Elektrinis DS 3 E-Tense išsiskiria ypatingai madingu dizainu. Nenuostabu, kad prancūzai nuolat atnaujina jo įrangą. Bandomasis važiavimas, duomenys, kaina, informacija apie bateriją ir nuvažiuojamą atstumą bei ADAC testas prieš atnaujinimą.
1955 metų Citroën DS dėl savo avangardinio dizaino ir technologinių naujovių tapo legenda. Jo dizaino ir inovacijų statusą prancūzų kompanija Peugeot/Citroën (PSA) panaudojo kurdama DS markę, kuri anksčiau Citroën modelius tobulino tiek išorėje, tiek viduje.
Tačiau DS dabar siūlo ir savarankiškus modelius: didelė DS 7 limuzinas su Plug-in hibridu, DS 4, kuris taip pat yra prieinamas, ir ateityje DS 9.
2023 metų pradžioje DS atnaujino savo 3 seriją, pašalindamas Crossback komponentą. Prie 2025 metų modelių DS marka vėl restruktūrizavo kompaktiško modelio įrangos linijas ir dabar siūlo dvi komforto lygius Pallas ir Étoile, kuriuos galima papildyti įvairiais įrangos paketais.
Ateityje siūlomi papildomi Antoine de Saint Exupéry interjero variantai su Napos oda Criollo Brown spalvos. Pallas bazinė versija kainuoja nuo 41 500 eurų.
Ryškus radiatorius, siauri žibintai
Vos pamačius DS 3, dėmesį patraukia jo 4,12 metrų ilgis, 17 arba 18 colių ratai ir didelis prošvaisos aukštis, kurie suteikia šiam automobiliui tipišką mini visureigio išvaizdą. Vis dėlto detalėmis dizaineriai surado daug unikaliai kūrybingų sprendimų. Išskirtinis šio ženklo ženklas yra dienos šviesos žibintai verčiančių linijų pavidalu. Yra gaminamos tokios ekstravagantiškos spalvos kaip kristalo pilkai arba Diva raudonai, pastarąją galima įsigyti už papildomus 1300 eurų. Nematomi langų rėmai, ryškios šoniniais žiaunos ir standartiniai įtraukiami durų rankenėlės iki šiol išliko populiarūs. Rankenėlės išlenda automatiškai, kai vairuotojas priartėja 1,5 metro atstumu. Kai jis įlipa arba pasitraukia nuo automobilio, rankenėlės vėl įtraukiamos ir automobilis užsirakina. DS 3 debiuto metu šis sprendimas sukėlė didelį susižavėjimą.
Aukštos kokybės medžiagos interjere
Būdama madinga premium ženklo atstove, DS akcentuoja individualizaciją: yra pasirinkimas iš įvairių ratlankių, šešių kėbulo spalvų bei stogo spalvos Perla-Nera juodai. Vidus gali būti sukonfigūruotas pagal asmeninę nuomonę, pavyzdžiui, galima rinktis Perruzi audinius arba faktūruotą odą ar Alcantara sėdynės apdailai. DS 3 taip pat turi ir modernias technologijas. Po facelifto buvo įdiegtas vairas su logiškesniu valdiklių išdėstymu. Infotainment sistema nustatyta per 10,3 colio prisilietimo ekraną. Pasirinkus Tech paketą, gausite DS IRIS infotainment sistemą su įmontuotu ChatGPT balso asistentu, Surroundview Vision 360 sistema su skaitmeninėmis kameromis priekyje ir gale, bevielio įkrovimo vietą išmaniųjų telefonų įkrovimui ir papildomą USB jungtį.
Total Tech paketas taip pat apima ir asistentines sistemas autonominiam vairavimui, Head-up-Display, DS Matrix LED Vision žibintus bei išmaniųjų telefonų bevielio įkrovimo vietą. Tuo tarpu Range paketas susideda iš šilumos siurblio ir 11 kW krovimo sistemos.
DS laiko save Haute Couture įkvėptu ženklu. Tai akivaizdu ir salone, kur rombas naudojamas kaip tipinio DS dizaino elementas. Tai gali atrodyti gerai, tačiau ne visada atitinka aukštą ergonomikos standartą, kaip antai langų valdymo mygtukų įmontavimas konsolėje.
DS 3 gale mažai vietos
Pirmą kartą ADAC Autoteste pastebėta: pirmoje eilėje DS 3 turi pakankamai erdvės, čia keleivių ūgis gali siekti iki 1,95 metro. Jei priekinių sėdynių nustatymai yra pritaikyti 1,85 metro aukščio asmenims, antrojoje eilėje vietos užtenka tik apie 1,75 metro aukštį turintiems keleiviams. Jausmas galinėje dalyje yra gan uždaras, sukeliančios sąlygos šiam jausmui yra siauri ir į priekį smailėjantys langai, aukšta šoninė linija bei C-stulpas šalia galvos.
Elektrinis variklis su 300 km nuvažiuojamu atstumu
Pradinėje DS 3 Crossback E-Tense buvo naudojamas elektrinis variklis su 136 AG. Šis variklis gerai veikia mieste ir užmiestyje, tačiau pasiekus 100 km/h greitį pagreičio praradimas aiškiai juntamas – pasiekus maksimalų 150 km/h greitį šis automobilis, sveriantis daugiau nei 1,5 tonos, nebegali įsibėgėti.
Pastarasis faceliftingas atnešė vidinę variklio stiprinimą. Prancūzijoje sukurta ir pastatyta elektrinė mašina dabar turi 115 kW/156 AG. Baterijos talpa yra 54 kWh, iš kurių galima naudotis 51 kWh. DS šiuo metu žada apie 400 kilometrų pagal WLTP normą. Testuojant mieste, užmiestyje ir greitkelyje kompiuteris rodė vidutinę 17 kWh / 100 km sąnaudas, tai reiškia, kad galima nuvažiuoti apie 300 kilometrų be papildomo krovimo.
Kasdieniniuose važiavimuose patogus ir praktiškas
Šio automobilio važiavimo pojūčiai labai teigiami. Pakaba sugeba išlyginti duobes ir puikiai elgiasi net važiuojant grubiais maršrutais. Automobilis taip pat jaučiasi labai manevringas. Banguota kelio danga ir nuleisti šulinio gaubtai gerai susidoroja, nors svyravimai yra gana ryškūs.
Akmens grindinio plokščias jaučiasi, bet vibracijos gerai sulaikytos. Važiuojant per ekskavatorius jaučiamas geras pakabos sugebėjimas sugerti smūgius, taip pat užpakalinė ašis, kuri yra švelniau amortizuota, turi teigiamą efektą.
Užvažiavimams nuo kalno galima naudoti rekuperacijos režimą automatinės pavarų svirties (B) padėtyje. Įprastomą (D-) režimą E-Tense persijungia į slydimą ne stabdydamas ir nerekuperuodamas.
Vidutinis: bagažinė
54 kWh talpos ličio-jonų baterija įprastai įtaisyta po grindimis. Tačiau čia tai nėra vienas blokas, o išskirstyta į kryžminį išdėstymą keliuose dalyse. Pirmoji akumuliatorių eilių yra po priekinėmis sėdynėmis, po galinėmis sėdynėmis – dvi eilės, ketvirta modulio eilė yra beveik kardaniniame tunelyje. Rezultatas: elektros versijos bagažinės talpa tik minimaliai mažesnė nei tradicinių variklių.
Po bagažinės dangčiu ADAC išmatavo 250 litrų talpą. Nukėlus dangtį ir naudojant erdvę iki stogo, talpa išdidėja iki 330 litrų. Alternatyviai galima tilpinti iki penkių butelių krepšių. Naudojant visą galinę erdvę už priekinių sėdynių, galima sukurti iki 955 litrų talpą.
Kaip važiuoja konvencinė DS 3 versija
Su DS 3 prancūzai konkuruoja su Audi Q2 ir Mini Countryman.
Kompaktinio SUV DS 3 bandymų važiavimas.
Vidutinė 100 kW įkrovimo galia
Pilnas baterijos įkrovimas pasak DS galimas prie namų elektros stotelės su 11 kW galia per penkias valandas, o atitinkamoje DC greitojo įkrovimo stotyje su maksimalia 100 kW galia teorinis 80% įkrovimas gali būti atliekamas per 30 minučių. Praktiškai šis laikas ne visada pasiekiamas, nes įkrovimo galia po trumpo intensyvaus įkrovimo žymiai sumažėja.
Paryžiaus mados žvilgsnį nėra pigiai. Jau bazinė DS 3 E-Tense kaina yra 41 500 eurų. Renkant papildomas konfigūracijas DS 3 Étoile E-Tense greitai kainuoja daugiau nei 50 000 eurų.
DS 3 e-tense: techniniai duomenys, kaina
Techniniai duomenys (gamintojo teiginiai) | DS Automobiles DS 3 E-Tense Pallas (nuo 09/24) |
---|---|
Variklio tipas | Elektrinis |
Maksimali galia kW (sistemos galia) | 115 |
Maksimali galia AG (sistemos galia) | 156 |
Sukimo momentas (sistemos galia) | 260 Nm |
Pavaros tipas | Priekiniai ratai |
Pagreitis nuo 0 iki 100 km/h | 9,1 s |
Maksimalus greitis | 150 km/h |
Nuotolis pagal WLTP (elektrinis) | 400 km |
CO2 emisija (kombinuota WLTP) | 0 g/km |
Suvartojimas (kombinuotas WLTP) | 15,5 kWh/100 km |
Baterijos talpa (bruto) kWh | 54,0 |
Baterijos talpa (neto) kWh | 51,0 |
Įkrovimo galia (kW) | AC:1,8-11,0 DC:100,0 |
Bagažinės talpa normaliai | 350 l |
Bagažinės talpa su nulenktomis sėdynėmis iki stogo | 1.050 l |
Svoris (EU) | 1.646 kg |
Krovinio talpa | 362 kg |
Garantija (transporto priemonei) | 2 metai |
Ilgis x plotis x aukštis | 4.118 mm x 1.791 mm x 1.534 mm |
Pradinė kaina | 41.500 Euro |

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.