Ferrari elektromobilio debiutas atidėtas

Ferrari elektromobilio debiutas atidėtas

Kada Ferrari pristatys savo pirmąjį elektromobilį? Į šį klausimą Italijos prabangių automobilių ženklo vadovai atsako skirtingai. 2020 metais valdybos pirmininkas John Elkann teigė, kad dešimtmetyje visiškai elektrinio Ferrari nepamatysime. Tik po metų šis teiginys pasikeitė, ir Elkann pažymėjo, kad pirmasis elektrinis Ferrari bus pristatytas 2025 metais. Dizaineriai ir inžinieriai užtikrins, kad šis istorinis įvykis būtų ypatingas.

Ferrari generalinis direktorius Benedetto Vigna, pristatydamas 2024 metų finansinius rezultatus, pridūrė, kad 2025 metų spalio 9 dieną investuotojų susitikime bus pristatyta „Ferrari ateitis”. Daugelis manė, kad tą dieną Ferrari atskleis savo pirmąjį elektromobilį. Tačiau Vigna patikslino, kad tą rudenį bus pristatytas tik automobilio „technologinis šerdis”, kuriuo greičiausiai bus variklio blokas. Visa mašina debiutuos tik 2026 metų pavasarį ir, jei viskas vyks pagal planą, bus parduodama nuo tų metų spalio.

Ferrari EV kaip muletto

Pirmą žvilgsnį į būsimą elektrinį Ferrari suteikia pirmieji testiniai modeliai. Šie egzemplioriai dar nėra galutinio dizaino, siekdami užmaskuoti tikrąją išvaizdą. Testiniai automobiliai turi Purosangue modelio kėbulą su Maserati elementais. Elektros įspėjamieji lipdukai visoje karoserijoje aiškiai parodo, jog tai elektrinis modelis. Galiniai duslintuvai yra tik dekoratyviniai; per bandymus ant jų taip pat kaupiasi sniegas.

Informaciją apie naująjį elektrinį Ferrari dar sunku gauti iš šių bandymų. Automobilio dydis vis dėlto rodo klasę, kuriai jis galėtų priklausyti. Sportinis automobilis atrodo mažai tikėtinas, tikėtinas yra krosoveris arba SUV. Bagažinės dangtis pritvirtintas aukštai prie stogo, taip priversdamas bandėjus smalsiai žvilgtelėti į bagažo skyrių. Kairėje galinės pusėje pritvirtintas krovimo lizdas.

Trumpi automobilio kėbulo išsikišimai ir dinamiška stogo linija suteikia modeliui tam tikrą įspūdingumą. Aerodinaminiai 23 colių dydžio ratai su 265/35 dydžio padangomis tinka tokio tipo automobiliui. Priekyje išryškėja giliai į sparnus įsiterpę LED žibintai, žemyn nuleista priekinė dalis bei didelės oro įtraukos. Pastebėta, kai tiriamasis prototipas prie krovimo stotelės krovėsi, stogo antena virto raudona, o po sėkmingo energijos įkrovimo – žalia. Dar nėra aišku, ar tai bus įkrovimo būsenos indikatorius, kuris bus įdiegtas gamybos versijoje.

Elektrinis, su diapazono plėtikliu arba kaip hibridas

Jau 2020 metų sausį Europos patentų biuras paskelbė Ferrari patentą, kuriame buvo pateiktas visiškai elektrinio dviviečio automobilio aprašymas. Patente numatyta, kad kiekvienoje ašyje bus sumontuoti po du L formos elektros variklio modulius. Tai paverstų elektromobilį visureigiu su galimybe naudoti momentinį paskirstymą pasitelkiant sukimo momento paskirstymo sistemą. Priekinės ir galinės ašies varikliai veiktų visiškai nepriklausomai.

Baterija pagal patentą būtų montuojama už keleivių prie galinės ašies. Į patentą įtrauktas ir variantas su benzininiu varikliu, kuris galėtų maitinti generatorių. Pagal patentą numatyta galimybė greitai pakeisti bateriją per galinį dangtį, svarstomas baterijų keitimo sistema. Kaplanas taip pat apima hibridinę versiją, kai benzininis variklis tiesiogiai varytų galinius ratus, padedant elektriniams varikliams.

Splitinė baterijų sistema

Dar po dviejų metų, 2022 metų sausį, JAV patentų biuras paskelbė 2019 metų gruodį pateiktą naują patentą dėl Ferrari elektromobilio. Paprasto pavadinimo „Elektrinių ar hibridinių sportinių automobilių” dokumentas apima sportinio automobilio važiuoklę su būdingu dviviečio, vidutinio variklio išdėstymu ir nagrinėja baterijos integravimą. Energijos saugykla yra plokštėmis sumontuota už keleivių, į vietą, kurioje paprastai yra vidaus degimo variklis vidutinio variklio konfigūracijoje. Baterija yra suprojektuota kaip struktūrinis elementas, integruojamas į galinį rėmą, bet taip pat gali būti visiškai išmontuojama. Papildomos plokščios baterijos sumontuotos automobilio dugne po keleivių skyriumi. Ši dviguba sistema leidžia taip pat įmontuoti benzinį variklį gale, kuris hibridinėje konfigūracijoje naudotų dugno baterijas.

Pagrindinė baterija įrengta už keleivių, antras energijos saugotojas – po automobilio dugnu.

Pastebima taip pat ir lengvas galinio rėmo pasvirimas, apimantis didelę bateriją (arba benziną). Dėl pleišto formos paaiškėja aerodinamika, nukreipianti oro srautą iš galinio rėmo ir taip pagerinanti baterijos aušinimą.

Kalbant apie celių formą, patentas numato apvalias celes po dugnu kaip pirmą pasirinkimą. Didelėjė galinėje baterijoje galima dėti cilindrines, prizmatines arba maišines celes – priklausomai nuo norimos baterijos charakteristikos.

Unikali garso sistema

Vidiniuose E-Ferrari reikia ne tik dinamiško važiavimo, bet ir tikroviško garso. Skirtingai nei kai kuriuose konkurentų modeliuose, Ferrari garsas nebus visiškai imituotas, bet orientuotas į tikrąją variklio dinamiką. Vasarą Italijoje, 2023 metų sausį JAV ir 2025 metų kovą Europos patentų biuras paskelbė tam tikrus patentus. Ferrari siekia užfiksuoti elektromotoro garsus ir kitų variklio komponentų, tokių kaip transmisija, diferencialas bei ratai, ir tada juos elektroniniu būdu permaišyti. Taip formuotųsi skambėjimo aplinka, atitinkanti važiavimo dinamiką. Garsai bus perduodami per rezonatorius ant atitinkamų komponentų. Rezultate ši garso plėtra imituotų vidaus degimo variklių garsą.

Taip pat Ferrari patentavo klaidingą transmisiją savo elektriniam automobiliui. Iš temos pavadinimu „EP 4 527 667 A1” matyti, kad Ferrari naudoja elektromotorą, kad imituotų benzininio variklio sukimo momentą ir pavarų perjungimus. Kada ir kokį virtualų pavėlavimą pasirinkti, priklauso nuo variklio sukimo momento ir akceleratoriaus pedalo padėties. Tai taip pat leis „rankinius perjungimus”, atliekamus vairaračio pavarų svirtelėmis.

Ar kaina net Ferrari gerbėjams per didelė?

Dar nematėme nė vieno automobilio, tačiau Maranello jau prabilta apie kainą. O gerai uždirbančiai klientūrai tai jau yra nedidelis šokas. Pirmasis elektrinis Ferrari greičiausiai kainuos ne mažiau kaip 500 000 eurų. Pridedama ir įprasti asmeniniai bei individualūs papildomi priedai. Lieka laukti, kokius akcentus Italai pasiūlys už šią kainą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *