Europos anglies pluošto draudimas: kas vyksta iš tikrųjų

Europos anglies pluošto draudimas: kas vyksta iš tikrųjų

Anglies pluoštas ir toliau bus naudojamas automobilių gamyboje Europoje. Kaip patvirtino portalo Motor1 Italia žurnalistai, Europos Parlamentas antradienį oficialiai patvirtino, kad lengvasvorė medžiaga nebebus įtraukta į siūlymą, pagal kurį jos naudojimas automobiliuose būtų draudžiamas nuo 2029 metų.

Dar sausio mėnesį parengtame pataisos projekte buvo ketinama įtraukti anglies pluoštą į Europos Sąjungos pavojingų medžiagų sąrašą, į kurį taip pat patenka tokios medžiagos kaip gyvsidabris, švinas ar kadmis. Parlamento atstovas patikslino, kad vėliau šis sąrašas buvo atnaujintas ir anglies pluoštas iš jo pašalintas.

Kodėl anglies pluoštas turėjo būti draudžiamas europoje

Iš pradžių siūlymas apriboti anglies pluošto naudojimą atsirado kaip platesnės iniciatyvos, reglamentuojančios transporto priemonių eksploatavimo pabaigos laikotarpį, dalis. Tokios nuostatos apima ne tik perdirbimo, bet ir utilizavimo tvarką – buvo planuota nustatyti, kokias medžiagas būtų leista naudoti automobilio gamyboje, kad eksploatacijos pabaigoje būtų išvengta kenksmingų medžiagų patekimo į aplinką.

Europos Sąjunga nurodė, jog utilizuojant ar ardomos transporto priemonės anglies pluošto siūlai gali pasklisti ore ir patekę ant žmogaus odos kelti pavojų sveikatai. Be to, įvertinta, kad ši medžiaga, patekdama į perdirbimo įrenginius, gali sugadinti įrangą.

Nors šie argumentai buvo pagrįsti, galutinis sprendimas rodo, kad Europos Sąjunga įvertino anglies pluošto naudą automobilių gamyboje kaip didesnę už galimą žalą aplinkai.

Anglies pluoštas užima svarbią vietą automobilių pramonėje

Apie 20 procentų viso pasaulyje pagaminamo anglies pluošto sunaudoja automobilių sektorius. Tokie gamintojai kaip McLaren, Lamborghini, Pagani, Ferrari ar Koenigsegg savo automobilių monokokus gamina būtent iš šios medžiagos, todėl draudimo atveju jie būtų nukentėję labiausiai. Daug anglies pluošto naudoja ir elektromobiliai – to reikia ne tik svoriui mažinti, bet ir siekiant didesnio nuvažiuojamo atstumo.

Pirmą kartą automobilių gamyboje anglies pluoštas buvo panaudotas 1981 metais, McLaren MP4/1 „Formulės 1“ bolide. Į gatves ši konstrukcija atkeliavo su Jaguar XJR-15 – tai pirmasis gamyklinis, keliams skirtas automobilis, turėjęs monokoką iš anglies pluošto. Šiuo metu anglies pluoštas naudojamas daugelyje automobilių dalių nuo kėbulo detalių iki ratlankių, ir šios tendencijos išliks.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *