Engine” lemputė – dažnai pasirodo klaidos, susijusios su aušinimo skysčio temperatūra ar termostato veikimu.

Priežastys ir diagnostika

Vandens siurbliai dažniausiai sugenda dėl nusidėvėjusių guolių arba sandariklių. Termostatai gali strigti dėl korozijos arba užsikimšimo. Nereguliariai keičiant aušinimo skystį, gali susidaryti nuosėdos, kurios pagreitina šių komponentų gedimą.

Mechanikas gali atlikti slėgio testą, patikrinti aušinimo skysčio nuotėkius bei termostato veikimą.

Sprendimo būdai:

Gedimo atveju būtina pakeisti sugedusį vandens siurblį ar termostatą. Prevencijai svarbu reguliariai keisti aušinimo skystį ir stebėti variklio temperatūrą.

PCV vožtuvo ir alyvos atskyriklio problemos

Teigiamos alkūninio veleno ventiliacijos (PCV) vožtuvas ir alyvos atskyriklis yra svarbios išmetamųjų dujų kontrolės sistemos dalys. PCV vožtuvas reguliuoja iš alkūninio veleno besiskverbiančias dujas, nukreipdamas jas atgal į įsiurbimo kolektorių sudeginti. Ilgainiui šie komponentai gali sugesti, sukeldami įvairias variklio veikimo problemas bei padidindami alyvos sąnaudas.

Gedimo simptomai:

  • Nelygus variklio darbas ir trūkčiojimas – sugedęs PCV vožtuvas gali sukelti variklio darbo netolygumą, ypač pagreitėjimo metu.
  • Padidėjęs alyvos sunaudojimas – sugedęs PCV vožtuvas gali leisti alyvai patekti į degimo kamerą, kas padidina alyvos sąnaudas.
  • Švilpimo ar šnypštimo garsai – vakuumo nutekėjimas dėl sugedusio PCV vožtuvo gali sukelti šnypštimą iš variklio skyriaus.
  • Įspėjamoji variklio lemputė („Check Engine”) – dėl PCV vožtuvo gedimo gali atsirasti klaidos, susijusios su degalų ir oro mišinio pusiausvyra.

Priežastys ir diagnostika

PCV vožtuvo ir alyvos atskyriklio gedimai dažniausiai kyla dėl anglies nuosėdų kaupimosi arba natūralaus susidėvėjimo. Vožtuvas gali užsikimšti alyvos garais ir degimo likučiais, o tai riboja oro srautą ir sukelia per didelį slėgį alkūninio veleno karteryje.

Mechanikas gali diagnozuoti šias problemas apžiūrėdamas vožtuvą bei susijusias dalis ir atlikdamas diagnostiką klaidų kodams nustatyti.

Sprendimo būdai:

Sugedusį PCV vožtuvą ar alyvos atskyriklį dažniausiai reikia tiesiog pakeisti. Jei pažeisti vamzdeliai ar kiti komponentai, juos taip pat reikėtų keisti. Reguliari alyvos keitimo priežiūra ir aukštos kokybės sintetinės alyvos naudojimas padeda sumažinti suodžių susidarymą ir užkirsti kelią šių komponentų gedimams.

Sankabos ir transmisijos problemos

Audi A4 B8 S4 modeliuose buvo montuojamos dvi transmisijos:

  • 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė
  • 7 laipsnių dvigubos sankabos „S Tronic” automatinė transmisija

Abi šios transmisijos pasižymi precizišku veikimu, tačiau laikui bėgant gali kilti problemų, ypač jei automobilis intensyviai eksploatuojamas.

Gedimo simptomai:

  • Sunkiai persijungiančios pavaros – nusidėvėjusi sankaba ar pavarų dėžė gali apsunkinti pavarų perjungimą, ypač mechaniniuose modeliuose.
  • Sankabos praslydimas – pažeista sankaba gali praslysti stipriau akseleruojant, kai variklis apsukas kelia, bet greitis nedidėja.
  • Vibracijos greitėjimo metu – gali atsirasti dėl transmisijos komponentų susidėvėjimo.
  • Įspėjamoji transmisijos lemputė – automatiniuose modeliuose gedimai gali aktyvuoti perspėjimą apie transmisijos būklę.
  • „Limp Mode” režimas – kai kurie gedimai gali priversti transmisiją įjungti apsaugos režimą, apribojantį galią ir našumą.

Priežastys ir diagnostika

Sankabos ir transmisijos problemos dažniausiai kyla dėl natūralaus nusidėvėjimo arba netinkamo naudojimo. Mechaniniuose modeliuose sankaba dėvisi greičiau, jei vairuotojas dažnai laiko koją ant pedalo arba staigiai keičia pavaras. Automatiniuose modeliuose problemos gali kilti dėl susidėvėjusių vidinių komponentų, nepakankamo transmisijos alyvos lygio ar elektroninių gedimų.

Mechanikas gali atlikti vizualią sankabos ir transmisijos apžiūrą bei naudoti diagnostikos įrangą klaidų kodams nustatyti.

Sprendimo būdai:

Priklausomai nuo problemos, gali reikėti keisti sankabos komplektą arba remontuoti transmisiją. Mechaniniuose modeliuose sankabos keitimas yra gana įprastas procesas, tačiau automatiniuose modeliuose remontas gali būti sudėtingesnis ir brangesnis.

Prevencijai reikėtų vengti agresyvaus vairavimo ir dažnai tikrinti transmisijos alyvos būklę. Mechaninėse dėžėse svarbu teisingai naudoti sankabą – vengti per dažno spaudimo ar laiko laikymo nuspaudus pedalą.

Elektronikos ir jutiklių gedimai

Audi A4 B8 S4 turi sudėtingą elektronikos ir jutiklių sistemą, kuri valdo tiek variklio darbą, tiek vairuotojo pagalbos funkcijas. Senstant automobiliui, gali kilti įvairių elektroninių sutrikimų.

Gedimo simptomai:

  • Įspėjamosios lemputės prietaisų skydelyje – sugedę jutikliai ar elektriniai jungikliai gali sukelti „Check Engine”, ABS ar kitų sistemų perspėjimus.
  • Elektroninių sistemų sutrikimai – gali kilti problemų su langų valdymu, multimedija ar klimato kontrole.
  • Prastesnis variklio veikimas – netinkamai veikiantys jutikliai, ypač oro srauto ar deguonies jutikliai, gali neigiamai paveikti degalų sąnaudas ir variklio dinamiką.
  • Neteisingi prietaisų rodmenys – sugedę jutikliai gali rodyti netikslius variklio temperatūros ar degalų lygio duomenis.

Priežastys ir diagnostika

Elektronikos problemos dažniausiai kyla dėl senstančios laidų instaliacijos, oksidavusių jungčių ar sugedusių relinių mechanizmų. Jutikliai gali sugesti dėl aukštos temperatūros, alyvos užteršimo arba mechaninio nusidėvėjimo.

Mechanikas gali patikrinti jutiklių veikimą naudodamas diagnostikos įrangą bei vizualiai apžiūrėti elektros instaliaciją.

Sprendimo būdai:

Gedimų šalinimas gali apimti jutiklių keitimą, korozijos pašalinimą iš jungčių arba valdymo modulių perprogramavimą. Kai kuriais atvejais gali prireikti atlikti programinės įrangos atnaujinimus.

Reguliarūs akumuliatoriaus, generatoriaus ir elektros jungčių patikrinimai padės išvengti elektronikos problemų ir užtikrinti, kad automobilio sistemos veiktų patikimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *