Elektromobilių mitai: kas tiesa, o kas pramanas

Elektromobilių mitai: kas tiesa, o kas pramanas

Kiek žinote apie elektrinius automobilius? Galbūt jūsų žinios nėra tokios gilios, kaip manote. YouGov tyrimas atskleidė, kad daugiau nei pusė (53%)1000 apklaustų benzininių ir dyzelinių automobilių vairuotojų teisingai atsakė tik į daugiausia du iš dešimties klausimų apie elektromobilius.

Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU), kuri užsakė šį tyrimą, atkreipia dėmesį, kad nuolat sklindanti klaidinanti informacija apie elektrinius automobilius trukdo žmonėms rinktis juos vietoje tradicinių. Atsižvelgiant į tai, paruošėme faktų ir mitų vadovą, padėsiantį atskirti tiesą nuo klaidingų įsitikinimų apie elektromobilius.

Mitų 1: elektromobilių nuvažiuojamas atstumas per mažas

Nuogąstavimai dėl pernelyg trumpo nuvažiuojamo atstumo pasitaiko dažnai. Ar jie pagrįsti?

Faktai

Statistiškai šeimos pagrindinis automobilis vidutiniškai per parą nuvažiuoja 60 kilometrų, o antrasis – apie 18 kilometrų. Lyginant su tipišku elektromobilių nuvažiuojamu atstumu, kuris siekia apie 320–480 kilometrų, aišku, kad daugeliui vairuotojų elektromobilio atsargos pakaktų kasdienėms kelionėms.

Net ir ilgesnių kelionių metu dažnas vairuotojas sustoja 20–30 minučių, kad pailsėtų arba pasinaudotų paslaugomis. Tokios trukmės visiškai pakanka prikrauti elektromobilį naudojantis itin greito įkrovimo stotele.

Mitų 2: viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių trūksta

Faktai

2023 m. liepos 24 d. viešųjų įkrovimo stotelių skaičius pasiekė daugiau nei 64 000 ir šis skaičius nuolat auga. National Grid siekia užtikrinti, kad keliaujantys pagrindiniais keliais nenutoltų nuo itin greitos įkrovos taško daugiau nei 48 kilometrų, o vyriausybės greito įkrovimo fondas spartina aukštos galios atvirų įkrovimo taškų plėtrą visoje Anglijoje.

Mitų 3: elektriniai automobiliai genda dažniau nei įprasti

Faktai

Start Rescue duomenimis, elektromobilių tikimybė sugesti yra 59 % mažesnė nei benzininių ar dyzelinių automobilių. Tai paaiškinama tuo, kad elektriniai automobiliai turi žymiai mažiau judančių detalių, reikalauja kuklesnės priežiūros, neturi papildomų skysčių, tokių kaip aušinimo skystis, kuriuos reikia nuolat tikrinti, be to, dėl regeneracinio stabdymo jų stabdžių sistemos tarnauja ilgiau.

Mitų 4: elektriniai automobiliai gerokai brangesni už benzininius ar dyzelinius

Faktai

Iš tiesų, dažniausiai elektromobiliai kainuoja brangiau nei tradiciniai automobiliai. Prognozuojama, kad ateityje, esant didesnei paklausai, jų kaina mažės, tačiau šiuo metu daugeliui elektromobilio įsigijimas išlieka per brangus.

Tačiau svarbu atsižvelgti ne tik į įsigijimo kainą – dažnai elektromobilių eksploatavimas kainuoja kur kas mažiau dėl kelių mokesčių lengvatų ir pigios energijos. Pod Point skaičiavimais, jų eksploatacija 528 svarais pigesnė per metus.

Mitų 5: elektromobilio akumuliatorius būtina keisti kas penkerius metus

Faktai

Nauji elektrinių automobilių akumuliatoriai paprastai turi apytiksliai aštuonerių metų ir 160 000 kilometrų garantiją, tačiau tikimasi, kad jie tarnaus žymiai ilgiau. Labai mažai tikėtina, kad būtų būtinas akumuliatoriaus keitimas jau po penkerių metų, ypač jei automobilis tinkamai prižiūrimas.

Mitų 6: elektros tinklas nesugebės atlaikyti elektromobilių paklausos

Faktai

Elektros tinklas geba prisitaikyti. Elektromobilių skaičius didės palaipsniui, o užtikrinant pasiūlos ir paklausos balansą yra parengti planai. National Grid teigimu, net jei visi šalies gyventojai pereitų prie elektromobilių per vieną dieną, energijos poreikis padidėtų tik 10 %, todėl vis tiek naudotume mažiau galios nei didžiausias 62 GW suvartojimas 2002 metais.

Naudojantis „vehicle-to-grid“ technologija, galima energiją grąžinti į tinklą, kai atsinaujinančių šaltinių pagaminama mažiau elektros. Automobilių savininkai gali parduoti elektra ar naudoti ją kaip atsarginį energijos šaltinį namuose elektros tiekimo sutrikimų metu.

Mitų 7: elektromobiliai lėtesni už benzininius ar dyzelinius automobilius

Faktai

Šiuo metu greičiausiai įsibėgėjantis pasaulyje serijinis automobilis yra visiškai elektrinis Rimac Nevera, tačiau net ir kasdieniai elektromobiliai dažniausiai įsibėgėja greičiau nei jų vidaus degimo analogai. Didelė maksimali galia leidžia elektromobiliams pagreitėti greičiau, tačiau tai nereiškia, kad didesnis bus ir jų maksimalus greitis.

Ieskote pigių automobilio remonto ar priežiūros paslaugų? Nesvarbu, ko reikia, FixMyCar padės rasti tinkamą servisą už optimalią kainą.

Jei ši informacija buvo naudinga, galbūt domina ir šios temos:

  • Gidas apie elektrinius automobilius

  • Kokios skatinamosios priemonės taikomos elektriniams automobiliams?

  • Ar elektromobiliui reikalinga techninė apžiūra?

  • Ar elektromobiliai moka kelių mokestį?

  • Patarimai perkant naudotą elektromobilį

  • 12 būdų, kaip automobilį padaryti ekologiškesniu

  • Ar elektrinius automobilius lengva prižiūrėti?

  • Kiek kainuoja elektromobilio aptarnavimas?

  • Kiek kainuoja elektromobilio įkrovimas?

  • Mažos taršos ir labai mažos taršos zonos: kas tai?

  • Kas yra biodegalai?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *