Pramonės analitikai teigia, kad naujos Tesla ir konkurentų elektrinės transporto priemonės kuriamos taip, kad būtų veiksmingos taip, kad sumažintų vario kiekį, o tai gali apriboti metalo paklausos augimą.
Smarkus elektromobilių pardavimų augimas, kurį lėmė augimas Kinijoje, reiškia, kad vario paklausa ir toliau augs likusį dešimtmetį, tačiau, remiantis dviem naujausiomis prognozėmis, elektromobilių naujovės tapo ribojančiu veiksniu.
Varis buvo vertinamas kaip žaliosios energijos perėjimas, iš dalies dėl elektros automobiliams reikalingų laidų. EV gali sunaudoti net 80 kg (176 svarus) vario, keturis kartus daugiau nei įprasta transporto priemonėje su vidaus degimo varikliu.
Šios savaitės ataskaitoje „Goldman Sachs“ teigė, kad elektromobiliai praėjusiais metais sudarė du trečdalius pasaulinės vario paklausos augimo.
Tačiau elektromobilių ir baterijų gamintojai rado būdų, kaip sumažinti svorį ir išlaidas, o tai reiškia, kad vienai transporto priemonei reikia mažiau vario, atskirai teigė Goldman Sachs ir konsultacinė bendrovė CRU Group.
Nuo šių metų iki 2030 m. CRU grupė sumažino vario sunaudojimo vidutinį EV įvertinimą iki 51–56 kg. Tai buvo mažiau nei ankstesnė prognozė – 65–66 kg per tą patį laikotarpį.
„Goldman Sachs“ apskaičiavo, kad vario kiekis vidutiniame elektromobilyje iki 2030 m. sumažės iki 65 kg, palyginti su 73 kg pernai.
Abu paminėjo inžinerinių pakeitimų grandinę, skirtą padidinti atstumą, sumažinti svorį ir padidinti elektromobilių efektyvumą, o tai turės bendrą vario kiekio mažinimo poveikį.
„Tai gali būti pirmasis įtrūkimas istorijoje dėl paklausos“, – sakė CRU analitikas Robertas Edwardsas. „Kai kurios prognozės buvo labai agresyvios, atsižvelgiant į galimą žaliosios energijos poreikį (variui).
Inžineriniai pakeitimai apima perėjimą prie kompaktiškesnių baterijų, kai elementų nereikia prijungti prie modulių, naudojant plonesnę vario foliją baterijų elementuose ir perėjimą prie aukštesnės įtampos sistemų, kurioms reikės mažiau laidų.
Viename pavyzdyje Tesla tikisi, kad perėjus prie 48 voltų sistemos antriniam akumuliatoriui – mažesnės baterijos, naudojamos funkcijoms, tokioms kaip apšvietimas ir valytuvai, maitinimas – būsimuose elektromobiliuose ji galės sumažinti vario poreikį iki ketvirtadalio energijos. dabartinis lygis, gegužę investuotojams sakė Elonas Muskas.
„Goldman Sachs“ baterijų naujoves ir galimą perėjimą prie aukštesnės įtampos sistemų, tokių kaip „Tesla“, pavadino „pagrindine grėsme varinių elektromobilių paklausos svertui“.
Ji tikisi, kad vario paklausa elektromobiliams šiais metais sieks 1 mln. metrinių tonų, o iki 2030 m. – 2,8 mln.. Anksčiau ji prognozavo 3,2 mln.
Tačiau didesnis elektromobilių skverbties greitis kompensuoja vario naudojimą kiekviename bloke.
CRU teigė, kad tikimasi, kad 2030 metais elektromobiliai ir įkraunami hibridai sudarys 42 % visame pasaulyje parduotų transporto priemonių, o anksčiau buvo prognozuota trečdaliu.
CRU atstovas Edwardsas teigė, kad kai kurie vario populiarumo rodikliai galėjo neįvertinti elektromobilių gamintojų galimybių įdiegti technologijas, ribojančias metalo naudojimą.
Lyginamoji trijų mėnesių vario kaina Londono metalų biržoje 2022 m. kovo mėn. šoktelėjo iki rekordinės 10 845 USD už metrinę toną, iš dalies dėl padidėjusios elektromobilių paklausos istorijos, tačiau nuo to laiko nukrito beveik ketvirtadaliu.