Ieškote išskirtinio, tačiau nebrangaus naudoto hečbeko? Fiat Bravo – įdomus italų automobilis, kuris savo laiku išsiskyrė unikaliu, drąsiu dizainu. Tai trijų durų modelis, paremtas praktiškesniu penkiaduriu Fiat Brava, ir rinkoje pasirodė kaip žaismingesnė, sportiškesnė alternatyva.
Važiavimo ypatumai
Fiat Bravo išsiskyrė variklių charakteriu – net su baziniu benzininiu 1,4 l arba, vėliau, 1,2 l agregatu, šis automobilis pasiūlys gyvybingą, sportišką garsą ir pakankamai dinamiškai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus. Nors važiuoklės komfortas niekada nebuvo išskirtinis – kelio nelygumus Bravo sugeria gana sausai, tačiau valdymas aiškiai žvalesnis nei Brava modelyje. Refinementas – t. y. triukšmo izoliacija ir bendras pravažiavimo jausmas – lieka vidutinis, kai kuriais atvejais automobilis gali pasirodyti gana grubus.
Salonas ir įranga
Kėbulo viduje vairuotojui pakanka erdvės, o sėdynės patogiai priglus įvairaus sudėjimo žmonėms. Gale vietos mažiau, ypač lyginant su penkiaduriu modeliu, bet bagažinė džiugina solidžia talpa. Net pigiausiose komplektacijose Bravo siūlė santykinai gausią įrangą: dažnas modelis turi elektrinius priekinius langus, centrinį užraktą bei kokybišką garso sistemą. Geresnės komplektacijos (ELX, HLX) retai sutinkamos, tačiau jų interjeras turtingesnis, dažnai komplektuojami lieti ratlankiai, o HLX modeliai papildomai įgyja oro kondicionierių bei stabdžių antiblokavimo sistemą.
Techninė priežiūra ir eksploatacijos išlaidos
Vienas didžiausių Fiat Bravo privalumų – ganėtinai žema įsigijimo kaina. Tačiau, kaip ir dauguma senesnių naudotų automobilių, šis modelis dažnai reikalauja didesnio dėmesio priežiūrai. Palyginti nedidelė pradinė kaina leidžia tarsi sutaupyti, tačiau pasitaiko atvejų, kai remontų suma greitai pralenkia pačią automobilio vertę.
Bravo draudimas – vienas pigiausių segmente. Kuro sąnaudos – pakankamai draugiškos: 1,2 l modelis naudoja apie 7,1 l/100 km, 1,6 l – apie 7,8 l/100 km, 1,8 l – apie 8,3 l/100 km, o dyzelinės versijos sutaupo dar daugiau – iki 5,5 l/100 km. Tačiau verta žinoti, kad tam tikri remontai, kaip pavyzdžiui, sankabos ar pakabos dalių keitimas, gali kainuoti brangiau dėl sudėtingesnės konstrukcijos ir reikalauja daugiau laiko. Kasmetiniai aptarnavimai dažniausiai nesudėtingi, juos atlieka dauguma servisų.
Vertėtų atminti, kad Lietuvoje naudotų automobilių savininkams galioja taršos mokestis pagal CO₂ emisiją, degalų tipą ir pirmos registracijos metus. Todėl išsirinkus dyzelinį ar mažiau teršiantį benzininį Bravo modelį, galima sumažinti metines eksploatacines išlaidas.
Kurį Fiat Bravo verta rinktis?
Populiariausi išliko paprastesni modeliai su 1,4 l arba 1,2 l benzininiais varikliais – jie tinka tiek mieste, tiek užmiestyje. Bravo nėra skirtas agresyviam vairavimui, todėl galingesnių variklių privalumai išlieka abejotini – dažniausiai jie tik išryškina važiuoklės ribotumą. Ieškantiems ekonomiškumo tinka ir dyzelinės versijos – jų sąnaudos mažos, tačiau jos veikia triukšmingiau. Mechaninės pavarų dėžės čia patikimos, o automatinė su 1,6 l varikliu – retesnė ir po kelių metų gali kelti rūpesčių.
Ar verta rinktis Fiat Bravo?
Bravo žavi pigia eksploatacija, ryškesniais varikliais ir gera bazine įranga. Be to, naudotų kainos itin žemos, tačiau dažnas automobilis reikalauja rimtų investicijų remontui – tai vertėtų įskaičiuoti renkantis modelį. Jei randate tvarkingą Bravo su patikima istorija ir rūpestinga ankstesne priežiūra, galite tikėtis ekonomiško ir išskirtinio automobilio už mažą kainą.
Kokius modelius dar verta svarstyti?
Ieškantys alternatyvų neturėtų pamiršti kitų populiarių trijų ar penkių durų hečbekų iš devintojo dešimtmečio pabaigos ir dešimtojo dešimtmečio pradžios, kurie gali pasiūlyti panašias kainas, ekonomiškumą bei eksploatacines išlaidas, tačiau skiriasi dizaino ir važiavimo savybėmis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.