AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių naujienos

Dirbtiniu intelektu sukurta „Volvo“ reklama Saudo Arabijoje pašalinta dėl neatitikimo pasaulinėms „Volvo Cars“ gairėms

Gabrielė Vaičytė Paskelbė Gabrielė Vaičytė
2025 2 gruodžio
Kategorija Automobilių naujienos
0 0
0

Neseniai išleistas Volvo sukurtas dirbtinio intelekto pagrindu veikiančios reklamos vaizdo klipas buvo pašalintas dėl neatitikimo bendrovės tarptautiniams komunikacijos standartams. Ši iniciatyva turėjo būti nukreipta į Artimųjų Rytų rinką, tačiau buvo priimtas sprendimas reklamą išimti iš viešumos, nes kampanijos turinys nebendravo su pagrindinėmis Volvo vertybėmis, ypač aplinkosaugos kontekste.

Kontroversijos dėl reklamos turinio

Šios reklamos idėja ir įgyvendinimas sulaukė nemažai dėmesio bei diskusijų viešojoje erdvėje. Pirma, vaizdo klipas buvo sukurtas be realaus automobilio vaizdo, o pasitelkus tik animaciją ir dirbtinį intelektą. Pasirinktas sprendimas stebino, turint omenyje, kad dirbtinis intelektas – itin daug išteklių reikalaujanti technologija, kurios poveikio aplinkai aspektas tampa vis aktualesnis.

Volvo komunikacijoje pabrėžiamas įsipareigojimas mažinti emisijas ir saugoti aplinką. Todėl kyla klausimas, kodėl buvo nuspręsta pasitelkti energijai imlią technologiją ten, kur galimi ir tvaresni sprendimai.

Reklamos paskelbimas ir pašalinimas

Nors iš pradžių reklama buvo paskelbta „Volvo KSA“ „YouTube“ kanale, vėliau ji buvo pašalinta. Nepaisant to, vaizdo įrašas vis dar išliko prieinamas kitoje internetinėje žiniasklaidoje, todėl diskusijos dėl reklamos tęsis ir toliau. Matoma, kad tokio pobūdžio reklama buvo pritaikyta konkrečiai vietinei auditorijai tiek kalbos, tiek vizualinių sprendimų prasme.

  • Reklamos naratyvas buvo transliuojamas arabiškai, tačiau siūlyta ir versija anglų kalba.
  • Pagrindinis reklamos turinys buvo paremtas technologijų atitikimu vietinėms kultūrinėms nuostatoms.
  • Kampanijos autoriai argumentavo, kad dirbtinio intelekto naudojimas čia pasirinktas dėl šiuolaikiškumo ir kultūrinio aktualumo.

Energijos sunaudojimas kuriant AI reklamas

Dirbtinio intelekto technologijų naudojimas reklamoje, ypač kuriant vaizdo turinį, reikalauja žymiai daugiau elektros energijos nei tradiciniai sprendimai. Naujausi tyrimai rodo:

  • Vieno atsakymo sugeneravimas pokalbių robotų pagrindu veikiančiuose įrankiuose naudoja apie 10 kartų daugiau energijos nei įprasta paieškos sistema.
  • AI sugeneruoto atvaizdo kūrimui reikia dar 40 kartų daugiau energijos nei tekstui.
  • Prognozuojama, kad per ateinančius kelerius metus dirbtinis intelektas gali sunaudoti nuo 85 iki 134 milijardų kilovatvalandžių elektros energijos per metus.

Vertinimai rodo, jog duomenų centrų ir dirbtinio intelekto veiklai tenkantys elektros energijos poreikiai per kelerius metus gali pasiekti lygį, prilygstantį kai kurių didžiausių Europos valstybių visam elektros suvartojimui.

Dirbtinio intelekto daroma žala aplinkai

Daugėja įrodymų, jog dirbtinio intelekto panaudojimas dažnai prieštarauja aplinkosaugos tikslams. Net ir didelės technologijų bendrovės, nepaisant pastangų kompensuoti emisijas, pripažįsta, kad bendras jų emisijų kiekis dėl ženkliai padidėjusio elektros suvartojimo vis auga. Situacija tik blogėja dėl to, kad didėjanti modelių efektyvumo paieška skatina jų naudojimą dažniau, kas anuliuoja bet kokį galimą energijos sutaupymą.

  • Naujausių aplinkosaugos ataskaitų duomenimis, didžiosios technologijų kompanijos per metus padidino savo išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 37 %. Tokią tendenciją lemia duomenų centrų ir AI technologijų augimas.
  • Ekspertai rekomenduoja AI technologijas naudoti tik tuomet, kai to negalima išvengti, ir skatinti jų efektyvumą bei tvaresnius alternatyvos variantus.

Išvados ir galimos kryptys

Atvejis, kai automobilių gamintojas, viešai deklaruojantis siekį sumažinti emisijas iki minimalios ribos iki 2040 metų, iš pradžių patvirtina, o vėliau pašalina iš viešumos aukšto energijos suvartojimo reikalaujančią reklamą, atskleidžia prioritetų konfliktą. Ši istorija tampa priminimu pramonės įmonėms, kad techninės naujovės turėtų būti taikomos atsakingai – ypač tuomet, kai įmonės įsipareigoja ekologinėms vertybėms. Tokios situacijos suponuoja, kad ateityje automobilių gamintojai atsakingiau spręs naujų technologijų taikymo klausimus komunikacijoje ir reklamoje.

Ankstesnis įrašas

Automobilio liaudiški „gydymo“ metodai: ar kiaušinis radiatoriuje sustabdys skysčio nuotėkį?

Kitas įrašas

Tesla Cybertruck tempimo galimybės lyg konservų dėžutės

Gabrielė Vaičytė

Gabrielė Vaičytė

Automobilių kultūros ir gyvenimo būdo temų autorė, aktyviai besidominti motociklais, jaunimo mobilumo tendencijomis ir miesto transporto sprendimais. Gabrielės straipsniuose daug dinamikos, šiuolaikinių temų ir aktualijų. Dažnai kalbina vairuotojų bendruomenes, mokyklas ir renginių organizatorius.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025